Cześć,
pora przedstawić mojego zabytka.
Mam go już parę lat, ale dopiero teraz zdecydowałem się pochwalić, gdyż jego odbudowa powoli zbliża się do finału,
a przynajmniej w moim odczuciu pozostała już najprzyjemniejsza część robót czyli składania i przywracanie do życia
Moje auto to Audi 5000 (amerykańska wersja 200) C2 typ 43 z roku 1982.
Serce to pięciocylindrowy, rzędowy turbotraktor o mocy 86 magicznych KM.
Wyposażenie:
- otwierany elektrycznie szyberdach
- otwierane elektrycznie szyby
- klimatyzacja
- elektrycznie regulowane lusterka
- elektrycznie regulowane fotele
- skórzana tapicerka
ponadto typowo amerykańskie fanty:
- wzmocnienia w drzwiach
- zderzaki na amortyzatorach
- sidemarkery
zdjęcia z dnia zakupu:
Co zostało zrobione:
- odbudowa silnika (za grosze kupiona druga sztuka, która wymagała jedynie małego remontu) - wymiana wszystkich pierścieni, panewek, uszczelnień, regeneracja głowicy i turbo, odmalowane proszkowo miska i osłony, polakierowany blok silnika, nowy rozrząd i reszta pasków
- wyrzucona manualna skrzynia biegów, wrócił automat 3 biegowy i osprzęt (to i silnik było zrobione jeszcze zanim wzięliśmy się za lakier, później silnik i skrzynia znów wyleciały z auta)
- kompletny lakier - błotniki, klapy, drzwi z obu stron, świeży baran i lakier na progi, dół błotników i wnęki kół przednich, polakierowana komora silnika ---> kolor srebrny, odcień Audi A6 C6
- odrdzewione i polakierowane całe zawieszenie przód, w sanki poszły nowe tuleje (Lemforder), nowe wahacze (Lemforder), w kolumny nowe amory (Bilstein B4), poduszki (Corteco), łożyska dolne (FAG) i górne (SNR), osłony przeciwpyłowe
- wszystkie elementy aluminiowe silnika wypiaskowane i polakierowane lakierem bezbarwnym
- regeneracja alternatora
- odświeżenie pompy wspomagania
- regeneracja zacisków przód
- nowa harmonijka magla
- ocynkowane większość elementów z komory silnika
- wszelkie możliwe śrubki/opaski/podkładki/wkręty/nakrętki itp zostały wymienione na nowe nierdzewne
- wypolerowane listwy nierdzewne na zderzaki
- odczyszczone przepolerowane lekko listwy okien
- wszystkie profile zamknięte zabezpieczone (MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett)
- tylne szyby wyczyszczone z beznadziejnej folii przyciemniającej
- nowa tylna lampa lewa
- ori 14'ki wypiaskowane i odlakieowane proszkowo
- nowa izolacja wszystkich przewodów komory silnika w tym grube peszle na główne wiązki świateł i akumulatora
Co jeszcze wymaga zrobienia:
- wkleić przednią szybę
- poskładać wszystkie mechanizmy drzwi, szyby i lusterka, centralny i szyberdach
- odpalić silnik, poskładać hamulce
- montaż lamp przednich, grilla, zderzaka i jego listew przód
- porządki w środku
- poskładać klimę, odpalić na r134a
- pranie, konserwacja i montaż tapicerki i podsufitki
Przyszłość (jak już będzie jeździł):
- montaż BOSE z V8 D11 lub C4, graty już są
- BBS RS 15, są, do odświeżenia
Kilka fot z w miarę teraźniejszego stanu:
EDIT 16.04.2015
Audi zostało kupione od kolego ZiPi z forum AKP
tutaj znajdziecie jego wątek i tutajI trochę więcej zdjęć po zakupie:
Jak widać różowo nie było:
- lakier na dachu przetarty praktycznie do podkładu,
- dużo ognisk korozji na dole drzwi i dole błotników
- ten gumowy "chrom" na błotnikach przykrywał oczywiście bąble
- spękane tylne lampy
- klima nie działała
- manual do wywalenia - później wsadzony został jak w oryginale 3biegowy automat, wyzwaniem było zdobycie manetki, pedałów i cięgien i....sprawnej skrzyni ale o tym później :mrgreen:
- odpryski na przedniej szybie
- silnik trup, jechał ale brał więcej oleju niż paliwa - o tym też później 8-)
EDIT 17.04.2015
Pora na zajawkę świeżości, więc
wrzucam fotki elementów odlakierowanych proszkowo (na podkładzie)
(ramiona i mechanizm wycieraczek natryskowo).
W kolumny poszły:
- poduszki CORTECO
- łożyska dolne 1szt Audi + 1szt FAG
- łożyska górne SNR
- amortyzatory Bilstein B4
- osłony przeciwpyłowe Lemforder
wkrótce jeszcze więcej historii i zdjęć z odbudowy!