.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 23:32:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 06.mar.2015 19:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 15:16:46
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Auto: audi a6 2.5 163km BDG
Witam mogli byście napisać jakię macie napięcie akumulatora przed odpaleniem z rana jak zgaśnie grzanie święc(po tym tak zwanym pyknięciu)?
Pytam ponieważ u mnie jest przeważnie poniżej 12, raz trochę mniej raz więcej i słabo pali i trzęsie.
Jak trochę pojeżdze, stanę tak na 2-3 godzinki i znowu odpalam na zimnym silniku (wtedy jest ponad 12) to ładnie odpala.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 10.mar.2015 19:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 15:16:46
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Auto: audi a6 2.5 163km BDG
Czy to normalne? sprawdzałem vagiem czujnik temp. w instrumens grupa 003- w pierwszej pozycji pokazuje 30c? czyli chyba temperatura silnika a na dwożu 6 stopni. Oczywiście sprawdzanę z rana na zimnym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 12.mar.2015 17:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
1. Co to jest "dwoż"?
2. Powiedz jak mierzysz napięcie? miernikiem na klemach? Po pyknięciu u mnie jest co najmniej 12V. Ile masz po nocnym postoju?
3. Ta temperatura 30st C jest najbardziej podejrzana. Akumulator może i nie jest najlepszy ale przecież nie on jest przyczyną szarpania po uruchomieniu.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 12.mar.2015 19:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 15:16:46
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Auto: audi a6 2.5 163km BDG
Akumulator zawsze pokazuje mi poniżej 12 ale powiem tak że jak wyjmę czujnik temp. to swiecę grzeją dłużej i ładnie odpala z rana i nie trzęsie. Tak myślę jeżeli czujnik jest ok(podobno te 30 stopni to normalne) to może swiecę mam kiepskiej jakości i długo się nagrzewają??
Proszę o jakieś wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 12.mar.2015 23:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
kamil4424 napisał(a):
Akumulator zawsze pokazuje mi poniżej 12 ale powiem tak że jak wyjmę czujnik temp. to świece grzeją dłużej i ładnie odpala z rana i nie trzęsie. Tak myślę jeżeli czujnik jest ok(podobno te 30 stopni to normalne) to może swiecę mam kiepskiej jakości i długo się nagrzewają??
Proszę o jakieś wskazówki.

Wskazówki:
1.Podjedź do mnie (Pruszków), u Teścia mam zapasowy akumulator, pożyczysz na jeden dzień, rano podepniesz przewodami i spróbujesz rozruchu na dwa akumulatory. Zakładam, że zakręci lepiej, odpali szybciej ale i tak będzie trzęsło tak jak opisałeś.
2. Przy 30st C świece na pewno nie grzeją ani długo ani krótko. Kiepska jakość świecy objawia się jej uszkodzeniem i raczej całkowitym brakiem grzania danej świecy. Albo grzeje albo nie. Jak np 2 są uszkodzone to nie znaczy że układ będzie próbował wydłużyć czas grzania (chyba, że się mylę). Jeśli jest dostęp do świec w miarę łatwy to można omomierzem sprawdzić ich rezystancję - poniżej 1 Ohm =OK
3. Obstawiam, że trzeba wyjaśnić sprawę czujnika, choćby wstawić inny sprawny na jeden dzień.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 13.mar.2015 14:30:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Statyczny kąt wtrysku do weryfikacji...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 13.mar.2015 17:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 15:16:46
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Auto: audi a6 2.5 163km BDG
Kąt wtrysku ustawiony na 1 ATDC.
Swiece sprawdzane pod względem czy wszystkie działają, sprawdzane równierz czy prąd idzie na każdą świece i jest ok.
Z rana teraz zawsze przed odpaleniem wyciągam wtyczke na chwile odpalam i zaraz ją wkładam z powrotem i jest ok, jak jej nie wyciągnę to troszkę ma ciężej odpalić i telepie.
Błędów jakichkolwiek brak jedynie zapala mi się kontrolka czujnika oleju (sensor) od czasu do czasu i temperatura wtedy spada. Z książki opisane jest to jako uszkodzony czujnik.
Jak jest ciepło to ładnie odpala.
Tak myśle że może ustawie kąt wtrysku bardziej na 0 może to coś da?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 16.mar.2015 17:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 15:16:46
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Auto: audi a6 2.5 163km BDG
Ma ktoś jakieś propozycje szczególnie odnośnie tego czujnika czy te 30 stopni jest ok czy czujnik do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 17.mar.2015 07:54:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No już były propozycje, np moja:
Ramon1 napisał(a):
3. Obstawiam, że trzeba wyjaśnić sprawę czujnika, choćby wstawić inny sprawny na jeden dzień.

Jeżeli na dworze jest 5st C a czujnik pokazuje 30 to na chłopski rozum coś jest nie tak. Przy niższej temp dawka paliwa musi być trochę większa niż przy 30 st i może to powoduje Twoje problemy.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 17.mar.2015 17:55:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Szafa szafą i wskazanie na niej i na klimatroniku (49) to jedno i tam w starszych modelach zaczynało się od 49 st C a w nowszych od 30 st C.
Dla pracy silnika ważne jest to co pokazuje 01/007/coolant temp - czyli odczyt z bloku SILNIKA a nie szafy.
Czujnik ma 2 sekcje z czego jedna idzie na szafę i klimatronik a druga do ECU silnika.
Sprawdź rano co przed uruchomieniem silnika pokazuje 01(silnik)/007/coolant temp i obstawiam że będzie to temp. otoczenia +/- 2 st C.
Twoje kłopoty z uruchamianiem silnika biorą się z źle ustawionego kąta wtrysku, lub innych rzeczy opisywanych wielokrotnie ...
Odpięcie czujnika powoduje wlanie dużej ilości paliwa i dłuuugie grzanie świec co poprawia rozruch.
10 przykazań się klania ...

Aha. Akumulatora nie sprawdza się multimetrem, tylko przyrządem z odpowiednim obciążeniem (warsztaty specjalistyczne są w nie wyposażone).
Dla szybkiego startu ważna jest często ignorowana kwestia sprawnego rozrusznika.
Dodatkowo warto przyjrzeć się alternatorowi - jeśli nieprawidłowo działa - nie naładuje prawidłowo aq i pętla się zamyka ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 18.mar.2015 17:53:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 15:16:46
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Auto: audi a6 2.5 163km BDG
Dzięki za konkretną odpowiedź.
Tak jak piszesz w grupie 007 pokazuje taką temperaturę jaka jest na zewnątrz.
Mam jeszcze jedną zagwozdkę czy to może być spowodowane wałkiem rozrządu ponieważ był wymieniany(pęknięte krzywki), wałek był regenerowany (spawany). Korekcje na wtryskach szczególnie 5cyl. po stronie tej co wałek pokazuje 2,7 inne około 1.
Wtryskiwacze 4,5,6 cylinder są nowe.
Jeżeli wałek(wałki) miały by nierówne krzywki to mogły by być objawy przy odpalaniu takie jak u mnie i czy to jest groźne dla silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 19.mar.2015 13:08:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2,7 to dewiacja, która powinna niepokoić.
Grupa VAG w instrukcjach pisze że do +/- 2.0 jest ok.
Przyczyn może być wiele, od wałków, przez samoregulatory po wtryskiwacze...
Nie podoba mi się to ...
Sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach włącznie z próbą olejową.
Od tego zaczniemy.
Być może na cylindrze, który wykazuje 2,7 dochodzi do przepuszczania oleju ...
Oczywiście wspomniane objawy nie są bez związku z nierównomiernym rozruchem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 21.mar.2015 18:55:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 15:16:46
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Auto: audi a6 2.5 163km BDG
Witam dzięki za zainteresowanie tematem postaram się sprawdzić kompresje w najbliższym czasie.
Dzisiaj ustawiłem kąt wtrysku na 0 odpala od strzału (jak go kupowałem też taki był) ale przy odpalaniu zakopci na biało silnik ma takie pykania(trzęsie wtedy) i pokopci też trochę zanim się nie nagrzeje.
Zrobiłem logi więc wstawiam. Może ktoś coś wyluka pozdrawiam.
000
http://vaglog.pl/log_209499.html
001
http://vaglog.pl/log_209500.html
002
http://vaglog.pl/log_209501.html
003
http://vaglog.pl/log_209484.html
004
http://vaglog.pl/log_209485.html
005
http://vaglog.pl/log_209486.html
007
http://vaglog.pl/log_209487.html
008
http://vaglog.pl/log_209488.html
009
http://vaglog.pl/log_209489.html
010
http://vaglog.pl/log_209490.html
011
http://vaglog.pl/log_209491.html
012
http://vaglog.pl/log_209492.html
013
http://vaglog.pl/log_209493.html
014
http://vaglog.pl/log_209494.html
015
http://vaglog.pl/log_209495.html
018
http://vaglog.pl/log_209496.html
019
http://vaglog.pl/log_209497.html
027
http://vaglog.pl/log_209498.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c5 2,5 BDG 163 Avant]Napięcie akumulatora
PostNapisane: 07.kwi.2015 13:56:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Po włączeniu zapłonu , jak grzeją świece jest poniżej 12V, jak puszczą świece jest poniżej 12V około 1mm na blacie, tak miałem na nowych świecach żarowych i nowym akumulatorze. Nigdy po grzaniu świec nie jest powyżej 12V, bo świece są pomimo tego pyknięcia chyba jeszcze jakiś czas podgrzewane.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: