.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 04:11:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 21.lip.2015 22:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
od jakiegoś czasu zastanawiam się nad Audi A4 B6. Do auta chce założyć LPG wiec wyczytałem ze do a4 najlepiej 1.8T silnik. Jednak ostatnio pomyślałem ze może byc A6 C6 kupić w których silnik 2.4 tez sie dobrze gazuje. Nie chciałbym kupować auta z którym będę miał później problem w utrzymaniu eksploatacji i codziennym użytkowaniu - stad moje pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników o różnice w wysokości kosztów eksploatacji i awaryjności obu modeli. Jaka jest różnica w przykładowych częściach w A6 np klocki, olej, przykładowo rozrząd, jakieś pierdoły typu rozwali się czy to rozrusznik czy alternator czy jakaś elektronika. Oczywiście koszty instalacji ( i tutaj nie chce oszczędzać tylko kupić naprawdę dobra instalacje) i różnice w spalaniu miedzy tymi silnikami.
Nie chce kupować auta dla szpanu czy takiego który później będzie stać bo mnie na nie nie stac a niestety w internecie nie znalazłem informacji o różnicy i wysokości kosztów utrzymania obu aut.

ostatnio rowniez zauwazylem model A6 C5 nie mam pojecia jaka jest roznica miedzy a4 b6 ?? wygladaja bardzo podobnie roczniki i sielniki tez takie same sa jaka jest roznica i na jakim lepiej sie skupic miedzy tymi modelami ?

dziękuje za informacje !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 07:02:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A6 c5 to większe auto od A4 B6 i starsze konstrukcyjnie. Poza tym lepiej wykonane, wyposażony i bardziej komfortowe. Inna klasa.

Najlepiej celuj w A4 b6 1.8t. Ewentualnie a6 c5 1.8t albo 2.4

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 07:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
dokladnie tak myslalem jak ty mowisz. Widzialem wymiary ze a6 c5 jest wieksze. Rocznik mozna tez podobny znalezc jak a4 b6 i silnik tez jest 1.8t no i jest opcja z 2,4 choc nie wiem czy to nie za duzy jak wiekszosc po miescie jezdze. A jak wyglada z kosztami utrzymania to sa te same czesci w obu modelach ? skoro a6 jest lepiej wykonana i wyposazona czemu celowac w a4 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 12:13:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
A6c6 kosztowo wyjdzie Cie wielokrotnie drozej niz A6c5 czy A4b6.

2.4 w c6 rzeczywiscie dobrze sie gazuje. I co z tego? Skoro rozrzad oparty jest o awaryjny lancuch i napinacze... ktorego to wymiana kosztuje 5-6 krotnie drozej niz pasków w b6 czy c5.

Zawieszenie w c6 tez jest duzo delikatniejsze, i drozsze w wymianie niz w tamtych.


Bardzo dobrym wyborem jest silnik 1.8T. Trwaly, mocny, bezawaryjny, oszczędny. Świetny wybór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 15:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
B6 ma z tyłu niezależne zawieszenie, ma lepsze hamulce niż C5, wnętrze wyciera się tak samo jak w C5 po lifcie, bierz C5 albo B6 z 2.4 będziesz miał spokój, 1.8T ma tą samą wadę co silnik 2.0 ALT, nagminnie ostatnio ścinają się kliny na kole wałka rozrządu a nie trzeba dodawać co za tym idzie, 2.4 ma klasyczny zapłon na przewodach nie trzeba się pitolić z cewkami, które też padają, poza tym auta podobne w utrzymaniu, siadają pompy ABSu, czujniki ABSu, maglownice, serwa w B6 gniją często przednie błotniki na rancie i przy listwie na dole

Frolik napisał(a):
A6c6 kosztowo wyjdzie Cie wielokrotnie drozej niz A6c5 czy A4b6.

2.4 w c6 rzeczywiscie dobrze sie gazuje. I co z tego? Skoro rozrzad oparty jest o awaryjny lancuch i napinacze... ktorego to wymiana kosztuje 5-6 krotnie drozej niz pasków w b6 czy c5.

Zawieszenie w c6 tez jest duzo delikatniejsze, i drozsze w wymianie niz w tamtych.


Bardzo dobrym wyborem jest silnik 1.8T. Trwaly, mocny, bezawaryjny, oszczędny. Świetny wybór.


C6 ma zawieszenie oparte na tych samych wahaczach co D3 i Phaeton i na pewno nie jest delikatniejsze to, że droższe zgoda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 16:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
dziekuje, widze ze kolega z Mogilna nawet jest :)

no to juz o c6 mi wybiliscie z glowy konkretnymi i rzeczowymi argumentami. Skupie sie na A4 b6 albo A6 b5 no i z silnikiem mam tez dylemat ciagle. Jeden kolega mowi ze 1.8T super opcja i tez to czytalem ( choc niepokoi mnie komentarz o tej wadzie bo nigdzie tego nie wyczytalem ) inny zchwala 2.4 ( tutaj narazie nie wyczytalem o jakis konkretnych wadach tego silnika) . Ja napewno beda gazowac i bede wiekszosc jezdzil po miescie. Troche boje sie tego ze taki 2,4 bede duzo palic jak na jazde po miescie i tylko weekendowe wyjazdy. Jesli mam zalac z 2,5 L wiecej przy wymianie to mnie to tam nie boli raz na rok wymienic olej. Tylko tankowanie.
Reasumujac wydaje mi sie a6b5 lepszym wyborem skoro jest wygodniejsze wieksze i "o klase lepsze" niz A4b6.. mam nadzieje ze zniesiecie moje glupie pytania i pomozecie mi w zdecydowaniu sie na konkretny model. Jestem taki ze najpierw wszystko przekalkuluje popytam dowiem sie pozniej sie skupie na konkretnym modelu i bede miesiacami szukac dobrego egzemplarza. Tylko najpierw model i silnik musze ustalic oczywiscie dzieki wam rowniez :)
pozdrawiam z Bydgoszczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 17:16:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
V6 to V6 kultura pracy nieporównywalna, 2.4 ogólnie nie ma wad, jedyny taki minus to 4 sondy lambda, które pociągną w razie czego i rozrząd droższy z 400zł, z rzeczy, które mogą się zepsuć cewka zapłonowa, która w V6 lubi kaprysić kup B6tke będziesz miał blisko po części :) B6 w koło komina, po zadupiu naszym według komputera 13,5L, na osiemnastkach z 6 biegowym manualem bo warto taką brać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 19:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
nie wiem dlaczego ale jakos tak bardziej przemawia za mna ta turbina w 1.8T, niby kolejna rzecz ktora moze sie zepsuc ale 2,4 wyudaje mi sie dosc potezny duzy no i koszta z tym zwiazane sa chyba nieco wieksze. Wyczytalem ze 6 biegowa manualna skrzynia jest spoko bo zawsze mozna ta 6 wrzucic ale jezdzac po miescie trzeba duzo machac i zmieniac ciagle biegi no i 6 rzadziej sie uzyje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 20:29:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
hubos napisał(a):
1.8T ma tą samą wadę co silnik 2.0 ALT, nagminnie ostatnio ścinają się kliny na kole wałka rozrządu a nie trzeba dodawać co za tym idzie


:galy:

Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę - ktoś potwierdzi te informację?

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 20:38:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zobacz ile masz ogłoszeń aut z zablokowanym silnikiem, wystaw na allegro wałek rozrządu z kołem na zdjęciu to o koło każdy będzie dzwonił, nie mowie ze każdy klin zaraz pójdzie, możne jest tego przyczyna ale nawet topran robi zamienniki tych kol z tym, że problem występuje gównie chyba w tych nowszych 1.8T, które tak jak ALT mają fazatory, najwięcej przypadków jest właśnie w B6 i Passatach FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 22:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
nowsze 1,8T chodzi poprostu o nowsze roczniki b6stki tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 22.lip.2015 23:31:42 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Tu masz koszty A6 C5, pomiń peneumatykę i wymany oleju - w 2.7 idzie więcej oleju. Reszta może być podobna.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=134462

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 00:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
o kurcze troche banku musiales obrabowac :o ciekawy jestem dlaczego np a6c5 jest o wiele tansza w ogloszeniach niz a4b6? patrze te same roczniki powyzej 2002 do 2004 i a4b6 choc jest podobno mniej konfortowe, gorzej wuposazone , mniejsze i klase nizsze kosztuje wiecej, zastanawiam sie dlaczego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 08:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
speco napisał(a):
Tu masz koszty A6 C5, pomiń peneumatykę i wymany oleju - w 2.7 idzie więcej oleju. Reszta może być podobna.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=134462


teraz to kolegę wystraszyłeś :D ale u Ciebie silnik, skrzynia, zawieszenie a nawet mocniejsze hamulce sprawiają, że z 1.8T ciężko to zestawić a ceny rzeczy eksploatacyjnych można sobie sprawdzić samemu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 16:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
czy odpowiecie mi na ciagle nurtujace mnie pytanie :

Matifcb napisał(a):
dlaczego np a6c5 jest o wiele tansza w ogloszeniach niz a4b6? patrze te same roczniki powyzej 2002 do 2004 i a4b6 choc jest podobno mniej konfortowe, gorzej wuposazone , mniejsze i klase nizsze kosztuje wiecej, zastanawiam sie dlaczego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 17:11:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Konstrukcyjnie C5 jest starszym modelem. W B6 są już nowsze jednostki. Część się powtarza ale jest sporo zmian konkstrukcyjnych. Dwa, że Małysz nie miał C5 :-D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 18:12:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Małysz do dostał i zaraz sprzedał :D
Tak jak piszesz bloku raz, że nowsze konstrukcyjnie i "wizerunkowo" dwa ludzie słyszą, że trzeba majątek w c5 na zawiasik przeznaczyć i się lękają :):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 20:11:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
ja tam w wygladzie nie widze roznicy miedzy tymi autami prawie identyczne sa wizualnie, nie wiem skad ta wizerunkowa korzysc na rzecz b6 :>

hmm skoro c5 jest tansze o pare tysiecy nawet to moze dobrze jest kupic dla wyposazenia i wielkosci a roznica jest akurat na turbine i zawieszenie np :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 20:19:06 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
bierz C5 2.4 i bedziesz zadowolony

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6
PostNapisane: 23.lip.2015 20:25:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Matifcb napisał(a):
hmm skoro c5 jest tansze o pare tysiecy nawet to moze dobrze jest kupic dla wyposazenia i wielkosci a roznica jest akurat na turbine i zawieszenie np :)

Pewnie że dobrze, jest do tego baaardzo pakowny no i można złapać fajny wypasik.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: