.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.gru.2024 20:39:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 26.kwi.2015 11:56:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Witam.

jakiś czas temu byłem zmuszony rozpocząć procedure wymiany skrzyni biegów stara slizgała na II biegu. jak już zacząłem zabawę z wymiana co niestety nieuchronnie wiąże się z wyjęciem całego zespołu napędowego to przy niejako okazji postanowiłem ogólnie odświeżyć to i owo.
Turbiny ogólnie po przebiegu 245Kkm niby działały ale miały juz bardzo duży nagar troszkę puszczały oleum i wirnik miał juz luz na ośce wiec poszły do regeneracji teraz przynajmniej wyglądają jak nowe:)
skoro turbiny były już wymęczone to wymieniłem też obie sądy lambda pierwsze pewnie też już niekoniecznie idealnie wskazywały.
oczywiście przy niejako robocie rozrusznik i alternator trafiły do regeneracji o ile alternator jest jeszcze wyjmowalny to rozrusznik już nie! żeby wyjąć rozrusznik trzeba wyjąć silnik!
wszystkie możliwe uszczelniacze jakie sa w silniku simeringi uszczelki oringi wszystko wymienione mam juz dość pocącego się silnika, choć jak wiemy to bolączka wszystkich 4,2 audi.
zgodnie z planem przerobienie downpipe w MGmotorsport wyleciały katalizatory główne po sugesti MG wstępne zostały.
no i już zupełnie poza konkursem jako ze okazało sie iz obydwa intercoolery są już dziurawe ząb czasu nadgryzł aluminium zrobiłem wymiane rdzeni fabryczna 60mm zastąpiły ninsensy 90mm do tego wyleciały ze zderzaka oryginalne wloty powietrza z halogenami na rzecz kratek Wagnera pełnoprzelotowych.

autko puki co nadal się składa ale powiem szczere ciekaw jestem efektów oby nie okazały się gorsze od poprzednich..:(
co sądzicie.?

a tu wizualizacja;)
Serce bestii:P
Obrazek

Obrazek

przed:
Obrazek

PO:
Obrazek
Obrazek

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 26.kwi.2015 18:32:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
chapeau bas
Zbieraj wszystkie wydatki w jakimś excell- kiedyś udostępnisz i może oświeci co niektórych, ile to trzeba nakładów aby RS utrzymać w jezdnym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 26.kwi.2015 18:50:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Sensownie i z głową- podoba mi się :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 26.kwi.2015 20:12:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Kozako, czekamy na rezultaty :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 26.kwi.2015 21:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Dymian napisał(a):
chapeau bas
Zbieraj wszystkie wydatki w jakimś excell- kiedyś udostępnisz i może oświeci co niektórych, ile to trzeba nakładów aby RS utrzymać w jezdnym stanie.


Tak to prawda RS żeby pozostał nadal RS'sem troszkę kosztuje jeśli komuś sie wydaje ze to koszty na poziomie zwykłego 4.2 to niech je pomnoży przez 2 i doda zero.

Z tych wszystkich napraw najbardziej zaskoczyły mnie intercoolery niby były sprawne komputer nie generował błędów logi dynamiczne doładowania pięknie trzymały ciśnienie przy pełnym bucie.
W sumie wiozłem je od mechanika tylko po to aby je odchwaścić i wymyć po dokonaniu tych czynności postanowiłem zrobić test szczelności zalałem oba woda do pełna i tu nagle zonk obydwa pięknie puszczały wode właśnie z dolnej krawędzi gdzie siedział cały syf i wilgoć. i to nie jakoś po kropelce tylko ładne stróżki wody się robiły (bez ciśnienia) pod ciśnieniem musiały już nieźle dmuchać, a mimo to sprężarki dawały rade które notabene tez juz miały agonalny stan. Jak to powiedział mój kuzyn który zajmuje się regeneracja turbin zawodowo "masakrycznie wymęczone ale jeszcze sprawne"

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 27.kwi.2015 20:06:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Czeka Cię w takim razie duża niespodzianka po powrocie szczelności :mikolaj:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 28.kwi.2015 09:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
DeS napisał(a):
Czeka Cię w takim razie duża niespodzianka po powrocie szczelności :mikolaj:


Jaka niby - jak zadane ciśnienie było odpracowane jak należy?

Esperak - ogarnij nowe łańcuchy wałków (jeśli jeszcze na to nie wpadłeś), i sprawdź stan ślizgów nastawników - same nastawniki jak rozumiem zweryfikowane w blokach - przestawiają o zadany kąt?

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 28.kwi.2015 09:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wydajność panie, wydajność.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 28.kwi.2015 09:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Skoro zadane przez ECU ciśnienie było utrzymane, to nic się nie zmieni - poza obrotami turbin, które teraz będą musiały trochę lżej pracować.
Może krzywa narastania ciśnienia się trochę zmieni - ale czy na tyle, żeby to odczuć - nie sądzę, nie było niedostatków w kwestii doładowania, to nie będzie dodatkowych wrażeń, po usunięciu nieszczelności.
Jedyne co - to zamontowanie większych IC - może to (IMO powinno) wpłynąć na temp powietrza w dolocie - i tu będzie może coś czuć.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 28.kwi.2015 11:04:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Niemożliwe żeby w pełnym zakresie miał utrzymane właściwe ciśnienie doładowania z dziurawymi coolerami. Oczekiwane ciśnienie mogło dobić, ale dużo wyżej. Różnica powinna być zdecydowanie odczuwalna.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 28.kwi.2015 11:16:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko zależy od punktu wyjścia - jeśli były braki w doładowaniu - będzie lepiej, jeśli nie - niewiele się zmieni :(
Ale projektowi życzę oczywiście jak najlepiej :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] troszke nowych gratów.
PostNapisane: 28.kwi.2015 19:28:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Samo ciśnienie doładowania to nie wszystko. Warto byłoby sprawdzić odczyty przepływki i zapłony :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: