Nie jestem ekspertem ale że się sporo naczytałem to mogę się podzielić mądrościami

-Bosch i Varta to obecnie ponoć jedno i to samo (z tych samych fabryk)
-Jak są wątpliwości, który aku wybrać (dwa różnej marki o tej samej pojemności) to warto wziąć ten, który jest cięższy - więcej ołowiu=lepiej.
-Kupując akumulator trzeba mieć przy sobie mierniczek i sprawdzić napięcie. Jeżeli akumulator stał w magazynie przez rok nie podładowywany to juz na starcie może być kiepski nawet jeśli jest wspaniałej chwalonej marki. Jeżeli woltomierz pokaże 12,6-12,7V to super.
-Zasadniczo do akumulatora trzeba doładować tylko tyle prądu ile się z niego pobrało na rozruch więc większy akumulator nie powinien stanowić problemu oczywiście w rozsądnych granicach a nie x2.
- Tu na sąsiednim forum zostało powiedziane już absolutnie wszystko o akumulatorach (przez pierwsze 30 stron, bo potem ludzie zadawali nadal w kółko te same pytania)
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1825 ... od-a-do-z/-Osobiście po namyśle doszedłem do wniosku, że akumulatory w najnowszych technologiach z wyśrubowanymi prądami rozruchu moga byc bardziej wrażliwe na złe traktowanie typu wstrząsy, pomyłkowe podłączenie przewodów (zaliczyłem...), nie do końca sprawny regulator napięcia, itp. Wybrałem więc Centra Plus czyli model drugi od góry. I jest git już przez 2 lata.
-Nie ma to jak wiedzieć dokładnie w każdej chwili co się dzieje z istotnymi podzespołami w naszym ulubionym samochodzie więc zainstalowałem sobie mały cyfrowy woltomierzyk w kabinie (pod radiem) który non stop pokazuje ładnie na czerwono napięcie w instalacji z dokładnością do 0,1V
