.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 08:53:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 19:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2016 19:00:12
Posty: 2
Witam. Planuje zakup audi a6c5 w benzynie ale zastanawiam się nad silnikiem 2.8/3.0 oczywiście w quattro :
- który silnik będzie lepszym rozwiązaniem ?
- automat czy manual ?
- jaka jest różnica spalania między tymi silnikami co wymieniłem ?
- jak te silnik znoszą gaz ?
- jak jest z awaryjnością tych silników ?
Prosił bym o jakieś podpowiedzi ponieważ nie miałem nigdy styczności z silnikami benzynowymi w a6c5.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 19:27:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
2.8 dobra jednostka,automat to tipy i tu może byc zonk jak nie remontowane dobrze to się rozpadną. manual wg mnie lepszy,tańszy.
3.0 ASN to przekombinowany silniczek,jakies pekające bloki dziwne rozrzady etc oólnie sprawiający droższe problemy od 2.8.

Więcej sie dowiesz z forum-poczytaj.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 20:46:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
MAXA8 napisał(a):
3.0 ASN to przekombinowany silniczek,jakies pekające bloki dziwne rozrzady etc oólnie sprawiający droższe problemy od 2.8.


Miałeś lub masz ten silnik aby takie bzdury pisać? Owszem chodzą plotki, że w tych silnikach dzieją się cuda ale to przede wszystkim w tych co zostały zakatowane. Brak serwisów, mechanicy nie znający tych silników i grzebiących bez porządnych narzędzi.

2,8 30V owszem dobry silnik ale w przypadku budy C5 i napędu Q+Tip powoduje, że dynamika jest średnia. Za to łatwiejszy w serwisie i nieznacznie tańszy w codziennej jeździe.

ASN czyli 3,0 30V jest nowszą konstrukcją, bardziej skomplikowaną ale o wiele dynamiczniejszy silnik, szybciej można zdiagnozować problemy. Wymaga większej uwagi podczas serwisu. Ale...jeśli trafisz na zdrowy silnik i zrobisz porządnie rozrząd, dobre świece, dobre oleje i zachowasz regularność wymian to będzie długo cieszył. Jak już pisałem mity na ich temat rodzą się u tych co je zajeżdżają nie przykładając się do ich serwisu. Mile wspominam ten silnik i każdemu polecam (mój nadal śmiga mając już 365kkm na LPG)


W kwestii spalania mam porównanie 3,0 30V do 2,8 30V (tyle, że w C4) i wygląda to tak, ze ten pierwszy ściągnie nieco więcej - na trasie 11,5-13 a przy wyższych prędkościach z 2 na przedzie 15-16. W mieście średnio miałem 13,5-15. Zaznaczam, ze automat z Q w Avancie na maks wypasie. Potrafi i 20 gazu schlapać jak często podciągasz pod czerwone pole.

Zanim zakładałem gaz spalał ok 9-12 benzyny w zależności od stylu jazdy - czy miasto czy trasa.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 21:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2016 19:00:12
Posty: 2
Rozumiem. Obecnie od około roku posiadam 2.5 V6 TDI z 2003r ale niestety potrafi sobie trochę spalić :D dlatego planuje przesiadkę na benzynę z gazem. Poczytam jeszcze na tematy tych dwóch silników które wymieniłem i postaram sie jakiś konkretny egzemplarz wybrać. Jeśli ktoś jeszcze coś wie o tych silnikach prosiłbym o jakąś podpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 22:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
2.8 z tych dwóch, jedynie...

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 22:20:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Mam w PL pod nosem warsztat w którym ogarniam sobie autko czy to sam czy z pomoca więc widziałem ASNy rozpieprzone,widziałem 2.7 biturbo ale nigdy 2.8. A takie padła jakie nieraz mieli to masakra,LPG bez sekwencji a te 2.8 dzielne jak lwy to znosiły więc jakies rozeznanie mam. Poza tym na A6klub o tym sporo też napisane. ASN to kupa choć jak w kazdym sa wyjatki od reguły.

3,2 lepsze są :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 22:29:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Owszem...2,8 sa prostsze w konstrukcji. Ale zdrowo zachowane 3,0 moze byc rownie bezawaryjne. Kwestia podejscia do tematu z glowa. Wszyscy Ci co mieli problemy z ASNem najczesciej mieli zajechane piece lub nie wiedzieli jak je serwisowac. Glupie cewki moga mocno namieszac a co dopiero zle wymieniony rozrzad...bez blokad na walki i fazatory.

Wytapatane Zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 22:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
trza brac pod uwage żeo on nowego nie kupi i pewnie niewiele bedzie o nim wiedział. I kto wie gdzie i jak serwisuje auta. ASNy sa "wymagające" stad ich wada. Wiele silników ma takie wady kilka ma tylko typowe fabryczne buble a wiekszośc po ASO i heniach to tylko skarbonki. Idiotoodpornych to ze świecą ale ten 2.8 bym do takich zaliczył.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 22:56:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Cewki....swiece to podstawa. Poczytajcie sobie o silnijach Porsche 4.8 gdzie zacieraja sie tloki w alusilu gdyz nie zapala mieszanki.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 23:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
bloku napisał(a):
Owszem...2,8 sa prostsze w konstrukcji. Ale zdrowo zachowane 3,0 moze byc rownie bezawaryjne. Kwestia podejscia do tematu z glowa. Wszyscy Ci co mieli problemy z ASNem najczesciej mieli zajechane piece lub nie wiedzieli jak je serwisowac. Glupie cewki moga mocno namieszac a co dopiero zle wymieniony rozrzad...bez blokad na walki i fazatory.



Taaa... A cena ASN'a w granicach 5tysi za słupek, to z d..y wyjęta jest pewnie :):
Jak już wyżej napisano - 2.8 to pancerne silniki i nic tego nie zmieni :peace:
ASN ma podobną opinię awaryjności co 2,5TDI V6 i z byle czego się nie wzięła...

Reasumując, jeśli przedlift, to 2.8, jeśli polift to tylko 2.4 wchodzi w grę. (nie licząc 4.2 rzecz jasna) :)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 23:34:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Ale 4,2 to juz nastawniki i nie jest takie pancerne w A6.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 08.mar.2016 23:46:11 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Miałem 2.8 (co prawda w B5 i C4 ale to jest praktycznie to samo), miałem 3.0 ASNa, miałem 2.4 BDV mam kolejnego ASNa. 2.8 bym nie kupił, z prostego powodu - występuje tylko przed liftem w z brzydkim przodem, ciemnymi lampami z tyłu itp. Z każdego 2.8 się lało, każdego trzeba było tym olejem dokarmiać, wymiana odmy, ezektora pomogła na krótko bo ciecz i tak znajdowała ujście :)
3.0 z tipem to bardzo fajny zestaw, odpycha się już sensownie, spala podobnie do 2.8, w moim przypadku praktycznie to samo. 2.4 quattro manual, który miałem też był ok, ale muł bagienny a spalanie to samo co ASNa.
Zwróćcie uwagę, że psy na ASNie wieszają Ci co go nie mieli. Legendy, mity tworzą się na forach. Pamiętam jak 10 lat temu pisano, że 2.8 AAH jest słaby bo ma wadliwe pompy oleju i silniki się zacierają a w ogóle to 2.6 lepsze :):

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 00:00:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
V8 a nie jakies popierdółki :D

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 07:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
MAXA8 napisał(a):
Ale 4,2 to juz nastawniki i nie jest takie pancerne w A6.


Nastawniki są praktycznie w każdej benzynie audi, a w Vałkach po dwie sztuki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 13:02:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Mylisz pojęcia troszkę,sa nastawniki sa napinacze i sa drogie nastawniki jak np u mnie :P

W ABZcie ich nie miałem wcale :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 13:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
MAXA8 napisał(a):
Mylisz pojęcia troszkę,sa nastawniki sa napinacze i sa drogie nastawniki jak np u mnie :P

W ABZcie ich nie miałem wcale :)

Nic nie mylę, wszystkie po pięć zaworów na cylinder (5V) mają nastawniki.
2,8 193ps
2,4
1.8T
2.0 130ps
3.0
3.7
4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 13:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
W 1.8T AEB to zwykły napinacz a nie nastawnik jeżeli coś nie poplątałem.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 13:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Jak zwał tak zwał, może być i napinacz.
Nie ma to większego znaczenia, zasada działania w 5V taka sama.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 13:47:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dokladnie tak. Nastawnik czy napinacz jeden ciul ale wystepuje w kazdej 5V. Bez niego silnik nie jechalby z dolu w ogole.


Ja dalej sie bede utwierdzal, ze ASN jestvgajna konstrukcja i jesli raz sie o nia gruntownie zadba to nie bedzie problemu. 2,8 jest mulowate. ACQ z AAH bylo zrywniejsze niz C4 z ACK gdzie waga 100kg roznicy tylko.

Wytapatane Zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c5 2.8/3.0
PostNapisane: 09.mar.2016 15:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Napinacz (jak sama nazwa wskazuje) tylko napina łańcuch a fazator napina łańcuch i przestawia fazy rozrządu. Były i takie i takie. Napinacze są bez wtyczek (według ETKI :AEB, AJL, APU, ARK, ANB, AFY )więc co miałoby decydować o przestawianiu faz ? Fazatory z wtyczkami (ETKA: AJP, AQE, ARH, AWT) .
bloku napisał(a):
Bez niego silnik nie jechalby z dolu w ogole.

Jedzie z dołu (AEB) dzięki turbo.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: