.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 14:49:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 14:49:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
I tak nie był ani AAH ani ACK ;)
tap

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 19:17:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No właśnie: czy ABC będzie dużo bardziej mulasty od AAH? Spali zauważalnie mniej czy tak samo?
Emge, czym ty teraz powozisz?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 19:21:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Do jakiej sumy ma być te twoje wymarzone auto?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 19:36:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Do niedawna właśnie miałem ABC. Miałem w automacie, ośce i sedanie. Średnie spalanie z 25000km wyniosło 13.5l lpg/100km. Jakoś to jedzie, ale głowy nie urywa. Ma chyba katalogowo koło 10s do setki. Ja bym go brał pod uwagę jak najbardziej.
tap

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 21:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pomijając fakt plastikowego kolektora, który po latach gubi plastikowe prowadnice które czasem zatykają kanały dolotowe (z autopsji) to silnik jest spoko.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 21:37:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
emge napisał(a):
Do niedawna właśnie miałem ABC. Miałem w automacie, ośce i sedanie.


Znowu jakieś passeratti?


Co do ABC to jak dla mnie silnik nie wiadomo po co...nie wiele żwawszy niż NG/NF/AAR a spala tyle co AAH. Musiałaby byc perełka aby spojrzeć na ten piec do własnego użytku. Szybciej AEL +Q.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 21:45:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
pomijając fakt plastikowego kolektora, który po latach gubi plastikowe prowadnice które czasem zatykają kanały dolotowe (z autopsji) to silnik jest spoko.

Hm....mało optymistyczna wersja wydarzeń....

Wróćmy jeszcze do egzystencjalnego pytania: bloki są alu czy żeliwne?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 19.lis.2015 21:48:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Na moje są żeliwne a przynajmniej w obu moich byłych AAH na takie wyglądały. Aluminiaki dopiero weszły bodajże z silnikiem 2,8 30V na cewkach.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 00:56:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Bloki a AAH są żeliwne.
W nadwoziu C4, moim zdaniem, jesli pozwala na to budzet, to szukaj AEC. Koniecznie w zestawieniu z manualem. To silnik 3 poziomy wyzej pod AAH/ACK.

A jesli chcesz cos tanszego, to na prawde w dzisiejszch czasach nie ma co wybrzydzac czy to AAH czy ACK. Brać to, co sie w najlepszym stanie uda wyrwac. Wazne tez zdrowe nadwozie i quattro. A nawet od biedy te ABC choc nie wiadomo po co, tez mozna brac jak sie trafi super sztuka.

kazda firma ma i miała takie silniki nie wiadomo po co. tak samo BMW, czy to M50 czy M52: 2,0 i 2,5 a potem nawet 2,8 litra (M52). Gdzie pala tyle samo, konstrukcyjnie to samo, produkcyjnie to samo, a jadą zupełnie inaczej....(320i to zamulacz a 328i to juz mila petarda). Na tym polegał i do dzis polega marketing. Zeby klient wydał wiecej na 2,8 niz 2,6, albo wydał duzo wiecej na BMW 525i od 520i. Choc producenta oba te auta kosztowaly co do grosza tyle samo...

Ale dzis przebierajac wsrod trupow i wybierajac 1 na 100 nie ma co wybrzydzac. Zreszta w razie czego w Audi SWAP jest dosc prosty, a w BMW jeszcze latwiejszy.

PS. jak swapowac Audi to tylko na 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 13:48:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Napiszę jeszcze o tych kolektorach w ABC. Tych kierownic w nich można się pozbyć.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 19:37:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jeśli padłby mi silnik, to swapowałbym R5 10V :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 19:50:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
to kolejna sprawa. Silniki V6 są w śmiesznych cenach. W razie W stary do śmietnika i nowy pod maskę. R5 ładnie gada, ale niewiele poza tym :P

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 20:14:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
emge napisał(a):
to kolejna sprawa. Silniki V6 są w śmiesznych cenach. W razie W stary do śmietnika i nowy pod maskę. R5 ładnie gada, ale niewiele poza tym :P

Tak, tylko pisząc "nowy" nie masz na myśli "nowy" ale inny, też 20-to letni, też z przebiegiem 300 000+ kilometrów. To ja już wolę zrobić szlif, honowanie lub rozwiert, nowe pierścionki, panewki, obrobione gniazda zaworów, planowanko główek i wio dalej z niemalże NOWYM silnikiem....
Jak już coś grubego robi pod maską, to już konkretnie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 21:12:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Czarne myśli masz, to są trwałe silniki, poza tym nie są tak wyeksploatowane jak 95% AEL-i :)
Miałem dwa ABC i poza wylewaniem z siebie oleju :): nie było z nimi problemów.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 21:44:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
cygaro-avant napisał(a):
Tak, tylko pisząc "nowy" nie masz na myśli "nowy" ale inny, też 20-to letni, też z przebiegiem 300 000+ kilometrów. To ja już wolę zrobić szlif, honowanie lub rozwiert, nowe pierścionki, panewki, obrobione gniazda zaworów, planowanko główek i wio dalej z niemalże NOWYM silnikiem....
Jak już coś grubego robi pod maską, to już konkretnie....


a gucio- nie wiedzieć czemu przy taki obszernym rynku powoli znikają z półek sklepowych komponenty, które pozwolą Ci taki full remont wykonać. Dla przykładu sprawdź takowe części dla ABZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 20.lis.2015 23:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
cygaro-avant napisał(a):
Jeszcze jedna pytanio-prośba: czy ktoś z Was zna linki do wykresów pokazujących jak zmieniają się w AAH i ACK moc i moment w funkcji obrotów? Chciałbym to porównać, szczególnie w codzienne używanym zakresie 1800-3500 obr/min



poniżej 2000 obr to nawet S8/D2 którym miałem okazje sobie pojeździć jakoś specjalnie się nie zbiera więc gdzie tutaj V6, wykresy wykresami, jechałem dzisiaj z Gniezna ACK w budzie B5 z tym, że automat i trzeba go kręcić żeby jechał, wiadomo, że nie jak 4 garki ale nie jedzie tak fajnie z dołu jak V6 TDi, za to przy 3000 obr masz prawie 160km/h, ACK na trasie jest oszczędny ale tak jak wszyscy piszą weź to, które ma proste zdrowe nadwozie, co do silnika to patrz czy nie kuleje na wolnych bo uszczelki lubią padać, w ACK prędzej czy później będzie trzeba zrobić łańcuchy w głowicy bo będą dzwonić i czasem cewka się sypnie, przewody wn do ACK trochę droższe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 14.maja.2017 18:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No i kupiłem :D

AAH

Sam silnik. Wyjęty z Anglika B4 cabrio, z 1998, bez gaziora, z automatem.
Kompetny z pudłem filtra powietrza, przepływką, rozrusznikiem, alternatorem, kompresorem klimy, dwusekcyją pompą hydrauliczną, kolektorami wydechowymi (lambdy są!) wiązką i ECU.
Przed wyjęciem silnik był w aucie odpalony, popracował, posłuchałem co i jak..... i kupiłem.
Plan jest taki, aby sobie powoli w nim dłubać, bo troche spocony jest pod kolektorami wydechowymi oraz na dole - pójdą nowe uszczelki itp.
Mam obawy co do wykręcenia świec - wyglądają na baaaaardzo stare, a gniazda całe są pełne kurzo-brudo-syfu. Boję się je ruszać...
Jakieś dobre wskazówki na początek?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 14.maja.2017 20:34:09 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 14.maja.2017 18:37:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zalać ropą albo penetratorem - kilka razy. Szkoda, że jak silnik był ciepły nie spróbowałeś - ja robiłem tak z aparatem zapłonowym. Silnik ciepły, spray do znieczulania kontuzji (10 PLN w aptece) spryskiwałem trzonek i odkręcałem. Podobnie ze świecami robię jak jest ryzyko urwania.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 14.maja.2017 20:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Bloku, czy Ty wiesz jak jest z dostępnością wszelkich nietypowych uszczelek do tego silnika? Np uszczelka w połowie wysokości kolektora ssącego. Chciałbym przepolerować kanały i warto taki kolektor otworzyć.

Aha, jak wyjąć listwę paliwową i wtryski? Rozpiąłem takie spinki w górnej części wtrysków, ale listwa nie chce się oddzielić od wtrysków, a wtryski nie chcą wyjść z dolotu. O czymś nie wiem?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 15.maja.2017 06:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Napisz konkretnie, o którą uszczelkę chodzi, to się sprawdzi.

Co do listwy - po odkręceniu śrub listwy całość powinna dać się wysunąć. Na początku będzie pewnie bardzo trudno, bo całość zapieczona. Wtryski siedzą na wcisk na oringach. Lepiej wyciągać całość razem z listwą (jest o co się zaprzeć), więc proponuję zapiąć spinki z powrotem i próbować ruszyć całość.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: