.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 08:03:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwint?
PostNapisane: 13.gru.2015 21:02:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2015 00:29:51
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
Auto: A4 B5 AVANT 1.8T 200kuni
Probelm jest następujący, moje zawieszenie się kończy i do wymiany mam 4 amory + spręzyny. Aktualnie amorki to H&R CUP KIT, samochód jest bardzo obniżony i jednak na Polskie drogi trochę średnio się nadaję :/ . Samochód prowadzi się idealnie tylko własnie jakbym chiał kupić H&R to koszt 2tyś i niestety finanse na to nie pozwalają :D
Teraz soje nie łatwym wyborem bo wracając na OEM zyskam komfort lecz strace na ogólnym wyglądzie i prowadzeniu. Alternatywa to zawieszenie gwitnowane i tu nie wiem jakiej firmy bo są rózne np. MTS<-(Opłaca się wogóle w to inwestować???, czy przypadkiem to nie jest chinol o krótkiej żywtoności :) )

Chce aby troche wstał od podłogi. Znalazłem jeszcze opcje aby dać OEM amory o nie za duży skoku i dobrać do tego sprężyny obniżające lecz nie wiem które amory pasują do sprężyn i na odwrót. Proszę o porade ewentualnie skonstruowanie mi takiego zestawu :)

_________________
AUDI A4 B5 AVANT 98 AEB 1.8T 200KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 13.gru.2015 22:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dobrze poszukasz i popytasz to znajdziesz ori serię z oznaczeniem 1BE - czyli nominał -20mm i bardzo dobre prowadzenie auta.
MTS to chińczyk... podobnie jak kilka innych firm. Za to co zdejmiesz z auta spokojnie dostaniesz ori czerowne amorki z 1BE :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 15.gru.2015 19:40:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Daj jakieś foto jak to wygląda obecnie. :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 20.gru.2015 18:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2015 00:29:51
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
Auto: A4 B5 AVANT 1.8T 200kuni
http://ifotos.pl/zobacz/IMG0387JP_sxqsxna.jpg Może nie wydaje się nisko ale w błotnik ręki nie wsadzisz :D

drookash: szukałem jak głupi ale znaleźenie 1BE graniczy z cudem :D znalazłem zamieniki sachsa tylko mam problem ze nie moge dostać do niego spręzyn bo zaczynają się koszty ze sprowadzaniem. Od razu pytanie sachsy dobre są? widziałem pare tematów o monroe i z odczucia są lepsze tylko trudno dostępne.

Znalazłem jeszcze opcje aby kupić serie i wrzucić spręzyne -20MM? tylko czy przypadkiem amor nie będzie za długi i sprężyna wyskoczy.

_________________
AUDI A4 B5 AVANT 98 AEB 1.8T 200KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 25.gru.2015 12:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
To jest ośka? 1Be to właśnie -20, zwykły amor tam wtedy umrze, ma być krótszy czerwony z 1be. Możliwe, że po nowym roku będę miał taki komplet do oddania, tyle że z sedana, bo dla mojej matki jednak za nisko. Wracam do 1ba...

U mnie na -40 było tak, w miarę optymalnie, za nisko nie było :D

Obrazek

Obrazek

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 25.gru.2015 21:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jak z sedana do kombiaka to tylko inne sprężynki są - amorki te same... Wiadomo, że ośka a quattro to inna sprawa.
Jak ma być dobrze to sprężynki dobierasz po kodzie z wklejki w bagażniku. Są różne kategorie wagowe - dla A4 B5 jest ich chyba 11 jak pamiętam i tyle samo twardości sprężyn.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 26.gru.2015 17:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2015 00:29:51
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
Auto: A4 B5 AVANT 1.8T 200kuni
Niestety albo stety ośka. Z tego co widziałem w papierach jest przód -54mm a tył -38mm <-mówiłem że jest nisko :D
H&R typ 31002-2
Jeżeli nie znajde 1BE to niestety wróce na 1BA polskie drogi zabijają :/
A co sądzicie o regeneracji amorków, warto? po takiej reg. wrzuciłbym większe spręzyny, te 2centy w góre :D


Edit. Zgredek27 wyjaśnił mi napęd w B5 :D 21 lat w niewiedzy

_________________
AUDI A4 B5 AVANT 98 AEB 1.8T 200KM


Ostatnio edytowano 26.gru.2015 21:22:19 przez kasd22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 26.gru.2015 17:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Specjalisto od szybkości napędu, B5 nie ma haldexa.... tylko stały na torsenie, wszystko co ma silnik wzdłuż w audi ma stały napęd. Nie osłabiaj mnie.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 26.gru.2015 21:18:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2015 00:29:51
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
Auto: A4 B5 AVANT 1.8T 200kuni
WHAT WHAT WHAT??? Całe życie w kłamstwie ,że aż wtyd. Poprzednio jeździłem a3 z tąd moja myśl że ładowali to samo :D Dzięki za oświecenie.

_________________
AUDI A4 B5 AVANT 98 AEB 1.8T 200KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A4 B5 AVANT] Powrót na zawieszenie OEM czy tańszy gwin
PostNapisane: 28.gru.2015 19:31:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
A3 ma silnik w poprzek i tam jest haldex, aczkolwiek można wymienić insert i innych parę pierdół i będzie dużo szybszy.

oprócz audi, VWeje z silnikiem wzdłuż też miały quattro, np B5 passek, b2 itp

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: