.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 06:59:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 19:01:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
stefan napisał(a):
czy wyjmując przednie półosie można jeżdzić bez szkody dla torsen'a tylko z tylnim napędem


pytania teoretyczne czy nagle tylu chętnych do odquattrowywania niuniek sie znalazło? zwasze każdy chciał miec quattro..... a nie pozbywać się go ;)

A ja kiedyś oglądałem 100 C4 2.8 avant quattro.... no prawie quattro bo nie było tylnych półosiek :) I jakoś mnie nie przekonał właściciel do zakupu.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 20:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
mq napisał(a):
to sobie poczytaj jeszcze http://www.torsen.com

a po polsku nie ma ?

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 20:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
piotr napisał(a):
stefan napisał(a):
czy wyjmując przednie półosie można jeżdzić bez szkody dla torsen'a tylko z tylnim napędem


pytania teoretyczne czy nagle tylu chętnych do odquattrowywania niuniek sie znalazło? zwasze każdy chciał miec quattro..... a nie pozbywać się go ;)

A ja kiedyś oglądałem 100 C4 2.8 avant quattro.... no prawie quattro bo nie było tylnych półosiek :) I jakoś mnie nie przekonał właściciel do zakupu.

Ja broń Boże nie chcę odquattrowywać swojej niuni tylko chcę się dowiedzieć co się dzieje w razie awari przegubu ( czy można wymontować np.przednie przeguby i kontynuować jazdę )

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 21:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
teoretycznie powinno być tak - skoro wyciągniesz przednie półośki to tak jakby przednie koła się ślizgały a tylne nie i wtedy torsen powinien przenieś makymalnie napęd na tylną oś i nic nie powinno się dziać. Auto powinno jechać. Tak samo jest zapewne jak się odepnie tylną oś. Jechałem nawet tym autem (z odpiętym tyłem) i nie odczułem różnicy - jechałjak normalna przednionapędówka. Stąd wnioskuję że w drugą stronę powinno być to samo. Dodam jeszcze tylko zę koleś robi ten manewr 4 rok z rzędu i nic się nie zepsuło. (chociaż dla mnie to paranoja)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 23:19:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Zgłębiałem ten temat przy okazji wyścigów na 400m bo jak wiadomo quattro przydaje się jedynie przy starcie, a nie w czasie jazdy prosto na 400m, i istnieje możliwość odpięcia przednich osiek. Niestety, jest to nie do zrobienia "na poczekaniu", trzeba autko na podnośnik.
Jest to zajebista rada na podsterowność wszystkich B4 z silnikiem R5 z przodu. Pozwala odp...lać takie drifty jak Keyser beemą swoją. Także da się wszystko, trzeba tylko wiedzieć jak to zrobić.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 17:47:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2005 17:26:36
Posty: 1
Lokalizacja: Wisła
Niestety ani przedniego, ani tylnego napedu nie mozesz odlaczyc. Byloby to mozliuwe tylko wtedy, gdyby auto posiadalo blokade miedzymostowa, a takowej nie posiada. Ma tylko blokade tylnego mostu, tzw szperę. Nie wiem, czy kiedys probowales, jezeli nie, to sprobuj podniesc lewarkiem jedno z kol, obojetnie ktore, tak aby zawislo w powietrzu. Wowczas bedzies mogl zapalic silnik i wrzucic bieg, a samochod nie pojedzie, tylko uniesione kolo bedzie obracalo sie z predkoscia 2 krotnie wieksza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 19:10:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
tomek-procner napisał(a):
Niestety ani przedniego, ani tylnego napedu nie mozesz odlaczyc. Byloby to mozliuwe tylko wtedy, gdyby auto posiadalo blokade miedzymostowa, a takowej nie posiada. Ma tylko blokade tylnego mostu, tzw szperę.

a hans jakos zrobil ze swojego quattro rwd i tak smigal przez jakis czas :):

tomek-procner napisał(a):
Nie wiem, czy kiedys probowales, jezeli nie, to sprobuj podniesc lewarkiem jedno z kol, obojetnie ktore, tak aby zawislo w powietrzu. Wowczas bedzies mogl zapalic silnik i wrzucic bieg, a samochod nie pojedzie, tylko uniesione kolo bedzie obracalo sie z predkoscia 2 krotnie wieksza.

a niby czemu predkosc ma wzrosnac 2 razy? przelozenia skrzyni sie zminiaja? ;-)

poza tym niezlego kotleta odgrzales :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 22:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
samo zdjęcie półosi nic nie da - nie pamiętam teraz dokładnie w którym artykule/doc/pdf, czy czym tam jeszcze, ale pisało, że torsen działa poprawnie , jeśli na jednym z kół znajdzie się minimum 5% oparcia - jeśli np. jedno prawe koło przednie będziesz miał w powietrzu, wtedy zwykły mechanizm różnicowy, jaki jest w przedniej osi/skrzyni, puści całą prędkość obrotową na lużne koło, to by znaczyło tyle, że jak zdejmiesz półoś, czy dwie, to zrobisz kołowrotek z koszy w skrzyni i sobie bedą się kręciły jak dwie baby na targowisku. Zerknę, jak uda mi się znaleźć ten fragment opisu (jakiś TechDoc), to go tu wrzuce. Swoją drogą pamiętam, jak ja bawiłem się w kjs'ach, to 'starzy wyjadacze' coś opowiadali, że jak zawiesili się przodem, i kółko było w powietrzu - to można było zrobić szperę, ale z 'brechy' w feldze, żeby dać ten minimalny opór, wtedy reszta kół ruszała , i moment szedł na pozostałe. Jedynie koło tylniej osi mogło się powiesić, wtedy włączasz blokade dyfra, i z ładnie kręcącym się w powietrzu tylnim kołem auto pojedzie dalej.
Dobra, szukam, może znajde tego doc'a. żeby się oprzeć na czymś :peace:



Z resztą: kiedyś Hans pisał, że zrobił RWD, ale napisał to w taki sposób (tajemniczy ;) ), że na pewno nie jest to tak błaha sprawa, że wystarczy wyjąć półoś, i mamy RWD, bo równie dobrze wystarczyłoby wyjąć tylne, i mamy z kolei FWD - niezły wynalazek byłby z Audi ;). Coś za tym musi JESZCZE stać ;) - ciiii, może powie :)


-------------------------------------------------------------------------
Wstępne szukanie: jest ktoś b.dobry z niemieckiego? w SSP 076 - Torsen Differential jest wydaje mi sie ta kwestia opisana, ale wyrażona nie procentowo a w N, (800N), poszukam dalej, wiem, że gdzieś miałem polskojęzyczne...

-------------------------------------------------------------------------
2th search ;): Jedno z pytań z FAQ z www.torsen.com :

What happens when I have a wheel in the air?

As mentioned above, the Torsen differential is a torque multiplier. The Torsen requires some type of resistance (włąśnie chcę znależć to minimum) or friction in the system to function properly. A wheel in the air provides zero torque or friction on the system and as the Torsen multiplies the available torque, zero, by its TBR, the end result is still zero. In response to this, we developed the Torsen T-2R with pre-load to combat those wheel in the air situations. (ale niestety nowy torsen -T2R- opracowany w 2001r. nie występuje w Audi tylko w fordach, i: http://www.torsen.com/oem.htm - patrz koniec tabeli.
- więc tu ratuje właśnie w tylniej osi nasza szperka ;) w przedniej pupa zbita - zostaje felga z szerokimi żebrami i gruba gałąź 'wrażona' przez kibiców ;)

Swoją drogą jestem ciekaw, jak by wypadła podmianka torsena z T1 na T3R ;) - gdyby takowego znaleźć np. kiedyś na ulicy, ładnie leżącego - mozna by wtedy poeksperymentować, ciekawe, czy byłoby na tyle miejsca (zdaje się być kołnierz o lekko większym promieniu)

--------------------------------------------------------------------------
3th: o! i Hans o tym już półtorej roku temu pisał: http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... rsen+jedno
z tego wynikałoby, że procentowo minimum wyszłoby 12,5% na kółko, czyli gdzieś na trochę wyższych niż wolnych obrotach aby sie wydłubać z opresji, wystarczy 'utrzymać' (AAH przy ok. 1,5 tys. obr. daje 80Nm, więc 12,5% to pirazyoko 10Nm na kole) 10-cio kilogramowy opór na 1metrowej breszce ;), aby autko ruszyło dalej (pod warunkiem, że wisiało jedno koło) ;)

Jak już plotę głupoty, to powiedzcie, bo chyba spanie mnie bierze :peace:
Tylko nie zarzucajcie mi, że posty nabijam, bo chyba z 10-ty raz robię edita na jednym poście ;) o 00:09 ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 08:18:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja pierdziele jak mozna byc takim rzeznikiem i wlaczac blokade dyfra na asfalcie skrecajac autem i jeszcze sie z tego cieszyc...wybaczcie ale na taki debilizm nigdy bym nie wpadl....kup sobie potem takie audi..... :zly:

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 09:09:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
mq napisał(a):
Jak masz 2 pozycje to:
1. blokada tylnego mechanizmu roznicowego
2. blokada miedzyosiowego mechanizmu roznicowego (tu uklad jest tzw. otwarty - w nowszych quattro jest mechanizm torsena i jego sie nie blokuje)

Jesli wiec wlaczysz obie blokady to kola tylnej osi sa zblokowane i nie moga sie obracaj z roznymi predkosciami, podobnie jak kola pomiedzy osiami.
Jest to doskonaly setup na jazde po sniegu (blocie, szutrach itp.) ale jak to wlaczasz na asfalcie i skrecasz kola to sie sam prosisz o problemy :D


Pozwolę sobie na małą erratę (quattro - nie torsen/nie haldex):

poz 1. blokada centralnego układu różnicowego (identycznie prędkości obrotowe na wałach napedowych przód/tył) działają układy różnicowe na obu osiach. Jednak przy skręconych kołach teoretyczne różnice w prędkościach obr miedzy osiami są tak duże, że koła będą przeskakiwać/popiskiwać na nawieszchni. Tak jak pisze mq - Nie róbcie tego na asfalcie, bo aż włos się jeży na głowie jak słyszę o takich 'wyczynach'.

poz 2. blokada centralnego układu + blokada tylnego układu. Eskalacja efektu jak w pkt1. To nie jest żadne sprzęgło wiskotyczne (mylnie nazywane szperą) tylko blokada na 'chama', jakby 'zespawać' obie półosie. Trochę wyobraźni i już wiadomo, że na asfalcie albo wygrają półosie i przeguby, albo wygrają opony. Za to naśniegu auto porusza się jak czołg. Przy normalnej jeździe oś skrętu jest mniej wiecej pośrodku miedzy osiami samochodu. Podczas driftowania oś skrętu jest daleko przed maską. :diabel:

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 09:13:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
wes chyba pogieło a zwłaszcza tego typa co wyciąga wał i jezdzi na przodzie fantazja go kiedys zabije hehe !!! to teraz niech spróbuje w zeczywistosci ciekawe czy pojedzie chciaz z metr.

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 09:15:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
zuru napisał(a):
Ja pierdziele jak mozna byc takim rzeznikiem i wlaczac blokade dyfra na asfalcie skrecajac autem i jeszcze sie z tego cieszyc...wybaczcie ale na taki debilizm nigdy bym nie wpadl....kup sobie potem takie audi..... :zly:


zuru - całkowicie się zgadzam. Taka zbrodnia powinna być karana dożywotnim zakazem posiadania quattro! :/

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 09:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ktoś napisał, że blokady stosuje się do 20km/h. Wcześniej inny Ktoś napisał, że się same wyłączają powyżej tej prędkości (??). Jeśli tak jest, to jak to się odbywa? Bezgłośnie i nieodczuwalnie, czy wręcz przeciwnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 10:00:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
krisker napisał(a):
Ktoś napisał, że blokady stosuje się do 20km/h. Wcześniej inny Ktoś napisał, że się same wyłączają powyżej tej prędkości (??). Jeśli tak jest, to jak to się odbywa? Bezgłośnie i nieodczuwalnie, czy wręcz przeciwnie?


Ten ktoś miał na mysli, że blokada wyłącza się sama po przekroiczeniu 20 km/h ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 10:11:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
krisker napisał(a):
Ktoś napisał, że blokady stosuje się do 20km/h. Wcześniej inny Ktoś napisał, że się same wyłączają powyżej tej prędkości (??). Jeśli tak jest, to jak to się odbywa? Bezgłośnie i nieodczuwalnie, czy wręcz przeciwnie?


W quattro pierwszej generacji bodajrze 81-89 jest pokrętło trójpozycyjne. Steruje ono pneumatycznie blokadami napedów. W tej wersji jest to blokada permanentna, czyli jak utawisz tak jest. Niezależnie od prędkości auta, nic samoczynnie sie nie odłącza. (w pierwszych urquattro zamiast pokrętłą były cięgna podobne do ssania i rozrusznika w starych maluchach 126p ;) )

W quattro od 89 do dziś (autach z silnikami montowanymi wzdłużnie) jest Torsen, centralny układ różnicowy z automatyczną blokadą. W tym przypadku tylny układ różnicowy jest blokowany manualnie, przyciskiem w okolicach dźwigni hamulca ręcznego. Po przekroczeniu ok 20km/h blokada tylnego mostu jest automatycznie rozłączna.

W quattro z silnikami montowanymi poprzecznie (np TT) jest układ Haldex. Sterowany elektronicznie.

użyj szukaczki, temat wielokrotnie maglowany i doskonale opisany przez hansa :peace:

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 10:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
zuru napisał(a):
Ja pierdziele jak mozna byc takim rzeznikiem i wlaczac blokade dyfra na asfalcie skrecajac autem i jeszcze sie z tego cieszyc...wybaczcie ale na taki debilizm nigdy bym nie wpadl....kup sobie potem takie audi..... :zly:



Napisz Zuru, kto pisał, że włącza szpere na asfalcie, bo nie umiem znaleźć, a post dosyć przysadzisty strzeliłeś :peace:


-----

Ha, wróciłem się do 1-szej strony, i już wiem - Kristoff ...... zlituj się, takie rzeczy to można robić, ale przed oddaniem na szrot. :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Ostatnio edytowano 19.sie.2005 10:32:23 przez Vanderlei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 10:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
geeza napisał(a):
W quattro pierwszej generacji bodajrze 81-89 jest pokrętło trójpozycyjne. Steruje ono pneumatycznie blokadami napedów. W tej wersji jest to blokada permanentna, czyli jak utawisz tak jest. Niezależnie od prędkości auta, nic samoczynnie sie nie odłącza. (w pierwszych urquattro zamiast pokrętłą były cięgna podobne do ssania i rozrusznika w starych maluchach 126p ;) )

W quattro od 89 do dziś (autach z silnikami montowanymi wzdłużnie) jest Torsen, centralny układ różnicowy z automatyczną blokadą. W tym przypadku tylny układ różnicowy jest blokowany manualnie, przyciskiem w okolicach dźwigni hamulca ręcznego. Po przekroczeniu ok 20km/h blokada tylnego mostu jest automatycznie rozłączna.

W quattro z silnikami montowanymi poprzecznie (np TT) jest układ Haldex. Sterowany elektronicznie.

użyj szukaczki, temat wielokrotnie maglowany i doskonale opisany przez hansa :peace:

pozdrawiam
Andrzej


Dzięki serdeczne za info. :peace: Chodziło mi bardziej o to, jak to się zachowuje w praktyce niż o teorię, ale teraz już conieco wiem. Ciekawe, czy w C3 '90 jest rzeczywiście już Torsen :609:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 10:29:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
krisker napisał(a):

Dzięki serdeczne za info. :peace: Chodziło mi bardziej o to, jak to się zachowuje w praktyce niż o teorię, ale teraz już conieco wiem. Ciekawe, czy w C3 '90 jest rzeczywiście już Torsen :609:


Jeśli masz pokrętło na konsoli środkowej (pod radiem) to masz oldskulowe quattro (mniam :D )

Jeśli przycisk DIFF koło ręcznego to na bank Torsen

Haldexa napweno nie masz.

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 10:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
geeza napisał(a):
Jeśli masz pokrętło na konsoli środkowej (pod radiem) to masz oldskulowe quattro (mniam :D )

Jeśli przycisk DIFF koło ręcznego to na bank Torsen

Haldexa napweno nie masz.

pozdrawiam
Andrzej


Trochę nie ten czas :diabel: Powinno być: będziesz miał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 11:40:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
torsen byl od 87 w B3, C3 . B2 mialy centralna roznicowkez reczna blokada. a reczna blokada tylniego dyfra przy skrzyniach z torsenem wystepowala tylko do 94 roku. od tego roku zaczli zastepowac ja elektroniczna blokada EDS ktora dziala na wszystkie kola i realizowana jest za pomoca pompy ABS poprzez przyhamowywanie kol ktore kreca sie za szybko. uklad ten dziala automatycznie podczas jazdy i jest wylaczany razem z ABSem tak wiec jego dzialanie moze pomoc wyjsc z niewielkiego poslizgu bo uklad EDS zareaguje. niemniej jednak dziala on o ile dobrze pamietam do 40 km/h

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: