.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 12:50:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 23.gru.2015 22:34:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Mam może szalony pomysł ale sprawdź czy nie masz wody pod nogami pasażera - możliwe, że ECU jest zamoczony i Ci elektronika wariuje.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 23.gru.2015 23:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Heh, u mnie w ANK zaczął wylatywać zapłon na 2 cylindrze. Wymieniłem świece i cewkę na nową i co? Wylatuje zapłon na 3 cylindrze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 24.gru.2015 09:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2015 08:22:15
Posty: 20
Hehe po świętach zmierze jeszcze parametry silnika i zobaczy pojezdze teraz na gazie zobaczę co bedzie....ja obstawiam że zawór się wypalił na gazie bardziej czuły dlatego bardziej telepie ale trzeba zmierzyć wartości ECU suche jak co kolego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 24.gru.2015 12:23:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ciężko jest zrobić tak aby się gniazdo lub zawór wypalił od LPG. Tam są porządne materiały. Musiałby byc mega mocno niedolany.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 24.gru.2015 14:59:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2015 08:22:15
Posty: 20
Ale już brak pomysłów wszystko już przełożyłem został już tylko sterownik silnika....ale on chyba by powodował ze różne rzeczy by się działy...podpowiem ze teraz wywaliło bład sterownika silnika ale i tak delikatnie kołysał się na wolnych na tej benzynie, na gazie wypierdziela wywalało bład wypadanie zapłonu na drugim cylindrze a zawór jest bardzo czuły więc dlatego tylko chyba to mi pozostaje :( :( :( choć chętnie posłucham waszych opini


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 24.gru.2015 22:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Zrób logi o których Ci pisaliśmy, jak nie dasz rady sam to poproś kogoś ze swojej okolicy żeby Ci pomógł (łatwiej by było gdybyś uzupełnił profil o miejscowość z której klikasz).
W logach wszystko wyjdzie, co niedomaga itd... Diagnostyka komputerowa to podstawa w tych silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 25.gru.2015 02:42:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2015 08:22:15
Posty: 20
Jestem z Poznania gdzie mogę takie coś zrobić masz może kolego jakiegoś znajomego co by mi to sprawdzil?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 25.gru.2015 07:55:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Czym błędy w aucie czytasz? masz VAG-a czy VCDS-a
Drookash przecież wrzucił linka do youtube jak się robi logi statyczne.

Jak to dla Ciebie problem to załóż temat pt: Szukam kogoś kto zrobi logi w moi aucie Poznań.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 25.gru.2015 13:43:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
W Poznaniu ma Leo. Uderz do niego, pomoze ;)

Wytapatane Zenkiem 5

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 25.gru.2015 14:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2015 08:22:15
Posty: 20
Jakiś adres? To jest warsztat? Od razu stwierdzi co jest ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 25.gru.2015 17:28:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Leo to klubowicz. Uderz do niego na P.W. z prośbą o pomoc w zrobieniu logów. :)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 26.gru.2015 22:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2015 08:22:15
Posty: 20
Napisałem do Leo czekam na odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 02.sty.2016 18:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Logi okazały się zbędne ;) W sterowniku ECU w bloku 015 sieje missfire na II garze. Sieje losowo po ostrzejszej jeździe lub przegazowaniu i nagrzaniu silnika.
Jak chodzi spokojnie to jest praaawie dobrze. Na gazie te same objawy jakby szybciej przychodzące. Nasilało się jak silnik osiągał >320-350'C na wydechu.

Seba przyjechał.. kompa podłączyliśmy - parametry wszystkie OK, przepływka OK, czasy wtrysków, lambdy i korekty OK, stage I, II i III dolotu działał, rozrząd ładne korekty -3/1 - wsio OK... a zapłon wypadał. Gdy nie wypadał korekty bliskie zeru, jak zaczynał siać - lekko ECU próbowało nadrobić.

Niestety test kompresji pokazał : 14,6bara / 12,3 bara / 14,8 bara / 14,5 bara - czyli II garnek leży :(

Jako że zimo było to zwaliliśmy na szybko kapę z tej jednej głowicy i okazało się :
- górny pad napinacza wytarty - widać już porowatą strukturę plastiku. Dziwne bo same napinacze jak nowe - albo umyte, albo chińczyki - będę wiedział jak porównam z moimi ori Audi na zdjęciach.
- jedna krzywka wałka na II cylindrze lekko wytarta... widać wypracowanie inne niż na pozostałych krzywkach - rzuca się w oczy. Do pomierzenia.
- konik na II cylindrze oraz wałek w tych okolicach czymś ostro potraktowany - jakby ktoś blokował, podważał, czy siłował się z tym konikiem. Uszkodzenia zarówno na koniku jak i na wałku - jakby tam coś się zmieliło pomiędzy nimi. Do oceny stanu popychaczy trzeba by odkręcić wałki - już tego nie robiliśmy bo za zimno było :(

