Świezo kupiony nabytek:
Rocznik 1986 - czyli stara decha
Silnik 2226 R5
Przebieg - nieznany
Stan licznika ~250kkm
Wersja - CD - golas z korbami
Brak śladów rdzy

,
Poprzedni właściciel wymienił 4x amorki + springi, kpl sprzęgło, nowy hak, nowa rura wydechowa, dodał natomiast xenony i mowe dywaniki oraz zestaw do elektryki szyb.
Autko wydaje się bardzo zadbane ale zastanawia mnie kilka szczegółow:
1/ czy te silnik szybko łapią temperature? moj egzemplaż po ok 15 minutach pracy i przejechaniu ok 300metrów i znowu postój na b. jałowym a smigło na chłodnicy co chwile się włączało.
2/ pocenie sie spod pokrywy zaworów oraz olej kolo puszki z fitrem powietra pod przewodami paliwowymi tuz przed wtryskiwaczami.
3/ czy osprzet miewał jakies typowe bolaczki i jak je zdiagnozowac np czy miał problemy z układem smarowania albo z układem zaworowym, jak z zywotnością panewek, uszczelniaczy. czy kasaowanie luzu odbywa sie hydraulicznie czy na "piechote" srobką lub płytkami? jak z zywotnością K-Jet? co ile km wymienic kpl rozrządu, swiece. jaki jest zalecany olej do silnika a jaki do skrzyni. czy stosowac płukane silnika i skrzyni?
Moje pytania mogą się wydawać idiotyczne ale odpowiedzi na nie sa mi niezbedne by należycie dbać o mojego youngtimera
Uprzedzam ze nie udało mi sie znaleźć odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam i zapraszam do rozmowy