.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 18:33:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.lut.2015 09:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Co do opon to się zgodzę, podstawa w trudnych warunkach.

ps.
Ja jechałem z Holusiem który zajął II miejsce Audi Allroad 2.5TDI Tiptronic 180ps quattro przy masie auta 1900kg. Jak już pisałem kierowca+opony zrobiły robotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.lut.2015 12:50:19 
a jakie miał opony??
ps. i nie zapomnij o zajebi...ym motorze :okulary:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.lut.2015 13:57:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
prawdziwie wiarygodny test bylby wtedy gdyby ten sam kierowca jechal oską i q na takich samych oponach i żeby oczywiście tak samo znal obydwa samochody Ale dla pzeciętnego kierowcy jednak q się przydaje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.lut.2015 15:16:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dokładnie jest jak mówisz - takie samo auto, ten sam kierowca, te same opony - wówczas ma sens porównanie ośki do Q.
Holuś miał jakieś dobre laczki - oglądałem jego furkę przed wjazdem na tor. Trakcji mu nie brakowało.
Gdyby Q nic nie dawało to by tego nie produkowali i nie sprzedawali milionami - nikomu by się nie opłacało.
Użytkownicy sami decydują czym i gdzie chcą jeździć - wybierają Q jeżeli muszą.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.lut.2015 16:15:15 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Przypominam, że nie jest to wątek dyskusyjny (czyt.bicie piany i przekonywanie co jest lepsze) tylko informacyjny (patrz 1 post) i cała dyskusja prędzej czy później wyląduje w koszu :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 19.mar.2015 10:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2015 14:13:48
Posty: 4
Panowie, a co w przypadku złapania kapcia? Z reguły zapas jest znacznie mniej zużyty i w związku z tym ma inny obwód niż pozostałe opony. Można go bezpiecznie zakładać? Jaki dystans można pokonać bez obaw?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 19.mar.2015 10:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w przypadku quattro na jednym torsenie (czyli prawie wszystko) zmiana jednego koła na inną średnicę nie czyni torsenowi żadnej szkody. Różnicę prędkości przejmuje na siebie mechanizm różnicowy między kołami (otwarty).

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 07.cze.2015 19:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2015 18:20:59
Posty: 37
Czy na tylnej osi mogą być takie same opony jak na przodzie , ale o innym indeksie prędkosci?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 07.cze.2015 20:40:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mogą, rozchodzi się tylko i wyłącznie o średnicę toczną.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 07.cze.2015 21:26:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2015 18:20:59
Posty: 37
mógłbyś to nazwać innym językiem ? :) bo średnio mogę sobie wyobrazić co to jest ta średnica toczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 07.cze.2015 23:49:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no, liczy się tylko obwód kół. ma być taki sam. wszędzie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 08.cze.2015 01:10:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2015 18:20:59
Posty: 37
Dziękuję za wyjasnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 08.cze.2015 10:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Po pierwsze.
Będąc precyzyjnym ważna jest właśnie ta średnica toczna czy jak tam nazwiemy czyli średnica biorąca pod uwagę ugięcie opony pod ciężarem samochodu. Stąd prosty wniosek że ta średnica zależy od ciśnienia w oponach. Będąc jeszcze bardziej precyzyjnym trzeba pamiętać, że dwie opony tej samej marki, ten sam model, ten sam rozmiar ale z różnymi indeksami prędkości mogą uginać się w różnym stopniu czyli mieć różne średnice toczne (podobnie będzie z różnymi indeksami ładowności). Przyczyna - inna konstrukcja karkasu.
Co ciekawe w przypadku samochodów większość z nas olewa taki temat jak konstrukcja opony - kogo to obchodzi? Natomiast zapaleni rowerzyści śledzą dokładnie takie parametry opon jak waga, gęstość płóciennej osnowy, odporność na przebicie.

Po drugie.
Z tego co wiem, taka dokładna matematyka jak wyżej nie robi wrażenia na napędzie z mechanizmem torsen. Całkiem spora różnica długości drogi jaka pokonują koła przednie i tylne pojawia się na każdym skręcie na skrzyżowaniu, przy manewrach na parkingu i w ogóle co chwila w codziennym użytkowaniu. Dla świętego spokoju warto mieć wszystkie opony takie same i z podobnym stopniem zużycia ale nie wpadajmy w paranoję, że koło zapasowe o średnicy większej o 4mm użyte do przejechania 100 km uszkodzi nam napęd.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 09.cze.2015 14:56:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2015 18:20:59
Posty: 37
Dziękuję w imieniu zainteresowanych za specjalistyczny wykład :) Uczę się tematyki quattro... A jak to się wszystko ma do różnicy ciśnień w oponach (tył a przód) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 09.cze.2015 19:08:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie ma to IMHO znaczenia, no chyba że z tyłu masz 6 bar a z przodu atmosferyczne.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 14.cze.2015 15:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2015 22:03:57
Posty: 12
ktory lepszy torsen czy hadlex ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 14.cze.2015 22:49:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a która baba lepsza - blondyna czy brunetka? :P
to są dwa odmienne podejścia do napędu na 4 koła, mają swoje wady i zalety.

najlepszy jest torsen 3 generacji 60:40 z wstępnym napięciem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.cze.2015 12:05:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
pit23 napisał(a):
ktory lepszy torsen czy hadlex ??

Tak jak wyzej, kazdy lubi co innego a czesto jednak chwai swoje,....poczytaj o tych dwoch rodzajach napedu i bedziesz mial rozeznanie o co biega


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 18.cze.2015 10:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Generalnie to jest haldex a nie hadlex.
Poza tym torsen uchodzi za fajniejszy bo pracuje cały czas, nic nie musi się załączać tylko po prostu jest zawsze kiedy trzeba, nie jest sterowany elektrycznie bo to normalna przekładnia mechaniczna i tyle - ja do takich rzeczy mam większe zaufanie :). Jest bezobsługowy, nie psuje się nie generuje kosztów. Wyższe spalanie - u mnie różnicę szacuję na ok 4-5% (w mieście).

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 13.wrz.2015 20:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2015 20:33:51
Posty: 4
Witam

Nazywam sie Adrian.
Planuje zakup a4 b6 1.8t Q - widze, na aukcjach/ogloszeniach , ze czasem pisza ze jest staly naped a czasem, ze automatycznie dolaczany . Jak rozpoznac naped Q - staly czy automat?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: