.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 13:25:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 18:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
Witam

Niedlugo chcialbym zmienic auto i zdecydowalem sie na audi a6 c5 i teraz jest problem bo juz nie wiem ktory silnik lepszy chodzi mi o to ze ja wybralem 4.2 silnik twardy itp 2.7 biturbo znalezc dobra jest raczej ciezko a 3.0 ma spadek koni itp nie wiem tam dokladnie co sie dzieje fajnie by bylo jak by ktos doradzil dobra furke jestem tutaj nowy wiec jakby ktos mogl podpowiedziec ktore autko ja jestem za 4,2 z lpg z trip tez nie za bardzo wiem czy czesci i rozrzad itp jest drogi :) :peace: :peace: :d :D


Dziekuje bardzo i Pozdrawiam :030: :030:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 18:44:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Z tym silnikami to jak z nalewkami: "One wszystkie są dobre..."

2.7T wymaga dobrego przetrzepania przy zakupie ze szczególną kontrolą kondycji turbin (mocny w serii i spory potencjał do grzebania)
3.0 podobno zdarzają się przegrzania i uszkodzenia głowic, ale jest też kilku użytkowników którzy mają i chwalą
4.2 jedyny słuszny, prosty i odporny

W związku z powyższym brać należy co się trafi przyzwoitego, no chyba że są plany na dłubanie to tylko 2.7T.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 18:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
a jezeli chodzi o czesci i rozrzad do 2.7 a do 4.2??? wiesz mniejwiecej?? bo wlasnie chodzi czy 2.7 czy 4.2 wiadomo ogolnie jestem przekonany do 4.2 :]]]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 18:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Zadzwoń do swojego hurtownika i się dowiesz. Ktoś Ci poda "swoje" ceny i wtedy się zdziwisz.

Akurat jak Ci wyjdzie 200zł różnicy np. na korzyść 2,7 a potem przyjdzie Ci wymienić/zregenerować 2x turbiny to pal licho tą oszczędność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 19:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
ja doskonale wiem ile kosztuje wymiana/reg x2 turb czyli 2.7 no 4,2 yes :D fajnie by bylo jak ktos by sie wypowiedzial co ma 2.7 i 4,2 :DD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 19:25:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Rozrząd w 4.2 to około 1500,- PLN z robotą mechanika. W V6 rozrząd powinien zamknąć się w 1000,- PLN. Więc różnica nie jest wielka. Dodatkowo trzeba wspomnieć, że wszystkie V8 lubią wypić trochę dobrej oliwy.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 19:29:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
hmm rozumiem wiadomo v8 wypije benzyny jak i olej :))

czekam jak ktos sie wypowie kto najlepiej mial/ma :) 4,2 :]]] i by mi wszyszstko powiedzial ;- )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 19:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
4.2 nie pije oliwy !!!! to plotka :)
Rozrząd teraz robiłem - 1500 komplet Conti z WP, do tego robota 1000 (ale u mnie jeszcze w to weszło - demontaż wałków, wymiana ślizgów i łańcuchów), uszczelnienia - wymiana wszystkich uszczelek w głowicach (simeringi wałków, uszczelki nastawników, uszczelki pokryw), do tego serwisuję się nie w najtańszym miejscu - ale wartym swojej ceny :)
W obecnym stanie przepisów - 4.2 to trochę przerost formy ale.... zrobiłem tyle w aucie, że go nie sprzedam chyba nigdy ;), i naprawdę super czy to w mieście, czy trasie jak V8'ka się kręci 1,5-2k rpm - cisza w środku jak makiem zasiał :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 19:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
takie pytanko masz zagazowana czy sama benzyna?? jak z gazem to daje rade???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 19:57:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ja się wypowiem w temacie 3,0 i 4,2. Pierwszy z nich w przypadku rozrządu może się skończyć kwotą nawet 3k - jak się posypią uszczelniacze, cewki i doliczy się koszt blokad - nie każdy warsztat je posiada. Sam silnik ma swoje bolączki - cewki i 4 fazatory. Piec nie może być przemęczony bo wtedy będą problemy - właśnie wtedy powstają mity o tym, jak to podnosi czapki, wywala korby czy obkręca panewy. Jak się znajdzie w przyzwoitym stanie to pojeździ. Lubi dobrej klasy olej - 5W50 to takie minimum według mnie. Też oczywiście nie omieszka spożyć go podczas dynamicznej jazdy.

4,2 (w moim przypadku z S6) poza rozrządem sprzęt bezobsługowy. Rozrząd jak ktoś wyżej wspomniał ok 1,5k. Musi być też dobrze ustawiony. Jest czuły na wszelie niedokładności w ustawieniu. Plus taki, że wiele parametrów można monitorować (podobnie jak w ASNie). Silnik lepiej znosi LPG niz 3,0 ale też musi być z wyższej półki. Osobiście sporo się nawalczyłem aby u siebie dojść do ładu z LPG.

Jeśli planujesz tuning silnika to 2,7. W 3,0 czy 4,2 wiele nie zwalczysz - szybciej przywrócisz seryjną moc.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 19:59:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
gaz daje radę w 4.2, zrobiłem tym silnikiem 102 tyś km w tym 100 tyś na gazie, jedyna awaria to termostat który trzeba zrobić przy rozrządzie, zapominałem o nim i po paru miesiącach się odezwał,wycieki oleju były to boli te silniki podejrzewam że przez ciepło które wydzielają i przez to oringi puszczają są to tak zwane piece, oczywiście instalacja LPG musi być wysokiej próby

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:03:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
Inter32 napisał(a):
gaz daje radę w 4.2, zrobiłem tym silnikiem 102 tyś km w tym 100 tyś na gazie, jedyna awaria to termostat który trzeba zrobić przy rozrządzie, zapominałem o nim i po paru miesiącach się odezwał,wycieki oleju były to boli te silniki podejrzewam że przez ciepło które wydzielają i przez to oringi puszczają są to tak zwane piece, oczywiście instalacja LPG musi być wysokiej próby
rozumiem dzieki :)

bloku napisał(a):
Ja się wypowiem w temacie 3,0 i 4,2. Pierwszy z nich w przypadku rozrządu może się skończyć kwotą nawet 3k - jak się posypią uszczelniacze, cewki i doliczy się koszt blokad - nie każdy warsztat je posiada. Sam silnik ma swoje bolączki - cewki i 4 fazatory. Piec nie może być przemęczony bo wtedy będą problemy - właśnie wtedy powstają mity o tym, jak to podnosi czapki, wywala korby czy obkręca panewy. Jak się znajdzie w przyzwoitym stanie to pojeździ. Lubi dobrej klasy olej - 5W50 to takie minimum według mnie. Też oczywiście nie omieszka spożyć go podczas dynamicznej jazdy.

4,2 (w moim przypadku z S6) poza rozrządem sprzęt bezobsługowy. Rozrząd jak ktoś wyżej wspomniał ok 1,5k. Musi być też dobrze ustawiony. Jest czuły na wszelie niedokładności w ustawieniu. Plus taki, że wiele parametrów można monitorować (podobnie jak w ASNie). Silnik lepiej znosi LPG niz 3,0 ale też musi być z wyższej półki. Osobiście sporo się nawalczyłem aby u siebie dojść do ładu z LPG.

Jeśli planujesz tuning silnika to 2,7. W 3,0 czy 4,2 wiele nie zwalczysz - szybciej przywrócisz seryjną moc.


powiem ci ze raczej mnie interesuja 2 silniki 2.7 i 4.2 juz sam nie wiem w 2.7 cena turbin wiadomo przeraza a 4.2 jakas to mnie bardziej przekonuje ale myslisz ze ciezko jest znalezc dobra c5 4.2 z lpg ktora ma te 300 koni :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:06:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Trudny temat aby takową znaleźć. A jeśli już będzie to licz się z tym, że cena będzie ponadrynkowa. Podobnie jest z S6 C5.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:08:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
no dobra rozumiem wiec zdecydowanie 4.2 nie 2.7 tak ??? bloku ? :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:11:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Z gazem, Stag300 + Hanki 2100 Blue i 2x ACR01 - nigdy nic, instalacja pod maską ok 100k km, przez ten czas filterki i tyle :), montaż w Mławie u Jarka Nowotczyńskiego.
Pali w mieście teraz 20-21, w trasie zrobiłem ostatnio na 55ltr 380km - więc spoko :) 400km za 110 zyla :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:14:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
zagor a skrzynia trip?? co powiecie mi o skrzyni( cena remontu itp , oleje ) ?? wiem ze multitronic w audi odpada badziew :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:16:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Multi nie było w quattrówkach. Skrzynia jest dość odporna na ostre traktowanie ale jak się nie pilnuje zmian oleju potrafi szybko paść. Ja miałem taką sytuację - brak wymian i przy 175kkm wywaliło prawdopodobnie pompę ciśnienia. Obecnie mam używkę i lata aż miło. Pełny remoncik skrzyni myślę, że w 5-6k w zupełności się zamknie.

Manual był bodajże tylko w S6 (i tylko przedlift). W A6 4,2 się nie spotkałem.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:19:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2015 18:25:46
Posty: 17
ufff to i tak duzo :D czyli trzeba pilnowac zmiane oleju i bd git bo skrzynia daje rade;] nie fajnie by bylo jakby padla :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 20:24:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Przed liftem można też upolować 2.7T w manualu... Po lifcie już chyba nie było.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
PostNapisane: 09.cze.2015 23:31:04 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Biedron napisał(a):
Przed liftem można też upolować 2.7T w manualu... Po lifcie już chyba nie było.

No jak nie było jak było ;) nawet Metyoo takową posiada...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: