Zacznijmy od zaworu w kółku - to tak zawany zawór termopneumatyczny. Jest on sterowany przez ECU klimatronika. Elementem wykonawczym jest elektromagnes na podszybiu, który załącza/odłącza dopływ podciśnienia do tego zaworu i w ten sposób go otwiera / zamyka. Zawór pracuje tylko w dwóch pozycjach: "całkowiecie otwarty" lub "całkowicie zamknięty" Ale w pozycji "całkowiecie zamknnięty" też minimalnie puszcza płyn do nagrzewnicy.
Jak go sprawdzić:
- po wyjęciu podszybia uruchamiasz silnik, i wentylację włączasz na "LO" (bez klimy). W tym położeniu zawór musi być zmknięty. A potem podnieś temperaturę na np. 26*C i zawór musi być otworzony. Łatwo zauważysz różnicę w położeniu dźwigni tego zaworka. Dodatkowo w kanale 53 kodów klimatronica, widać czy zawór jest otwarty czy zamknięty. Oczywiście pod warunkiem, że :
- elektromagnes działa dobrze
- podciśnienie "przechodzi" przez elektromagnes
- membrana w zaworze jest OK i rusza klapką
Inna przyczyna braku grzania to sławna "klapa ciepłego powietrza". Jeśli klapa jest w położeniu "zimno", to nawet otwarty zawór termopneumatyczny nie zapewni ciepłego powietrza. Klapą porusza mały silniczek elektryczny, który czasami nawala. Sprawdź w kanale 001 czy masz jakieś błędy. Jeśli masz błąd klapy temperatury lub silnika klapy temeteratury, na 100% czeka Cię wyjęcie silnikczka klapy i jego naprawa (da się to zrobić samodzielnie - często komutator jest zasyfiony lub szczotki nie mają dobrego styku).
To na razie tyle.
Poczytaj tu:
viewtopic.php?f=29&t=2201&hilit=+t%C5%82umaczenie+takie+sobieI tu --> Stellmotor V68
http://www.audic4.de/klimastellmotor.html