.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 04:27:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.8t pytanie
PostNapisane: 22.gru.2014 23:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2012 10:52:20
Posty: 230
Lokalizacja: głównie Śląsk
Auto: znowu Audi
Witam,
mam takie pytanie czysto teoretyczne: Czy silnik 1.8t nadaje się do jazdy wyłącznie w mieście, lub na krótkich odcinkach, czy jeżdżąc samochodem z takim silnikiem który byłby niedogrzany może się coś dziać.
Dzięki

_________________
1996 Daewoo Tico 41KM 2010-2012 zezłomowany
1995 Audi A4 B5 1.6 ADP 101KM 2011-2014 sprzedany
2004 Seat Leon 1.9 tdi ASV 110KM 2014-2015 sprzedany
2003 Audi A4 B6 1.9 tdi AVF 130KM 2015-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 22.gru.2014 23:58:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
Nie wiem jak 1.8 T ale mam 1.8 90 kucyków i nagrzewa się przy 0 stopni ok 5 minut do 90 stopni. Jak ciepło to wskazówka w oczach wstaje. JAk szybko sie nagrzewa tak i stygnie dbać o turbinę i co mu ma być ? to nie nowoczesny diesel żeby mieć noce nie przespane.

A jak jest -10 odpalę przychodzę jak jest nagrzany szyby odpuszczone .dmucha ciepłym na liczniku 70-90 stopni i tak zawsze i nic mu nie szkodzi LPG szybciej go rozgrzewa. :):

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 00:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2012 10:52:20
Posty: 230
Lokalizacja: głównie Śląsk
Auto: znowu Audi
giganteusz_997 napisał(a):
Nie wiem jak 1.8 T ale mam 1.8 90 kucyków i nagrzewa się przy 0 stopni ok 5 minut do 90 stopni. Jak ciepło to wskazówka w oczach wstaje. JAk szybko sie nagrzewa tak i stygnie dbać o turbinę i co mu ma być ? to nie nowoczesny diesel żeby mieć noce nie przespane.

A jak jest -10 odpalę przychodzę jak jest nagrzany szyby odpuszczone .dmucha ciepłym na liczniku 70-90 stopni i tak zawsze i nic mu nie szkodzi LPG szybciej go rozgrzewa. :):


Przypuszczam, że masz b3 bo tam występował silnik 1.8 90km, ewentualnie c3, te samochody dzielnie znoszą gaz i są nie do zdarcia, jednak mi chodzi o troszkę inną jednostkę taką która występuje w b5 i b6.

_________________
1996 Daewoo Tico 41KM 2010-2012 zezłomowany
1995 Audi A4 B5 1.6 ADP 101KM 2011-2014 sprzedany
2004 Seat Leon 1.9 tdi ASV 110KM 2014-2015 sprzedany
2003 Audi A4 B6 1.9 tdi AVF 130KM 2015-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 00:59:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
etam, jak ma sprawny termostat to zagrzanie nie zajmuje dużo czasu. Szczególnie, że turbina dodatkowo nieco grzeje olej i wodę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 06:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2012 10:52:20
Posty: 230
Lokalizacja: głównie Śląsk
Auto: znowu Audi
A czy jazda na krotkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem szkodzi turbawce?

_________________
1996 Daewoo Tico 41KM 2010-2012 zezłomowany
1995 Audi A4 B5 1.6 ADP 101KM 2011-2014 sprzedany
2004 Seat Leon 1.9 tdi ASV 110KM 2014-2015 sprzedany
2003 Audi A4 B6 1.9 tdi AVF 130KM 2015-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 08:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Musisz pamiętać, że olej ma inne właściwości jak jest zimny, niedogrzany, mieć jakąś świadomość na temat rozszerzalności termicznej materiałów. Nie pałować, niestety jazda raczej PSJ i co ma się stać?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 09:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2012 10:52:20
Posty: 230
Lokalizacja: głównie Śląsk
Auto: znowu Audi
Domyślam się, że nie można szaleć takim autem na zimnym silniku.
A pytam bo wiem, że diesel z turbina do miasta się raczej nie nadaje i pytam jak ma się sprawa z turbo benzyną.
A czy częsta PSJ szkodzi 1.8t czy można ją stosować?

_________________
1996 Daewoo Tico 41KM 2010-2012 zezłomowany
1995 Audi A4 B5 1.6 ADP 101KM 2011-2014 sprzedany
2004 Seat Leon 1.9 tdi ASV 110KM 2014-2015 sprzedany
2003 Audi A4 B6 1.9 tdi AVF 130KM 2015-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 10:30:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
lukasz51237 napisał(a):

A pytam bo wiem, że diesel z turbina do miasta się raczej nie nadaje


Gdzie wyczytałeś takie nowinki, na onecie? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 11:32:30 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Onet, nie onet ale ja sobie nie wyobrażam użytkowania dizla gdy pokonuje po mieście odcinki 1.5-2km....Mowa o odpalaniu zimnego silnika i gaszeniu go po tym dystansie, i takich cykli ileś tam w ciągu dnia. Do takich celów najlepsza będzie zapalniczka IMO (czyt.mała wolnossąca benzyna :))

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 12:13:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Albo V8.....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 12:53:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
3 litrowy diesel grzeje mi się trochę wolniej niż 4,2 v8 w esce mi się grzało
dodam ,że w dizlu muszę uruchomić dogrzewanie piecykiem i pewnie na jedno wtedy wyjdzie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 12:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2012 10:52:20
Posty: 230
Lokalizacja: głównie Śląsk
Auto: znowu Audi
randy-rockstiff napisał(a):
lukasz51237 napisał(a):

A pytam bo wiem, że diesel z turbina do miasta się raczej nie nadaje


Gdzie wyczytałeś takie nowinki, na onecie? :D


Akurat to wiem z doświadczenia, od kilku miesięcy użytkuję diesla z turbinką i już widzę, że to nie jest auto dla mnie, długie nagrzewanie się silnika, ciągle coś się dzieje, na zimnym nie mogę butować, na ciepłym rzadko kiedy jeżdżę także korzystać z pełnego zakresu obrotów nie mogę, do tego doszły teraz problemy z notlaufem, ale to nieistotne.
Założyłem ten temat, żeby się dowiedzieć czy silnik 1.8t może być użytkowany w mieście, czy turbina w tym silniku ma stałą geometrię, czy tak jak w tdi mogą się zapiec kierownice spalin. Domyślam się, ze w 1.8t po butowaniu trzeba odczekać przed zgaszeniem auta, ale czy jeszcze trzeba się stosować do jakiś wytycznych? Czy w 1.8t można jeździć jak emeryt (PSJ)?

_________________
1996 Daewoo Tico 41KM 2010-2012 zezłomowany
1995 Audi A4 B5 1.6 ADP 101KM 2011-2014 sprzedany
2004 Seat Leon 1.9 tdi ASV 110KM 2014-2015 sprzedany
2003 Audi A4 B6 1.9 tdi AVF 130KM 2015-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 13:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
Diesel jak najbardziej nadaje się do miasta, nie nadaje się za to to bardzo krótkich odcinków, tj. jeśli to faktycznie jest po odpaleniu 1-2km.
Jeśli natomiast Twoje auto źle się nagrzewa, to winy upatruj w usterkach, a nie silnikach diesla, mimo, że trwa to w nich trochę dłużej niż w benzynie. Problemami w dieslu nie jest jazda po mieście, problemem jest wspomniany PSJ :).

W każdym doładowanym samochodzie warto chwilę poczekać po ostrej jeździe.

W 1.8t nie ma VTG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 15:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2012 10:52:20
Posty: 230
Lokalizacja: głównie Śląsk
Auto: znowu Audi
randy-rockstiff napisał(a):
Diesel jak najbardziej nadaje się do miasta, nie nadaje się za to to bardzo krótkich odcinków, tj. jeśli to faktycznie jest po odpaleniu 1-2km.
Jeśli natomiast Twoje auto źle się nagrzewa, to winy upatruj w usterkach, a nie silnikach diesla, mimo, że trwa to w nich trochę dłużej niż w benzynie. Problemami w dieslu nie jest jazda po mieście, problemem jest wspomniany PSJ :).

W każdym doładowanym samochodzie warto chwilę poczekać po ostrej jeździe.

W 1.8t nie ma VTG.


W rodzinie są 3 samochody z tym samym silnikiem (te same kody) i wszystkie grzeją się tak samo. Moj silnik się dogrzewa dobrze jak na diesla ale ja robie krotkie odcinki. Po przejechaniu 10km w okresie zimowym a moze nawet trochę mniej silnik osiąga 90st.

_________________
1996 Daewoo Tico 41KM 2010-2012 zezłomowany
1995 Audi A4 B5 1.6 ADP 101KM 2011-2014 sprzedany
2004 Seat Leon 1.9 tdi ASV 110KM 2014-2015 sprzedany
2003 Audi A4 B6 1.9 tdi AVF 130KM 2015-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 15:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
Słuchaj, to jest forum, ja się niczego domyślać nie będę. Jak piszesz, że diesel nie nadaje się do jazdy po mieście, to stanowczo odpowiadam, że to głupoty. Jak mówisz, że robisz bardzo krótkie odcinki, to zgadzam się, że lepszym wyborem będzie benzyna.
Nie mniej jednak, jazda po mieście /= krótkie odcinki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 17:22:05 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Reasumując, do dużego miasta (jak np. Warszawa), gdzie robi się dłuższe przeloty,stoi się w korkach = auto się grzeje, można sobie pozwolić na diesla. W mniejszych, gdy robi się "trasy" o dystansie 2-3 km, nie ma to najmniejszego sensu. Kiedyś miałem Clio 1.5 dCi i widziałem jak to klekoczące pudełko się męczy na krótkich dystansach. Dlatego później zacząłem kupować auta z silnikami benzynowymi, teraz do takich celów upalam Clio 1.4 16V i mam spokój w kuchni :) Duża benzyna IMO też bez sensu w takich warunkach. Zanim się nagrzeje, może i dużo czasu nie mija, ale wypali przy tym wiadro wachy a frajdy i tak nie uświadczysz bo korek, światła, zimny silnik, ograniczenie prędkości, fotoradar itp. Na trasę - super.
A tak bardziej w temacie..... Ja bym szukał czegoś wolnossącego jeśli faktycznie jeździsz tylko po mieście. Co Ci po turbinie jak będziesz jeździł tylko na krótkich odcinkach i nie będziesz i tak dogrzewał silnika (zwłaszcza zimą)....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 17:53:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ja pozbyłem się AEL-a z tego powodu. Wolno się grzał, turbo-dziursko jak w wielkim kanionie więc na zimno nie jechał wcale...
Na trasę oczywiście był super.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8t pytanie
PostNapisane: 23.gru.2014 18:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2012 10:52:20
Posty: 230
Lokalizacja: głównie Śląsk
Auto: znowu Audi
Dzięki gitmar dowiedziałem się tego czego chciałem, temat uważam za zamknięty

_________________
1996 Daewoo Tico 41KM 2010-2012 zezłomowany
1995 Audi A4 B5 1.6 ADP 101KM 2011-2014 sprzedany
2004 Seat Leon 1.9 tdi ASV 110KM 2014-2015 sprzedany
2003 Audi A4 B6 1.9 tdi AVF 130KM 2015-?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron