.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:51:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 28.cze.2015 22:50:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Niestety ma czarne pełne skóry - bardziej mi pasowało z poprzedniej (czarna skóra z szarą alkantarą i sufit szary). No ale nie można mieć wszystkiego ;)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 29.cze.2015 09:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Nigdy nie ozonowałem auta tak długo i zapewne na zgaszonym silniku- ja jedynie 15/30/45 min na obiegu wewnętrznym, przy okazji robienia klimatyzacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 03.lip.2015 21:54:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pierwsze naprawy za mną :-) :
- wymiana poduszki amortyzatora tylnego lewego (tylko ASO i koszt 240PLN)

ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


- dziś dzięki wsparciu duchowemu EDDka i UFOka wyczyściłem komorę silnika - na tyl eile miałem dostęp. Dodatkowo poprawiłem troszkę mocowanie listw wtryskowych gazu. Trochę to teraz esteczyniej wygląda ale jeszcze nie koniec modyfikacji węży LPG.

Obrazek
Obrazek


No i udało mi się już założyć tył poliftowy - ale zdjęć jeszcze brak. Auto odżyło...zdecydowanie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 04.lip.2015 16:14:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
bloku napisał(a):
No i udało mi się już założyć tył poliftowy. Auto odżyło...zdecydowanie.


Jak oceniasz, ile koniuff i momentu mogła dać ta zmiana? :mikolaj:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.lip.2015 07:55:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie ma takiej hamowni, ktora ogarnie ta wartosc ;)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.lip.2015 18:29:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Nie jechales czasami od Wladyslawowa na Puck w sobote tak okolo 13? Mijalem szara S6...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.lip.2015 18:31:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
yyyy....nie :D Raz, że mam czarną a dwa, że była moja stoi u kosmetyczmi :P

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.lip.2015 21:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lis.2007 00:05:23
Posty: 907
Lokalizacja: GS/PO/PZ
Auto: krowa
mniej brudu, mniej masy, więcej kuniuf :D

_________________
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - /ex "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.sie.2015 18:11:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jako, że nie bardzo mam co robić przy aucie to...

- zakupiony olej silnikowy VR1 5W50 + filtr
Obrazek

- auto po kuracji przyciemniania szyb (po raz kolejny odwiedziłem Jacka z AutoHit w Bytowie)
- tył już w polifcie ;-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Cały czas nie mogę się zebrać do lakierki auta...mam 3 elelemnty do poprawki bo zarysowane ale żal mi rozdziewiczać lakier ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.sie.2015 19:09:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lis.2007 00:05:23
Posty: 907
Lokalizacja: GS/PO/PZ
Auto: krowa
to jak blizny, dodają męskości. Zostaw. ;)

_________________
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - /ex "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.gru.2015 00:42:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Odkopuje kotleta bo się sporo zmieniło.

Jak część z was wie...przed zlotem letnim w Toruniu chciałem zrobic porządek z rozrządem. Poprzednik zmienił rozrząd i niby wszystko okey ale wywalało mi kilka błędów oraz złe ustawienie : -11 i -9.

Odstawiłem S6 do zaprzyjaźnionego warsztatu (który też zajmował się rajdówką). Chłopaki zabrali się za weryfikacje. Wyszło kilka faktów i mitów sprzed lat:
1. mając przebieg 240kkm nikt niewymieniał padów, łańcuchów wałków rozrządu. Luzy w granicach 1mm czyli na granicy normy
2. nikt wcześniej nie grzebał przy głowicach - fabryczny montaż. Tylko wymieniane były uszczelki dekli
3. napinacz w głowicy 1-4 bardzo dziwnie się zachowywał ale o tym dalej....

Po wymianie łańcuchów niby wszystko fajnie ale przy kręceniu silnikiem na wolnej kompresji napinacz zaczął przeskakiwać cyklicznie co 8 oczek łańcuszka. Sądząc, że to efekt braku ciśnienia oleju poskładaliśmy silnik i odpaliliśmy...a raczej chcieliśmy - silnik zrobił pół obrotu i słychać było styknięcie.

Wyrok....brak kompresji na pierwszym cylindrze. Efekt był taki, że kolizja wygieła 3 zawory ssące. No to co....czapka z głowy i do kompleksowej regenracji. Pierwsze problemy napotkane to brak dostępności zaworów. Owszem można w ASO ale 170 PLN /szt.

Zakupiłem więc głowicę z zaworami ale bez wałków. Dawca jest więc czas poskładać. W miedzy czasie wyszło, że wałki które były u mnie są od podporducenta Audi. Mają parametry fabryczne ale wykonane rzemieślniczo dla grupy Audi. Jakością nie odbiegają od fabrycznych. Z tego co wiem występują w każdym ANK po 2000 roku. Dodatkowo od Pisiego zamówiłem używany ale sprawny napinacz.

Jak już czapka wróciła, dotarliśmy zawory, przygotowaliśmy i skompletowaliśmy głowice. Poskładana trafiła do auta. Odpalenie. Działa. Ale po jakiś 30 minutach silnik zdechł. No to holowanko do warsztatu. Okazało się, że zerwało pasek rozrządu. Co lepsza bardzo nienaturalnie. Poszarpało i pozrywało zęby.

Lekka załamka. Cała praca poszła "wpizdu". Nie wspomnę o kosztach. Badanie kompresji... 2,3 i 6 cylinder off...zero...null...nic. Daliśmy sobie dwa dni na zbadanie co się stało. Udało się poniekąd ustalić przyczyne ale nie zminiało to faktu, że wcześniejsza robota zapłacona a auto jak nie jeździło tak nie jeździ...

Tym razem obie czapki z głów. Wysłane do wyceny i na rozpoznanie do najlepszego serwisu głowic w pomorskim. Wycena powaliła mnie na kolana ale trzeba było to zrobić. Wszystkie zawory nowe, gniazda dodatkowo utwardzone, kanały wypolerowane, prowadnice nowe oraz zakupione od Marcina z Mławy drugie fabryczne wałki. Trochę czasu minęło aż wróciły ale w tym tygodniu udało się po godzinach poskładać - bądź co bądź to ksozt warsztatu więc robili to po godzinach aby nie stracić za bardzo na robocie na której zarabiają.

Wszystko poskładane, posprawdzane, silnik przekręcony na luźnej kompresji i niby wsio okey. Pierwszy rozruch na odpiętych cewkach aby przesmarować cały układ. Zalanie płynem chłodniczym i godzina "0".

"kopnął od pierwszego"

Złapał temperaturę, obroty 760 i tak trzyma cały czas. Jest dobrze. Jedyny napotkany obecnie problem to szwankująca sonda S1 B1 więc jutro podczas składania przodu zamienimy ją z S2 B1.


J23 znów nadaje na 8 garach :P

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.gru.2015 08:17:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Ale Bloku przygoda z głowicą, dobrze, że nie z "blokiem" :)
Jeżeli chodzi o wałki to wiem coś o tym, wymieniałem u siebie bo były jakieś dziwne (rzemieślnicze) i ciężko było to poustawiać.
Robione były też łańcuchy, uszczelnienia itd...
Cóż za zbieg okoliczności, moja stała od połowy września do przedwczoraj - twoja podobnie (niewiele dłużej).
Chyba czas się spotkać i to uczcić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 05.gru.2015 08:56:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Współczuję, musiało szarpnąć kieszeń. Niech teraz jeździ bezawaryjnie :)
tap

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 14.gru.2015 18:48:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
ernieball napisał(a):
Chyba czas się spotkać i to uczcić :)


Nie inaczej. Będę się starał przyjechać na zimowy ale obiecać nie mogę. Wszystko zalezy od jego terminu. Końcówka marca to narodziny córki więc będe musiał być od lutego w pogotowiu. Ale będę się starał :-)


Wspomniane wałki "rzemieślnicze" są wkładane przez fabryke i to jest smutne, bo jednak w jakiś sposób wpływają na pracę silnika.



EDIT: (07.12.2015)

Dziś jestem po pierwszych testach i...



...jak mi prawka nei zabiorą to będzie dobrze. Napędza się lepiej niż przed "awarią". Jeszcze tylko kosmetyka i będzie mechanicznie ok. Dziś dopatrzyłem się uwalonej sondy S1 B1 ale to pierdół przy całej tej operacji na otwartym sercu.

Japa się cieszy bo auto wreszcie w domu i zapitala aż miło.

EDIT: (14.12.2015)

Dziś odwiedziłem hamownie VTech Pomorze. W sumie jestem zadowolony choć też lekko zaniepokojony. Wynik dość satysfakcjonujący ale musze poszukać nieszczelności w podciśnieniach bo prawdopodobnie nie otwierają się poprawnie klapy w kolektorze. Widać to na wykresie.

317KM/380Nm

Według speców z hamowni gdyby dlot zareagował poprawnie wypluł by serie a niutów może nawet więcej niż seria. Ale poszukamy :-)

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 14.gru.2015 18:52:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Klapy to podstawa, a wykres masz nawet z autografem :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 14.gru.2015 18:53:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
DeS napisał(a):
wykres masz nawet z autografem :peace:


Za 100kę Ci odstąpie :D :D :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 14.gru.2015 19:20:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Wynik spoko ale fakt przy 4700obr/min coś leci na łeb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 14.gru.2015 19:30:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
bloku napisał(a):
DeS napisał(a):
wykres masz nawet z autografem :peace:


Za 100kę Ci odstąpie :D :D :D


Dzięki, zrobię swój :mikolaj:

Obrazek

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 14.gru.2015 20:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Trzymalem kciuki...teraz juz moge puscic i zabrac sie do roboty z moja :)
Ladny wynik... pamietaj ze klapy w esce wstaja przy 5200rpm... to co widac na wykresie to raczej opad fazatorow. Od okolo 4700krpm cofaja sie do pozycji jak na jalowym by sie zaworki zdazyly zamykac przed tlokami. Fajnie ze juz zyje...na zimowym jade z Toba koleczko :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 14.gru.2015 21:59:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Skoro to fazatory to raczej nie powinno tak być na wykresie. Teraz będę myślał co im może nie grać. Tym bardziej, że nie czuć na dupohamownii, że jest jakiś "uskok".

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: