.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 16:00:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A8 2004
PostNapisane: 03.lip.2015 07:48:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2015 07:34:44
Posty: 6
Mam pytanko, jak nazywa się model z rocznika 2003?
Skłaniam się ku zakupowi pierwszego Audika. Wybór nie jest prosty, ale biorę pod uwagę A8 4.2 z 2003-2004 roku.
Czy przebieg ok 250.000km jest dobrym przebiegiem, czy już dużym jak na te auto?
Jak jest z żywotnością silnika? Ile wytrzymuje bez remontu przy normalnym eksploatowaniu?
Czy są jakieś uciążliwe usterki w tym modelu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 2004
PostNapisane: 03.lip.2015 08:30:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Halk napisał(a):
Mam pytanko, jak nazywa się model z rocznika 2003?
Skłaniam się ku zakupowi pierwszego Audika. Wybór nie jest prosty, ale biorę pod uwagę A8 4.2 z 2003-2004 roku.
Czy przebieg ok 250.000km jest dobrym przebiegiem, czy już dużym jak na te auto?
Jak jest z żywotnością silnika? Ile wytrzymuje bez remontu przy normalnym eksploatowaniu?
Czy są jakieś uciążliwe usterki w tym modelu?

Model nazywa się D3.
Jaki motor masz na myśli?

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 2004
PostNapisane: 03.lip.2015 11:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Benzyniak 4.2 z tych lat (BFN) jest bardzo trwały.
Diesle 4.0 i 3.0 są bardzo usterkowe i nie warte zainteresowania.
Jest też benzyniak 3.2 FSI, o którym są rózne opinie. Na pewno nie trzyma mocy jak to FSI, o trwałosci trudno cos powiedziec.

Zakładajac prawdziwy przebieg 250 tys km (wiekszosc A8 z tych lat ma ok 400-500 tys) to silnik 4.2 przy przebiegu 250, mozna powiedziec ze ma pół życia przed sobą.

Jednak silnik to tylko troszkę samochodu, wierzcholek góry lodowej.
Bowiem chociazby automat i zawieszenie przy przebiegu takim zawsze będą wymagac inwestycji, jesli nie juz to za chwilę. To juz są grube inwestycje.
Majac 10-15 kola w kieszeni na niespodziewane naprawy (i pakiet startowy - rozrzad, opony itp) i majac pewnosc co do niskiego przebiegu (250 tys km), mozna zainteresowac sie autem z silnikiem 4.2.

Diesle bym odpuscił, zreszta zaden z nich nie bedzie mial tak smiesznie malego przebiegu.

To oczywiscie tylko moje zdanie :) Na pewno trafią się tez zwolennicy jednostek diesla w tym modelu (szczegolnie wsrod osob ktore np. maja za darmo rope z roznych zrodel).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 2004
PostNapisane: 03.lip.2015 16:32:40 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Jeżeli diesel w D3 to tylko 4.2 TDI. Poza tym, kolega Frolik dobrze prawi.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 2004
PostNapisane: 03.lip.2015 21:17:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2015 07:34:44
Posty: 6
Auto ma 100% pewny przebieg. Mieszkam w Danii i tu na każdym przeglądzie są wbijane przebiegi do systemu do którego każdy ma dostęp ;)
Zastanawiałem się nad passatem 3.2 z 2006-2007, ale trochę dokładając mogę mieć to zacne auto A8 :)
10 tys zł wystarczy na pakiet startowy? Czy ten model ma jakieś typowe bolączki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 2004
PostNapisane: 03.lip.2015 21:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Passat powinien być sporo tańszy od Audi, co jest naturalne, a zatem może trafisz nawet 2008. 2006 to początek produkcji w zasadzie. 3.2FSI to raczej 4x4 i na pewno DSG. DSG to dobra skrzynia pod warunkiem regularnej wymiany oleju i filtrów. Jedyną jej wadą jest jedno z łożysk kulkowych, które jest z wadliwego materiału i potrafi się wykitrać, co wymaga wyjęcia skrzyni. Silnik ogólnie fajny, wcale dużo nie pali. Passat z tym silnikiem jest zwykle dosyć fajnie wypasiony. Jedyną wadą auta jest to, że jest to Passat i jednak trochę plastikowy w środku :/

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: