.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 17:09:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 17.paź.2015 17:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2014 20:25:30
Posty: 11
Na wstępie proszę modera by dał tylko upomnienie za dubel tematu, ale już cały internet przeczytałem i nic się nie dowiedziałem.

W lutym b.r. zakupiłem wymarzone autko. Zdawałem sobie sprawę, że nie wszystko jest w nim ok.
1. kucała jedna strona - wymieniłem miech,
2. szarpał z 5>4 regeneracja konwertera - nie pomogło,
3. zapalają się kontrolki abs/esp/regulacja zawieszenia - wymiana czujnika hamulca, wymiana pompy abs/esp, wymiana czujnika g201, odpowietrzenie układu hamulcowego z wymianą płynu - nie pomogło,
4. kompresor zawieszenia pompował bez skutku - wymieniony,
5. nie ma ciepłego powietrza - nagrzewnica czyszczona)

WNIOSKI:
1. wymieniony miech - nie kuca jest ok
2. "specjalista" kazał wyeliminować błąd czujnika g201 bo może być to przyczyna, dodam ze zgarną za regenerację 1 700 pln
3. wymieniłem sterowni ESP, czujnik, który generował błąd, pompę abs/esp, zalałem nowy płyn układu hamulcowego, odpowietrzony w/g wskazań i nic,
4. pompuje ładnie, nie kuca, ale często się załącza jakby uzupełnił powietrze, głośno pracuje ( może źle przykręciłem)
5. próbowałem odkamienić nagrzewnicę z zerowym skutkiem, zdaję sobie sprawę, że to może nie realne ale zawsze może ktoś coś mądrego powiedzieć ;)


Reszta moich problemów pewnie wyjdzie w trakcie. Ktoś pomorze?

_________________
Paweł
Allroad C5 2.7 BIT
Bielsk Podlaski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 17.paź.2015 19:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Na zawieszeniu sie nie znam, ale co do grzania to musisz sprawdzic :
- czy ktos nie pomieszal wezy w komorze silnika
- czy faktycznie nagrzewnica nie grzeje
- czy masz sprawna jednostke climatronika a szczegolnie silniki i sensory polozenia klap
- czy pomaga adaptacja clkmatronika - powinno wyjsc czy ktoras nie zacieta a szczegolnie glowna klapa hot/cold
- czy dzialaja czujniki temeratur w poszczegolnych nawiewach i czujnik z wentylatorkiem w climatroniku

Cos kiepsko chyba trafiles z ta sztuka :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 17.paź.2015 21:03:14 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
ad 1.
U siebie wymieniłem 3, padły ze starości. Może im trochę pomogłem :)
W razie problemów sprawdź szczelność na przyłączu przewodu do miecha. Jeśli było ruszane jest duża szansa, że gumowy oring puszcza (2 wewnątrz i 1 na zewnątrz).
Jak będziesz walczył z zawieszeniem pneumatycznym zerknij na opis mojej walki http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=28&t=134229.

ad 2.
Przy jakim przebiegu robiłeś remont? Przy 284 tyś km regenerowałem konwerter, wymieniłem pompę, oringi, olej, kosz, filtr, itp. Jak u Ciebie wyglądał kosz. Z tego co czytam to konwerter przy 2.7BT siada w granicach 250-300 tyś.
speco napisał(a):
Od zakupu od czasu do czasu pojawiał się na skrzyni błąd konwertera. Później zaczął pojawiać się coraz częściej. Nauczony niespodzianką z silnikiem, trzymam się zasady "taniej zapobiegać niż leczyć". Znalazłem magików od skrzyni, podumali i stwierdzili koniec konwertera. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że pompa ledwo chodzi, do tego olej był już galareta. Mechanik zapytał tylko "na handel czy dla siebie". Skończyło się generalnym remontem skrzyni. Mechanik pokazywał zużycie części, ale mi utkwiło w pamięci tylko pęknięcie na koszu. Jeśli dłużej bym tak pojeździł i trochę mocniej podusił, była by szansa, że kosz by się przekręcił i znowu lawet, koszty... Na zdjęciu widać pęknięcia w aluminiowej obudowie. Wymieniłem w ostatniej chwili, teraz duszę bez obaw. Błędów na skrzyni brak.

Obrazek

Obrazek


ad 3.
Miałem identycznie u siebie zaraz po zakupie. Jadę prosto, jakaś drobna nierówność lub zakręt i choinka na desce. U mnie pomogło ustawienie zbieżności. Czy faktycznie zbieżność była przyczyną, nie wiem, ale już więcej choinka się nie pojawiła.

ad 4.
Nie chcę czarno wróżyć. Ale jak się często załącza to próbuje wyrównać ciśnienie. Jak próbuje wyrównać, to gdzieś powietrze musi spier....lać.

Jest szansa, że puszcza Ci gdzieś na przyłączu i miechy są ok. Znalazłem gościa, który produkuje/handluje takimi przyłączami. Napisz na PW, podam Ci kontakt. Miałem zamówić od niego 4szt i wymienić profilaktycznie, ale auto idzie na sprzedaż, więc już nie chciałem poprawiać dobrego. Gość ma jakieś "wciskane" stosowane w instalacjach aut ciężarowych. Wysłałem mu swoje stare, powiedział, że będą pasować jako zamienniki. Są trochę dłuższe, ale to akurat nie przeszkadza.

Możesz mieć małą nieszczelność na miechu. Czy nie masz wrażenia, że auto po nocy kucnęło lekko na jedno koło? Otwórz drzwi kierowcy, nie wchodź do auta, nie przekręcaj zapłonu. Czy usłyszysz dopompowywanie? Jeśli masz małą nieszczelność na przednim miechu, gdzieś na zgięciu, możesz spróbować zalać uszczelniaczem Slime. U mnie dziura była za duża, ale przy małej powinno pomóc.

ad 5.
Masz jakieś błędy? U mnie cały czas waliło gorącym powietrzem z wylotu kierowcy przy drzwiach. Rozebrałem i okazało się, że czujnik był wypięty. Spróbuj zrobić adaptację, może padł jakiś silniczek i klapa się nie rusza.
Odkręć schowek pasażera - 5 x śruba 8. Na tunelu środkowym będziesz miał dostęp do silniczków i dźwigni nawiewów. Pobaw się ustawieniami temperatury, nawiewu na szybę, nogi, itp. Zobacz czy wszystkie dźwignie się ruszają.
Do głowy przychodzi mi jeszcze jedno pytanie, masz nawiew zimnego powietrza? Ostatnio wymieniałem u siebie wentylator dmuchawy, z tym, że u mnie nie leciało żadne powietrze, ani zimne, ani ciepłe.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 19.paź.2015 06:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Na szarpanie między 4 a 5 to trzeba sterownik hydrauliczny regenerować, a nie konwerter.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 20.paź.2015 09:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2014 20:25:30
Posty: 11
Zagor napisał(a):
Na szarpanie między 4 a 5 to trzeba sterownik hydrauliczny regenerować, a nie konwerter.


Też tak właśnie myślałem. Wywalało błąd konwertera, więc zacząłem od tego. W najbliższym czasie chcę się umówić na dalszy przegląd. Trochę mechanior dał ciała bo prosiłem go o sprawdzenie całej skrzyni no i właśnie teraz tak to wygląda :/

_________________
Paweł
Allroad C5 2.7 BIT
Bielsk Podlaski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 20.paź.2015 10:00:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2014 20:25:30
Posty: 11
speco napisał(a):
ad 1.
U siebie wymieniłem 3, padły ze starości. Może im trochę pomogłem :)
W razie problemów sprawdź szczelność na przyłączu przewodu do miecha. Jeśli było ruszane jest duża szansa, że gumowy oring puszcza (2 wewnątrz i 1 na zewnątrz).
Jak będziesz walczył z zawieszeniem pneumatycznym zerknij na opis mojej walki http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=28&t=134229.

ad 2.
Przy jakim przebiegu robiłeś remont? Przy 284 tyś km regenerowałem konwerter, wymieniłem pompę, oringi, olej, kosz, filtr, itp. Jak u Ciebie wyglądał kosz. Z tego co czytam to konwerter przy 2.7BT siada w granicach 250-300 tyś.
speco napisał(a):
Od zakupu od czasu do czasu pojawiał się na skrzyni błąd konwertera. Później zaczął pojawiać się coraz częściej. Nauczony niespodzianką z silnikiem, trzymam się zasady "taniej zapobiegać niż leczyć". Znalazłem magików od skrzyni, podumali i stwierdzili koniec konwertera. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że pompa ledwo chodzi, do tego olej był już galareta. Mechanik zapytał tylko "na handel czy dla siebie". Skończyło się generalnym remontem skrzyni. Mechanik pokazywał zużycie części, ale mi utkwiło w pamięci tylko pęknięcie na koszu. Jeśli dłużej bym tak pojeździł i trochę mocniej podusił, była by szansa, że kosz by się przekręcił i znowu lawet, koszty... Na zdjęciu widać pęknięcia w aluminiowej obudowie. Wymieniłem w ostatniej chwili, teraz duszę bez obaw. Błędów na skrzyni brak.

Obrazek

Obrazek

Licznik w mojej Ali pokazuje niecałe 200k (nie wnikam czy kręcony;) ) olej sprawdzony i dolany przy regeneracji konwertera, czytałem też gdzieś, że to może być zanieczyszczony czujnik ciśnieniowy czy coś takiego (nie znam się)

ad 3.
Miałem identycznie u siebie zaraz po zakupie. Jadę prosto, jakaś drobna nierówność lub zakręt i choinka na desce. U mnie pomogło ustawienie zbieżności. Czy faktycznie zbieżność była przyczyną, nie wiem, ale już więcej choinka się nie pojawiła.

Tu już mi ręce opadają. Wszystko co było dookoła sprawdziłem i jest ok. Układ hamulcowy odpowietrzony, ale w najbliższym czasie planuję wymianę całego płynu.

[/quote]ad 4.
Nie chcę czarno wróżyć. Ale jak się często załącza to próbuje wyrównać ciśnienie. Jak próbuje wyrównać, to gdzieś powietrze musi spier....lać.

Jest szansa, że puszcza Ci gdzieś na przyłączu i miechy są ok. Znalazłem gościa, który produkuje/handluje takimi przyłączami. Napisz na PW, podam Ci kontakt. Miałem zamówić od niego 4szt i wymienić profilaktycznie, ale auto idzie na sprzedaż, więc już nie chciałem poprawiać dobrego. Gość ma jakieś "wciskane" stosowane w instalacjach aut ciężarowych. Wysłałem mu swoje stare, powiedział, że będą pasować jako zamienniki. Są trochę dłuższe, ale to akurat nie przeszkadza.[/quote]

Jak możesz wrzuć mi namiar na PW to może coś ogarnę.

[/quote]Możesz mieć małą nieszczelność na miechu. Czy nie masz wrażenia, że auto po nocy kucnęło lekko na jedno koło? Otwórz drzwi kierowcy, nie wchodź do auta, nie przekręcaj zapłonu. Czy usłyszysz dopompowywanie? Jeśli masz małą nieszczelność na przednim miechu, gdzieś na zgięciu, możesz spróbować zalać uszczelniaczem Slime. U mnie dziura była za duża, ale przy małej powinno pomóc.[/quote]

Na miechach jest wszystko ok. Przy odpowietrzaniu układu hamulcowego spryskiwałem wszystkie miechy wodą z płynem. Nie pojawiła się piana :/


[/quote]ad 5.
Masz jakieś błędy? U mnie cały czas waliło gorącym powietrzem z wylotu kierowcy przy drzwiach. Rozebrałem i okazało się, że czujnik był wypięty. Spróbuj zrobić adaptację, może padł jakiś silniczek i klapa się nie rusza.
Odkręć schowek pasażera - 5 x śruba 8. Na tunelu środkowym będziesz miał dostęp do silniczków i dźwigni nawiewów. Pobaw się ustawieniami temperatury, nawiewu na szybę, nogi, itp. Zobacz czy wszystkie dźwignie się ruszają.
Do głowy przychodzi mi jeszcze jedno pytanie, masz nawiew zimnego powietrza? Ostatnio wymieniałem u siebie wentylator dmuchawy, z tym, że u mnie nie leciało żadne powietrze, ani zimne, ani ciepłe.[/quote]


W kierunku błędów nie zdążyłem sprawdzić bo komp mi się przyjarał, mam rozebrany schowek pasażera za którym są silniczki. Na moje oko wszystkie działają.

_________________
Paweł
Allroad C5 2.7 BIT
Bielsk Podlaski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 21.paź.2015 08:41:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
solohann, jest LPG?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 21.paź.2015 08:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2014 20:25:30
Posty: 11
krisker napisał(a):
solohann, jest LPG?


z radością stwierdzam, że BRAK :)

_________________
Paweł
Allroad C5 2.7 BIT
Bielsk Podlaski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 22.paź.2015 23:52:48 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
solohann napisał(a):
Na miechach jest wszystko ok. Przy odpowietrzaniu układu hamulcowego spryskiwałem wszystkie miechy wodą z płynem. Nie pojawiła się piana :/

Przy mikro nieszczelnościach woda z mydłem, tester szczelności LPG, woda świecona, czy czym tam będziesz sprawdzał - nic nie pokażą. Przerabiałem to u siebie. Powietrze leciało małym strumieniem i nic nie było widać. Dopiero zdjęcie całego amortyzatora z auta, napompowanie sprężarką i wsadzenie do wanny z wodą pokazało gdzie leży problem.

Odszukam namiary do gościa i przeslę na PW.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 23.paź.2015 09:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 12:05:00
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Ad. 3. Auto przyśpiesza normalnie, nie szarpie? Spalanie akceptowalne?

Pytam, gdyż często przyczyną choinki na desce jest padnięta przepływka. Zrób logi dynamiczne grupy 003 i wklej.

_________________
Allroad Quattro 2.7 BT A/T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 23.paź.2015 18:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2014 20:25:30
Posty: 11
Muniek napisał(a):
Ad. 3. Auto przyśpiesza normalnie, nie szarpie? Spalanie akceptowalne?

Pytam, gdyż często przyczyną choinki na desce jest padnięta przepływka. Zrób logi dynamiczne grupy 003 i wklej.



Przy zimnym silniku to spalanie 25-40 l/100. Autko teraz jest u mechaniora ze skrzynią. Jak tylko odzyskam sprawdzę przepływkę, dzięki. Powiem szczerze, że nie spotkałem się z żadnym tematem, że to może być przepływka. No ale cóż, warto spróbować ;)

_________________
Paweł
Allroad C5 2.7 BIT
Bielsk Podlaski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ALLROAD C5 2,7 BIT AFTOMAT BEZSILNOŚĆ AKA KONTROLKI
PostNapisane: 23.paź.2015 18:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2014 20:25:30
Posty: 11
speco napisał(a):
solohann napisał(a):
Na miechach jest wszystko ok. Przy odpowietrzaniu układu hamulcowego spryskiwałem wszystkie miechy wodą z płynem. Nie pojawiła się piana :/

Przy mikro nieszczelnościach woda z mydłem, tester szczelności LPG, woda świecona, czy czym tam będziesz sprawdzał - nic nie pokażą. Przerabiałem to u siebie. Powietrze leciało małym strumieniem i nic nie było widać. Dopiero zdjęcie całego amortyzatora z auta, napompowanie sprężarką i wsadzenie do wanny z wodą pokazało gdzie leży problem.

Odszukam namiary do gościa i przeslę na PW.


Rozumiem. Autko kucało całym tyłem. To też mogą być miechy, że równomiernie opada? Po wymianie pompki nie zauważyłem już kucania, ale nadal uzupełnia powietrze :/

_________________
Paweł
Allroad C5 2.7 BIT
Bielsk Podlaski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: