Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Chciałem pokazać moją, niemalże wiekową A8 sprzed liftu.
Samochód ten od 10 lat gości w rodzinnym garażu. Z racji tego, że zapałałem do niego istnym sentymentem, poza tym uwielbiam te limuzyny o aluminiowej karoserii - postanowiłem odciążyć golfa mk1 i odkupić od domowników ten nazbyt dobrze mi znany egzemplarz. W Audi nie jest zainstalowana i nigdy nie była, instalacja gazowa - za czym przygotowuję się na odpowiednie wydatki związane z tankowaniem i nie tylko..
Przejdźmy do konkretów - jest to stara A8, z dość ubogim jak na limuzynę wyposażeniem. Nie ma ksenonów, rolet, ESP (za co jestem wdzięczny) oraz zapewne jeszcze paru elektronicznych, "uprzyjemniających" życie dogadzaczy. Za to ją uwielbiam. Skrzynia czterobiegowa, toporna i ślamazarna acz podobno dość pancerna w porównaniu do nowszych.
W Audi nigdy nie będzie "gleby" , "feli" i tym podobnych rzeczy (nie ukrywam, że jestem przeciwnikiem tego typu spraw , niechaj jednak nikt się nie zraża:) szczególnie w samochodzie tej klasy.
Zamierzeniem moim jest utrzymanie jej jak najbliżej oryginału z lekkim podwyższeniem fabrycznych osiągów, które i tak są bardzo ale to bardzo przyjemne. Prowadzi się perfekcyjnie. Czuć wygodę, specyficznie wybieranie dziur, moim zdaniem nie do podrobienia. Wyciszenie wnętrza jest godne szacunku - jednak kolejnym krokiem będzie uwydatnienie dźwięku V-ósemki, jednak w granicach rozsądku (przelot odpada) ,mam już parę koncepcji co do zrobienia wydechu, jednak przy założeniach zbliżonych jak najbardziej do fabryki.
Oryginalne felgi, które zakładane są na zimę - zastąpione zostały 18 calowymi AEZ'ami w połączeniu z oponą o szerokości 225. Nie ukrywam, że komfort jazdy w porównaniu z oryginalnymi "balonowymi" oponami, nieco się zmniejszył.
Moje plany co do Audi, na chwilę obecną:
-Wymienić przednią szybę (są widoczne purchle na czarnych jej obrzeżach)
-Naprawić zmieniarkę CD
-Zregenerować przekładnię kierowniczą (występują mini-stuki przy jeździe)
-Wymienić uszczelniacze zaworowe
-Zrobić coś z kiepskimi światłami mijania... jednak nie wiem, czy problem tkwi tylko w "zarysowaniach i brudzie samego reflektora"
-Udać się na hamownię, celem pomiaru mocy i adekwatnie do tego przedsięwziąć kroki w celu jej zwiększenia/utrzymania mocy fabrycznej
-Porządny detailing zewnętrzny jak i wewnętrzny
Aktualnie jestem za granicą na północy (zarabiam na zachcianki AÓsemki:) więc z moich zdjęć jedynie:
I ostatnie, na ori feldze
Nie wiem, jak zrobić miniaturki, więc z góry przepraszam...