Powiązaliśmy fakty i patrząc na wygląd napinaczy, nowe pod nimi uszczelki, ciśnienie na tym cylindrze i uszkodzenia wałka / konika po stronie zaworów ssących diagnoza - zaworek nieszczelny - zgięty prawdopodobnie przy montażu / demontażu napinaczy lub zatarte / uszkodzone jedno z dwóch łożysk w koniku a tym samym nieprawidłowa praca zaworów i brak prawidłowego napełniania.
Seba odjechał z zaleceniem by przed zwaleniem głowicy pojechać na jakąś kamerkę i zrobić oględziny cylindra wewnątrz ze zwróceniem uwagi na zawory.
Podejrzany był 6 zaworek ssący w tej głowicy czyi trzeci z drugiego cylindra. 2.5 bara różnicy to już naprawdę sporo... było miło i będzie smakowało ;)
Gdyby było więcej czasu to byśmy zwalili wałek i oblookali konika / popychacze / trzonek zaworka itd... zostawiamy to tym którzy będą rozbierali głowicę jeżeli do tego dojdzie.
Pozdrawiam i zapraszam na zimowy zlocik... autko naprawdę fajne i Seba wiem, że je ogarnie.
Żeby było jasne - pomoc była klubowa - więc non-profit...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 02.sty.2016 18:53:05 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 02.sty.2016 18:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Jednak stara prawda się potwierdza. Logi nie zawsze wszystko pokażą ;).
Nic nie zastąpi operacji na otwartym sercu i dobrego mechanika ;) .
Masz może zdjęcia tych uszkodzeń ? Hmmm trochę dziwne, że 2.5 bara robi taką komedię :039:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 02.sty.2016 19:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Seba zrobił fotkę komórką - pewnie wpadnie. Uszkodzenia nie były aż tak duże, ale ktoś tam musiał nieumiejętnie coś o coś zaprzeć i pewnie wcisnął zawór jak tłok był w górze. Być może leży tylko popychacz z jednego ssącego i obciąża drugą krzywkę, konik jest tam wahliwy - zabrakło czasu i temp -10C nie pozwoliła by to dalej rozbierać.
Pad napinacza miał wyżłobienie tak na 0,3-0,5mm pod oczkami łańcuszka który miał dość ostre krawędzie wewnętrzne - czyli swoje już zrobił.
2.5 bara było na już w miarę wystudzonym silniku, efekt wypadania nasilał się po rozgrzaniu w okolice 350C na wydechu - czyli można przypuszczać, że gorący zawór inaczej osiadał w gnieździe i nieszczelność się powiększała. Całkiem też możliwe, że konik coś broi i nie dostaje tyle powietrza co musi... ale to by było widać w lambdach że się bogato robi i benz na katy leci niespalona.
Amatora... nie mechanika... amatora ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 02.sty.2016 22:04:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Stawiam, że wina leżała przy montażu wałków. Skoro jeden zawór podgięty to nie mogła być kolizja. Nie mniej jednak moja rada taka:

- jak już robisz głowicę to zrób całą kompletnie od początku do końca. Nie uznawaj półśrodków bo może być jeszcze gorzej za jakiś czas.

Jakbyś potrzebował zaworów to mam worek swoich, może coś z nich wybierzesz. Mostki, wałki i głowę też mam ale ona raczej do pełnej obróbki - zwróć uwagę po zdjęciu czapki jak wyglądają jej gładzie wokół gniazd zaworowych.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 03.sty.2016 21:40:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wlasnie....to nie mogla byc kolizja bo by nie bylo takich sladow. Jak wspomnialem mostek inaczej konik inaczej dzwigienka miala na grzbiecie tak 2-3mm wgniecenie. Jezeli jest wahliwa na ośce pomocniczej to mozna napierajac na jedna strone wcisnac tylko jeden zawor....i tak pewnie to bylo ze ktos podważał wałek w tym miejscu. Konik jest z twardego materialu i by zrobic taka wgniotke to trzeba tak z 40cm rurke na klucz ;)
Dziwne to ze glowica w srodku zwyczajnie brudna a oba napinacze czysciutkie z nowymi uszczelkami ale stare lancuszki i pady...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 04.sty.2016 16:14:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
U mnie po wymianie cewki na 2 cylindrze wyskoczyły takie błędy:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Faktycznie zmierzę kompresję, może coś więcej powie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 04.sty.2016 16:37:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jeśli mogę podpowiedzieć - najpierw popatrz w wartości w blokach 091, 092 i 093, potem obserwacja bloków 015, 016, 017 przy różnej prędkości obrotowej i obciążeniu - na jałowym i przy pełnym bucie.
Jeśli masz multiple missfire to sytuacja musiała się powtarzać już wcześniej.
Czasami jest tak, że nie domyka się ssący i sprężone powietrze wraca do kolektora zakłócając pracę pozostałych cylindrów - nie jest powiedziane, że leży ten na którym wypada zapłon. Kompresję polecam zmierzyć na dwa sposoby - zwyczajnie, jeden kręci z pedałem w podłodze a drugi obserwuje manometr (no chyba, że masz wkręcany i podejdziesz do każdego cylindra z wkręceniem to robisz sam). Drugi sposób... wkręcasz manometr w każdy cylinder po kolei i zwyczajnie odpalasz silnik. Na tym co masz wkręcony odpinasz wtrysk, reszta zostaje normalnie. Czasami powolne kręcenie rozrusznikiem nie pokaże faktycznego stanu tym bardziej w silniku gdzie masz fazatory i łańcuszki. Czasami fazator opada i wstaje przy kręceniu rozrusznikiem, a na odpalonym silniku nagle się stabilizuje - mierzenie przy takim opadającym nie ma sensu...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadający zapłon na 2 cylindrze, AUDI A6 4.2 C5 prośba
PostNapisane: 09.sty.2016 11:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Kompresja wyszła między 9,5 a 10,5 na 1 głowicy i między 1p,5 a 11,5 na 2. Ewidentna różnica, stąd pewnie też rozjazd korekt między bankami. Próba olejowa podniosła o 1 bar, więc mamy winnego. Niewiele chyba da się z tym zrobić, a z racji alusilu i kosztów raczej czapki nie będę zrzucał, cholera wie w jakim stanie jest gładź i kształt cylindrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: