.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 17:15:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii turbiny
PostNapisane: 27.paź.2014 21:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Witam.

Ktoś już majstrował przy tym ustawieniu i chciałbym powrócić do fabrycznych ustawień, tak jak było zaznaczone farba, której oczywiście już nie widać...
Mam z tym problem bo również jest rozregulowany zderzak turbiny tzw. ogranicznik

Próbowałem na wiele sposobów ale nic z tego... Jak przestawiam to raz szarpie powyżej 2 tys obrotów i wciska w fotel a raz muli gdy wcisnę gaz i dopiero po ponownym wciśnięciu gazu zaczyna jechać ...
Wydaje mi się że w tym tkwi problem ponieważ mechanik nieudolnie próbował podkręcić niby turbinę... a wyszło na to że n75 był padnięty...

Reszta osprzętu w dobrym stanie tj. przepływka nowa, n75 nowy, gruszka turbiny nowa, egr zaślepiony, kąt wtrysku ustawiony na 0,8 ATDC pali od strzała, nie ma nieszczelności...

Proszę o pomoc w ustawieniu tej regulacji :)
Na forum nie mogłem znaleźć w żaden sposób wątku który by mi pomógł.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 30.paź.2014 17:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
nikt nic nie doradzi? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 30.paź.2014 19:23:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2014 16:54:42
Posty: 23
Auto: vw passat
kolego nie kręć bez sprawdzenia w vagu, bo uszkodzisz silnik zbyt wysokim ciśnieniem ,musisz zrobić logi wg schematu podanego na forum i wtedy bedzie wiadomo ile trzeba skrócić lub wydłużyc cięgno, aby sie pokrywały wartości zadane z mierzonymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 01.lis.2014 19:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
nie da sie tego ustawic na cacy bez demonazu turbiny..........no ale

po 1 nie chodzi o ciegno tylko zderzak od geometrii
po 2 za duze cisnienie nie uszkodzi nigdy silnika bo nigdy nie bedzie za duze....
a ten ogranicznik to tak znawa sruba stop ktora ma za zadanie nie dopuscic aby lopatki od geometrii zamknely sie calkowicie
choc przy tej turbinie vnt20/gt20 (to samo tytlko troszke inaczej geometria w srodku wyglada) to raczej nie mozliwe ze wzgledu na jej budowe
nie mniej jedanak nie powinny one sie domykac na maxa bo nie ma prawidlowego przeplywu gazow tzw flow i silnik w skrajnych przypadkach moze sie 'dlawic' bo nie dostaje powietrza a w ekstamalnych przypadkach ale zaznaczan nie ta turbina! moze powodowac stuk detonacyjny silnika mylac np z lejacym wtryskiem przy pewnych obr
natomiast za duze dokrecenie tej sruby sprawi to ze geometria 'nie przymknie sie' nie zwiekszy na tyle obr wirnika ze nastapi turbo dziura i skutkiem tego bedzie slaby dol choc w 2.5tdi v6 i tak nie zachwyca przy idealnie sprawnym silniku :)

podsumowujac idealne ustawienie zrobi tyllko serwis turbosprezarek
a jesli chcesz sie bawic i masz czas to do tego dojdziesz na spokojnie aczkolwiek posiadam taka turbine i moge ci powiedziec na ile sie zamykaja lopatki w mojej turbine choc zaznaczam ze kazda inaczej wstaje i ma rozne paramerty stale
lub gdy masz ta same srube stop tzn dlugosc i skok gwintu a raczej masz to moge ci podac ile jest wkrecona lacznie z kontra nakretka ta na klucz 8mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 03.lis.2014 13:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Bylbym wdzieczny jakbys mogl mi podac ile jest wkrecona :)
Moze się cos poprawi choc nie jest tragicznie tylko czasem na wyzszych biegach lapie mula :) a co do gruszki to wyczytalem ze jak zderzak jest ustawiony ok to nalezy ciegno ustawic na 17 Hg przy styku ze zderzakiem :D

Renias cos pomozesz? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 14.lis.2014 15:49:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
sory mam malo czasu sruba ma dlugosc -9mm -+ wraz z nakretka kontrujaca
powodzenia
ciegno ustaw na 0 czyli odkrecasz gruszke od podstawy 2 sruby na 10 klucz i nie moze byc ani wciagnieta czyli za dluga ani za krotka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 14.lis.2014 16:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Dzięki :) nie rozumiem tylko ciut regulacji tego ciegna na 0 tzn nie wiem jak tego dokonac ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 14.lis.2014 23:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
to znaczy ze sztanga nie moze byc ani wciagnieta za mocno ,skrecona, skrócona musi sie opierac o dolny zderzak tak zeby sprzezyna w gruszce dobrze odbijala
ani za mocno rozkrecona tak zeby dochodzila wlansie do tej sruby stop
po prostu musi chodzic w pelnym zakresie

czyli jak odkrecisz gruszke ma ona sie opierac cala powierzchnia o ten wspornik, stelarz od niej bez uzycia sily docisku z gory na nia
inaczej nie potrafie ci tego wytlumaczyc sory


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 18.lis.2014 13:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Niby tak ustawilem jak pisales :) ale ciagle cos jest nie tak :/ wydaje mi się ze samemu nie bedzie to takie latwe jak się wydawalo, podobno ma to byc ostawione idealnie na jakims urzadzeniu.

Moze polecicie kogos kto to ustawi zeby było ok? Bez zadnych skokow doladowania albo niedoladowania?
Okolice między lodzia a warszawa.
I ile taka przyjemnosci moze kosztowac?

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 19.lis.2014 11:10:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
to nie jest problem turbiny w twoim przypadku to ze delikatnie przeladowuje w pewnych obr to norma to tzw boost wazne jest zeby szybko wstawala i nie przeladowywala na gorze zeby nie wpadal w tryb awaryjny
zrob komplet logow i wrzuc tu je ms i bs to co cos pomozemy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 19.lis.2014 13:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Jeszcze raz sprawdze wszystko i ustawie ponownie wedlug Twoich zalecen :) a w weekend wstawie komplet logow.

A czy mozliwe ze moja grucha od turbiny jest od innego auta? bo ją wymianialem na nowa i niby w sklepie zapewniali ze pasuje do tego silnika. A czytalem o przypadku ze wygladala identycznie lecz byla od 2.0 tdi i wlasnie glupiala.

Mam stara gruche tez sprawna moze przeloze i zobacze do weekendu.

Dzięki za zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 20.lis.2014 11:02:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
he mialem identyczny dylemat poszukaj to znajdziesz moj post na forum na temat zamianie gruszek wlasnie z 2.0tdi do 2.5tdi w skrócie powiem ci tak poszukaj oryginalnej :) :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 08.gru.2014 08:55:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Sorry że nie pisałem, powodem oczywiście był brak czasu. W ten weekend udało mi sie zrobić komplet logów aleee....
Zrobiłem logi programem vagcom po czym je konwertowałem w CSVconv.exe. pliki podmieniałem wiec nie mam wcześniejszych a tych po konwertacji nie moge wrzucić na vaglog.pl :/
Chyba bede musiał cała operacje powtórzyć i wrzucić logi bez konwertowania... ehh


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 09.gru.2014 20:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
to pokarz zobaczymy jak wstaje ci turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 10.gru.2014 08:17:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Udało mi się zrobić logi statyczne oraz bs ... Dynamiczne również postaram się zrobić wolną chwilą chociaż warunki pogodowe mi nie pozwalały wczoraj na ich zrobienie tzn. mgła i ślisko, koła się kręciły hehe ;)

Statyczne:

000 - http://vaglog.pl/log_196198.html
001 - http://vaglog.pl/log_196193.html
003 - http://vaglog.pl/log_196195.html
004 - http://vaglog.pl/log_196197.html
005 - http://vaglog.pl/log_196199.html
008 - http://vaglog.pl/log_196200.html
010 - http://vaglog.pl/log_196201.html
011 - http://vaglog.pl/log_196203.html
013 - http://vaglog.pl/log_196204.html
014 - http://vaglog.pl/log_196205.html
020 - http://vaglog.pl/log_196206.html

BS:

003 - http://vaglog.pl/log_196194.html
004 - http://vaglog.pl/log_196196.html
011 - http://vaglog.pl/log_196202.html

Nie wiem czemu nie reaguje EGR nie jest zaślepiony (od ślepiłem bo za głośno pracował silnik na jałowym biegu) oraz turbina ma taka małą różnicę między on a off :/ sztanga chodzi płynnie góra dól :/ może coś źle ją wyregulowałem ...

Renias co Ty na to poradzisz? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 10.gru.2014 22:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
trudno by rzec ze jest jakis zloty srodek na to
tragedii nie ma ale wszystko zalezy w tym wpadku od wtryskow wydechu sofu i cisnienia atm
ja zakladajac turbo od bau do swojego afb starego (skonczylo sie)mialem na off 1009 na on 1130 a turbo jest takie samo czy to jest 150 czy 180 km
na starym podobnie jak twoje a jechalo tak se 181km i cos ponad 350nm po zmianie przybylo 7km ale wirnik byl wytarty przyczyna nieszczelny zasys
teraz mam gtb 22 by fiodor i wtryski duze ale to inna bajka calkiem

zrob logi kanalu 11 dynamiczne to jest najwazniejsze
jesli beszie cos nie tak to wyjdzie jakby co mam takie gt20 na polce w bdb stanie z mojego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 12.gru.2014 11:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Wtryski są raczej ok były sprawdzane po kupnie auta, wydech przelotowy brak katalizatora, soft raczej oryginalny.

Sugerujesz że kończy mi się turbo?? :/

Wcześniej jak nie regulowałem jeszcze turbiny według Twojej instrukcji, miałem bardziej wykręconą tą śrubę stop oraz podciagnieta gruszkę to w 011bs wskazywało mi off 989 on 1089 ale gorzej jechał było czuć szarpnięcie w okolicy 2-2,5 tys obrotów i przyrost mocy... Po wyregulowaniu tak jak radziłeś nie ma szarpniecia i jedzie płynnie.
Tylko czasem łapie muła a najczęsciej na 5,6 biegu gdy wcisne max to powoli przyspiesz, a jak powoli wciskam gaz to lepiej sie zbiera, czasem też tak ma na nizszych biegach...
Postaram sie zrobić logi dynamiczne jak najszybciej i uchwycić w nich też tego muła...
Po logach ocenisz czy to turbo czy nie i wtedy bedziemy myśleć o Twojej turbinie co leży na polce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 AFB 150 km] Ustawienie zmiennej geometrii tur
PostNapisane: 20.sty.2015 12:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2014 20:39:48
Posty: 42
Auto: A6 C5 AVANT
Witam. Sorry że się nie odzywałem, brak czasu.

Turbina została ustawiona na 100% dobrze.
Najgorsze że to nie jest przyczyna. Wszystko sprawdzone ponownie, szczelność, przepływka, drożność, zaworki, gruszka, vacuum, przewody, rozrząd, kąt wtrysku, wałki, popychacze itd i jest wszystko ok. Ale nadal jest coś nie tak. Niektóre części podmieniałem ze sprawnego afb i nie było poprawy.

W ostatnim poście pytałeś o wtryskiwacze, mechanik który je sprawdzał robił to vagiem w grupach 13,14 wiec nie ma sto % pewności ze są ok.
Do tego doszło mi dziwne cykanie na zimnym silniku po około 60-120sekundach po odpaleniu silnika. Na rozgrzanym nie występuje ten objaw. Cyka jakby na głowicy od strony pasażera.

Czy któryś wtrysk albo wszystkie mogą być przyczyna tego dziwnego braku mocy i cykania? Również zaczął trochę dymić zimny jak zacznie cykać.
Można sprawdzić wtryski bez wyjmowania ich?
Mam możliwość dostania takich samych wtrysków AFB na podmiane.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: