Podłączę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Dokładnie sprawdzałem i wg. katalogu nawet przełożenia gruszek są identyczne we wszystkich wersjach dodatkowo identyczne z przełożeniem A6 C4 Quattro w wersji 2.5 TDI, gruszka identyczna więc można ją do takiego auta założyć w całości bez przeróbek. Niestety przy ostrym ruszeniu pokruszyły się satelity...
Wg. Etki są mechanizmy zwykłe (oznaczenie zółty) i wzmocnione (oznaczenie zielony). Niestety już drugi raz trafiłem na taki słabszy.
Sprawdzałem da się do skrzyni z A4/A6 itp dostosować torsena z V8. Niestety nie udało mi się zdobyć torsena wzmocnionego i już drugi został uszkodzony pomimo że podobno są bardzo wytrzymałe. Niestety pękają w nich satelity wzdłuż osi obrotu. Zastanawiające jest że to już drugi mechanizm tak samo uszkodzony w różnych samochodach. Tym razem nie zmieliło wszystkiego tylko jeden satelita pękł i można by to wskrzesić tylko szukam podobnie uszkodzonego dyfra z choć jednym całym satelitą.
Nie wiem jaką skrzynię masz w 924 ale jakby co to mogę podesłać szczegółowe wymiary z dyfra od A4 ośka oczywiście z dużym mechanizmem bo do małego się nie da założyć. Zasadniczo należy tylko przenieść osadzenia łożysk tocząc powierzchnię oporową i dodając tulejkę na średnicy. Z drugiej strony niezbędne jest podłożenie podkładki żeby kosz miał tę samą szerokość co oryginał. Najważniejsze że koło talerzowe pasuje na miejsce bez żadnych modyfikacji - średnica osadzenia i śruby identyczne.
Można jeszcze rozważyć zdobycie czegoś takiego:
https://shop.quaife.co.uk/audi-a4-2wd-f ... fferentialale ceny spore
Jeżeli Twoje auto ma jeździć niezawodnie to słabszy torsen jest kiepskim pomysłem. Ja drugi uszkodziłem w samochodzie o masie 1300kg, czyli sporo lżejszym niż V8 ale z napędem tylko na tył.
Aktualnie myślę o dostosowaniu jakiegoś LSD z BMW podobno były pokrewne sprzęgiełkami z 924 co wskazywałoby na podobne wymiary.
Ogólnie Torsen w tylnej osi jako jedynej napędowej nie jest najlepszym pomysłem chyba że do driftu. Wg. mojej opinii jest za mocno zblokowany i dużo lepiej by się zachował dyfer 25% płytkowy. Torsen z V8 ma parametry dobrane dla napędu na dwie osie więc przy przekazaniu całego napędu przez jedną oś zbyt szybko zaczyna "spinać" więc nawet spokojne manewrowanie zaczyna mielić wewnętrznym kołem jak w gokarcie i niepotrzebnie zrywa przyczepność jednego koła na śliskim w zakręcie. Dodatkowo mocne spinanie przy nie dużym momencie powoduje dziwne zachowanie samochodu przy zmianie obciążenia na dużych prędkościach z hamowania na napęd samochód wyraźnie zmienia charakterystykę prowadzenia tak jakby napęd był przekazywany głównie na wewnętrzne koło powodując chwilowe powstanie wrażenia wzrostu podsterowności.
Pozdrawiam.