Wklejam to, co pisałem dawno temu: Przeróbka na serwo podciśnieniowe: 1. Serwo z C4 albo B4, można też z B3, ale jest mniejsze i hamulec ciężej pracuje (za to nie wymaga klepania młotkiem w fartuch, czyli mieści się bez problemu; serwo z C4 potrzebuje miejscowego wklepania fartucha o jakieś 5 mm). 2. Podciśnienie podpinasz bezpośrednio z kolektora ssącego, przez oryginalny zaworek na przewodzie serwa. 3. Teraz kwestia hydrauliki - najprościej jest wyjąć tłoczki (2 szt, z przodu pompy 2-sekcyjnej oleju wspomagania) i zaślepić na gruszce wyjście do wspomagacza hydraulicznego (może być zaślepka jak do pompy hamulcowej). Nie polecam zaślepiania bezpośrednio na pompie, bo likwidujesz wtedy obieg jednej sekcji, a to nie jest dla niej zdrowe (po zaślepieniu wyjścia na gruszce olej swobodnie się dostaje przez gruszkę ze zbiornika). 4. W zależności od typu serwa i pedałów (przed 88 rokiem, czy po), możesz potrzebować jeszcze sworzeń do połączenia popychacza serwa z pedałem, ale to wyjdzie "w praniu". 5. Pompa hamulcowa może nie pasować (zależy jaką masz, część pasuje), więc lepiej kup serwo z pompą, albo serwo i w razie konieczności nową pompę.
Poza tym, uprzedzając pytanie (już kiedyś zadane w innym wątku): 1. To nie jest żaden drut, tylko modernizacja. Poza tym były wersje C3 z montowanym fabrycznie podciśnieniowym wspomaganiem hamulców. 2. Sposób, który podałem pozwala się zmieścić w 100-300 zł, w zależności od doboru części. 3. Koszt nie jest tutaj najważniejszy, chodzi przede wszystkim o święty spokój - układ podciśnieniowy jest praktycznie bezawaryjny przez cały czas eksploatacji auta (nie dotyczy vacum pompy, ale nie ma najmniejszej potrzeby, żeby ją zakładać w silniku benzynowym). 4. Przerobiłem w ten sposób kilka C3 i w żadnym nie było problemów z tym związanych. 5. Wyjęcie tłoczków z pompy hydrauliki nie szkodzi jej, pod warunkiem, że się nie zaślepi wylotu; gdyby szkodziło to by się pompy psuły, a się nie psują, doświadczalnie stwierdzone, że po kilkudziesięciu tys. km. nic złego się nie dzieje. 6. Jak ktoś ma fantazję i ochotę, to można zastąpić pompę 2-sekcyjną zwykłą pompą 1-sekcyjną, trzeba tylko dorobić mocowanie i zakuć węże na inne końcówki. Przy sprawnej pompie nie ma potrzeby wymiany listwy układu kierowniczego na wersję z C4 (jakkolwiek, przy 1-sekcyjnej pompie na listwie z C4 kieruje się lżej, bo jest przystosowana do niższego ciśnienia pracy).
Pozdrawiam
_________________ “Life in every breath, that is Bushido". "Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek". http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU
|