.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 23:12:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 03.sty.2016 22:20:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czołem

Kiepsko się zaczął nowy rok.
Dziś poszedł spać silnik dmuchawy w moim pięknym C4. Oczywiście chyba wiecie co to oznacza w tych warunkach pogodowych.
Znalazłem wątek
http://www.a6klub.pl/a6-c4-25-tdi-ael-w ... t27012.htm
czyli ze można go wymienić od góry z podszybia.
I teraz pytania :
- kupić zamiennik ? jeśli tak to jaki ? może ktoś cos wymieniał podpowie - są lepsze gorsze etc etc
- kupić używke z oryginalu z gwarancją rozruchową... ale czy będzie lepszy niż ten co mi wlasnie zmarł

Czy jest możliwe ze sterownik klimatronika nie wysterowuje (nie daje sygnału) na silnik dmuchawy - stad problem ?
Dodam ze slychac ze klapy chodzą i temperatura tez się zmienia - nie reaguje tylko dmuchawa.

Każda podpowiedz i glos w temacie mile widziane.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 03.sty.2016 22:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Sprawdź zasilanie na wentylatorze , bo często upala się kostka na nim.
Nowe są po 100-pare złotych wiec nie ma sensu bawić się z używanymi, które maja ponad dwadzieścia lat.

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 03.sty.2016 22:42:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak skłaniam się ku nowemu... ale wiesz jak to z zamiennikami ? Glośna praca i takie tam.
I jeszcze jedno... czy taki sam objaw byłby przy uwalonym - rezystorze wentylatora dmuchawy ?
[+]
powinna się nadać
http://allegro.pl/wentylator-dmuchawa-a ... 67719.html

zadzwonię tam tylko i dowiem się jak z ewentualnym zwrotem jeśli by się okazało ze tylko styk upalony... albo całkiem cos innego..

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 03.sty.2016 23:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2010 17:49:14
Posty: 26
Lokalizacja: Śląskie (Rydułtowy)
zdejmij podszybie wyjmij wtyczkę i zmierz czy prąd tam dochodzi, ewentualnie podepnij silnik na krótko, co do wymiany to nie jest to takie proste niestety od zewnątrz, ręce podrapiesz a niewiele zyskasz, musisz rozebrać ten nowy silniczek aby go tam włożyć, tzn zdjąć te śmigło z niego, włożyć silnik, i potem dopiero założyć ten wiatrak na silniczek, powiem szczerze że już bym tego tak nie robił tylko zwalił dechę od środka, więcej roboty ale jest pewniejsze że zrobisz to tak jak ma być, zrobić raz a porządnie, aaa jak już będziesz ładował nowy silnik to przesmaruj dodatkowo łożyska bo te nowy podróby lubią popiskiwać w zimie i wlecie jeżdząc na klimie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 04.sty.2016 06:18:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
u mnie zawieszały się szczotki silnika, puknięcie w obudowę wentylatora powodowało, że się włączał wiec spróbuj może masz podobnie, będzie wiadomo, że to silnik, kupiłem zamiennik używkę z V8mki prawie nowy od kolegi z forum i dmucha bdb już długi czas, wymieniałem tak jak w tym linku ale trzeba trochę cierpliwości, odkręcenie tej dolnej śrubki trochę trwa, później ten kawałek obudowy trzeba odpowiednio obracać żeby wyszedł i na koniec od razu bierz szczypce i tnij ten stary wentylator bo wybicie tego z ośki silnika też nie takie raz dwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 04.sty.2016 09:48:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jaką dechę od środka... Wyjęcie silnika razem z wentylatorem (wersja bez klimy) zajmuje max. 20 min i robi się to od strony podszybia. Z klimą dochodzi czas potrzebny na zdjęcie skraplacza.
Żeby wyjąć silnik z wentylatorem trzeba zdjąć wtyczkę od strony kierowcy, ściągnąć pierścień sprężysty mocujący silnik do obudowy (też od strony kierowcy) i wycisnąć silnik w stronę pasażera. Przy wciskaniu silnika z powrotem, trzeba uważać na jego ułożenie i prawidłowość ułożenia gumowych podkładek mocujących. Nie ma najmniejszej potrzeby ruszania czegokolwiek od wewnątrz, a tym bardziej zdejmowania wentylatora przez wyjęciem silnika.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 04.sty.2016 10:55:15 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Dechy nie trzeba ściągać, nawet jak będziesz musiał wszystko wymontować. Zerknij na mój wątek o wymianie nagrzewnicy, może coś się przyda.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=117213

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 04.sty.2016 11:33:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zamierzam kupić komplet tzn.... silnik wraz z dmuchawą. Wymiana dopiero w poniedziałek za tydzień.

Będę miał nowy silnik z dmuchawą, wiec chłopaki jak rozbiorą ustalą co padło.

Dzieki za rady. Mam nadzieje ze ten zamiennik nie padnie za 2 miesiące albo nie zacznie piszczeć/skrzeczeć etc etc

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 04.sty.2016 12:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wordeck napisał(a):
Jaką dechę od środka... Wyjęcie silnika razem z wentylatorem (wersja bez klimy) zajmuje max. 20 min i robi się to od strony podszybia. Z klimą dochodzi czas potrzebny na zdjęcie skraplacza.
Żeby wyjąć silnik z wentylatorem trzeba zdjąć wtyczkę od strony kierowcy, ściągnąć pierścień sprężysty mocujący silnik do obudowy (też od strony kierowcy) i wycisnąć silnik w stronę pasażera. Przy wciskaniu silnika z powrotem, trzeba uważać na jego ułożenie i prawidłowość ułożenia gumowych podkładek mocujących. Nie ma najmniejszej potrzeby ruszania czegokolwiek od wewnątrz, a tym bardziej zdejmowania wentylatora przez wyjęciem silnika.

Pozdrawiam


a gdzie ktoś pisał o desce? chodzi w tym wszystkim o to, żeby zrobić to bez wyciągania skraplacza a do tego trzeba wyjąć silnik osobno

przemik napisał(a):
Zamierzam kupić komplet tzn.... silnik wraz z dmuchawą. Wymiana dopiero w poniedziałek za tydzień.

Będę miał nowy silnik z dmuchawą, wiec chłopaki jak rozbiorą ustalą co padło.

Dzieki za rady. Mam nadzieje ze ten zamiennik nie padnie za 2 miesiące albo nie zacznie piszczeć/skrzeczeć etc etc


u mnie śmiga już chyba 3 rok bezproblemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL C4] uwalony silnik dmuchawy
PostNapisane: 04.sty.2016 12:35:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
hubos21 napisał(a):
a gdzie ktoś pisał o desce? chodzi w tym wszystkim o to, żeby zrobić to bez wyciągania skraplacza a do tego trzeba wyjąć silnik osobno


Pisał...

Dawid-ek napisał(a):
że już bym tego tak nie robił tylko zwalił dechę od środka, więcej roboty ale jest pewniejsze że zrobisz to tak jak ma być, zrobić raz a porządnie


Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: