CR-V to samochód dla ludzi, którzy bardziej od bajerów cenią sobie bezawaryjność. Mam z tymi samochodami styczność od ponad 6 lat i nie pamiętam egzemplarza, który trafiłby do nas z jakąś większą awarią. Niestety rdza je trochę lubi i jeżeli nawet z zewnątrz nie wygląda podejrzanie, to od spodu należy się lepiej przyjrzeć.
Zawieszenie proste. Łączniki i gumy stabilizatora to groszowe sprawy, czasem tuleje pionowe na przednich wahaczach, ale w ASO kosztują 66zł/szt więc tragedii nie ma.
Jeżeli diesel z lat 05-06 to radzę wsłuchać się w prace rozrządu. Często łańcuch jest już trochę wyciągnięty i hałasuje - kompleksowa naprawa (łańcuch rozrządu, łańcuch pompy oleju i do tego ślizgi i napinacze) to koszt ok 3000zł za same części (poza ASO niedostępne) Nie jest to bardzo częsta przypadłość, ale w sprowadzonych egzemplarzach z niepewnym przebiegiem, może się przytrafić. Ewentualnie sprzęgło to około 1000zł za zestaw. Dwumasy nie padały tak często jak np w Accordach z tych samych lat.
Sam jestem zwolennikiem Audi i mimo tych kilku lat pracy w największym ASO Hondy w kraju nie złapałem 'bakcyla' do tych samochodów. Mimo wszystko w przyszłym roku, zamienię A4 na Accorda 03-08, bo zależy mi na bezawaryjności, a z tymi samochodami się praktycznie nic nie dzieję. Znajomy przeszedł do pracy z jednego z ASO Audi w Warszawie, to był zdziwiony że kilkuletnie samochody przyjeżdżają na serwis i wymieniają tylko olej i filtry. Jak mówił, u nich w Audi zawsze się coś znalazło do naprawy