.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2025 05:14:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 13:33:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
A analitycy szacują że do końca roku ropa bedzie droższa niż benzyna

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 14:06:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
mar1 napisał(a):
A analitycy szacują że do końca roku ropa bedzie droższa niż benzyna

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=654847

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 16:52:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
(A)rturo napisał(a):
Eh :)
Kazdy chwali to co ma i tak zostanie na wieki.
:diabel:


Akurat mam 3 auta z czego 2 benzyny i 1 szt diesla więc mam porównanie..... a jedną z benzyn wkrótce zagazuję więc będę miał każdy z popularnych rodzajów paliwa :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 22:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Nikt nie przytoczył argumentu, że zagazowanie auta to zawsze nieoryginalna przeróbka, a w Polsce mamy takich fachowców, co potrafią zepsuć nawet stalową kulkę. Wiercenie w ocynkowanej blasze, oszukiwanie elektroniki silnika no i brak miejsca w bagażniku. Ponadto lpg nie nadaje się na krótkie odcinki po mieście, bo rozruch następuje przecież na benzynie. Ale fakt faktem, że lpg wychodzi troszkę taniej niż diesel. A jak cena ropy przekroczy cenę benzyny to to już będzie kurestwo!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 00:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:16:55
Posty: 11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
chodzi mi glownie o Audi 1.8 albo 1.8T i TDi 1.9 (najlepiej 130kM) i bardziej jestem przekonany do TDi tylko ze drozszy przy zakupie jest :/

_________________
Audi a4 1.9 TDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 08:09:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
(A)rturo napisał(a):
baskecior: nie mam pojecia - daj przyklad.
Zaraz odnajde moje wyliczenia

Juz odpowiadam koledze :) :
(A)rturo napisał(a):
1. A wiecie ze obecnie gazolot wychodzi taniej niz diesel ?
2. Dla porownannia porownajcie sobie 2.5Tdi i np. jakies 2.8
Ja gdy wybieralem to myslalem miedzy tdi 1.9 90KM a 1.8T i wybralem benzynke.. teraz mam 150KM a niebawem bedzie 180KM a dizlu bym 3.tego nie osiagnol za normlane pieniadze [czips]


1.Jesli porownujesz tylko koszty samego paliwa nie doliczajac kosztow startowych w postaci instalki gazu (niemalych bo kilku tys zlotych), do tego kosztow utrzymania tego calego interesu w ruchu (czestsze wymiany swiec przewodow etc etc - co aqrat w traktorach odpada) to masz racje ze gaz wychodzi taniej. Ale w zyciu trzeba byc realista i liczyc wszyswtkie zlotowki ktore sie wydaje na autko - Bilu kiedys robil takie wyliczenie i okazalo sie ze autka o porownywalnej mocy LPG i diesel roznia sie w eksploatacji doslownie chyba o zlotowke czy ciut drozej ... ;)
2. 2,5 TDI wciaga 7-10 l ropki a 2.8 wciaga spokojnie 13-17 litrow gazu z czego wynika ze traktor max wyniesie na setke 10x3,7=37 zeta a 2.8 wyniesie 17*1,65=28,05 zeta + koszty benzynki potrzebne do uruchomienia silnika, ktore nie sa tez zerowe. Caly czas licze oczywiscie koszty bez startowych wydatkow opisanych powyzej.
3. 180 KM w TDI to nic niemozliwego do osiagniecia za niewielkie pieniazki. Zakladajac ze kupiles 150-konne TB i chipsujesz je do 180 KM a porownujac 150-konne TDI , ktore chipsujesz do 180 KM, koszty beda identyczne (chip do diesla kosztuje od 800-1500 zł). Czyzby do TB dawali za darmo ? :P ;)

:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 12:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Diesel ma swoje zalety, ale w przypadku kilkuletniego auta jest bardziej ryzykownym zakupem niż benzynka. Moim zdaniem diesle jako nowe kupuje się żeby nimi dużo i ekonomicznie jeździć. I dlatego używane szczególnie te tańsze są raczej doświadczone przez los. Ale i tak kosztują więcej niż benzynki. I wychodzi na to, że benzynka plus dobra instalka LPG kosztuje tyle co dizelek. Przy porównaniu 1.8T i 1.9TDI 130 KM, wychodzi na to, że za te same pieniaze i podobne koszty utrzymania (zgodnie z wyliczeniem Baskeciora) ma się autko co 8,5 do setki, albo 10 do setki, po czipie relacje są podobne.
Dodatkowo jest jeden aspekt 1.9TDI, który mi nie odpowiada tzn. ono ciągnie bardzo mocno ale w bardzo wąskim przedziale obrotów w porównaniu z benzyną. Dla mnie jest to męczące, no i jeszcze hałas który w TDI jest bardziej odczuwalny, ale z tego co wiem są tacy co im on pasuje.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 18:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
adamgt napisał(a):
I wychodzi na to, że benzynka plus dobra instalka LPG kosztuje tyle co dizelek


Pozwole sie sobie nie zgodzic.
Popatrzmy na allegro, na samochody w tym samym roczniku:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C409277
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C425716

Jesli dodamy do tego pierwszego koszty oplat, t to wyjdzie nam ze roznica miedzy tymi dwoma samochodami wynosi cos kolo 1000-1500 zl - watpie czy znajdziesz dobra instalacje LPG w tej cenie :")

Rowniez tu jest podobnie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C412308
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=59672142

Diesel tanszy (owszem, rok starszy, za to z np. automatem)

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 18:37:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Kwieto napisał(a):




Rowniez tu jest podobnie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C412308
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=59672142

Diesel tanszy (owszem, rok starszy, za to z np. automatem)



Automat jest tanszy bo ciezej sprzedac. A co do silnikow to miec 1.8T ktory juz jezdzi a AFN ktory jeszcze sie wlecze to jest duza roznica na kozysc benzynki :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 20:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Poprosze moda o wywalenie tego postu bo nie moge go usunac.
Dzieki. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 11.sie.2005 20:59:30 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 20:57:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
adamgt napisał(a):
Diesel ma swoje zalety, ale w przypadku kilkuletniego auta jest bardziej ryzykownym zakupem niż benzynka. Moim zdaniem diesle jako nowe kupuje się żeby nimi dużo i ekonomicznie jeździć. I dlatego używane szczególnie te tańsze są raczej doświadczone przez los. Ale i tak kosztują więcej niż benzynki. I wychodzi na to, że benzynka plus dobra instalka LPG kosztuje tyle co dizelek. Przy porównaniu 1.8T i 1.9TDI 130 KM, wychodzi na to, że za te same pieniaze i podobne koszty utrzymania (zgodnie z wyliczeniem Baskeciora) ma się autko co 8,5 do setki, albo 10 do setki, po czipie relacje są podobne.
Dodatkowo jest jeden aspekt 1.9TDI, który mi nie odpowiada tzn. ono ciągnie bardzo mocno ale w bardzo wąskim przedziale obrotów w porównaniu z benzyną. Dla mnie jest to męczące, no i jeszcze hałas który w TDI jest bardziej odczuwalny, ale z tego co wiem są tacy co im on pasuje.

Co do ryzykownosci zakupu, to zawsze mozesz trafic na szrota,bez wzgledu na typ silnika, podobnie z egzemplarzem idealnym, kwestia szczescia i dobrego oka.
Nalezy jednak pamietac ze z racji konstruckcji w silnikach diesla uzyte materialy sa wyzszej jakosci i bardziej odporne na zmeczenie tudziez zuzycie.
Mniejsza wartosc max obrotow wplywa rowniez dodatnio na zywotnosc takiej jednostki napedowej, taki motorek zrobi 2 lub 3x tyle co jego benzynowy braciszek.
Co do zakresu uzytecznych obrotow tutaj zgoda, ale pamietaj ze dieselek potrzebuje zakresu 1500-3000 rpm zeby pracowal jak nalzey a benzynka musi sie pokrecic troche wyzej, ot cala roznica.
Co do reszty nie zglaszam sprzeciwu. :)
Poza tym proponuje juz zakonczyc, niech zalozyciel watku sie zastanowi , bo widze ze topic przeradza sie w wojenke ideologiczna, i za chwile skonczy sie zadymą :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 22:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
baskecior napisał(a):
Nalezy jednak pamietac ze z racji konstruckcji w silnikach diesla uzyte materialy sa wyzszej jakosci i bardziej odporne na zmeczenie tudziez zuzycie.
Mniejsza wartosc max obrotow wplywa rowniez dodatnio na zywotnosc takiej jednostki napedowej, taki motorek zrobi 2 lub 3x tyle co jego benzynowy braciszek.


Jak kupowalem swoj, to chcialem go na testy kompresji itp. wstawic, na co mi pan mechanior powiedzial, zebym zglosil sie tak po 300 tys, bo wczesniej to sie nie oplaca rozbierac silnika, nawet jesli by sie okazalo ze cos nie tak :"P

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: