.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 18:50:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 00:18:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Panowie Szanowni, jest sprawa.

Wszelkie znaki na niebie i ziemi (Ziemi?) sugerują, że w "przewidywalnej przyszłości" będę potrzebował mieć możliwość podpięcia do któregoś samochodu przyczepy do przewozu koni. Wagowo - raczej ciężkiej, bo "wsad", nawet jeśli jeden, to masywny (a dwa już zapewne wymagają prawa kat. B+E). Stąd też zasadnicze pytanie - jest sens inwestować w odpowiedni hak do D2 2.8? Ludzie w internetach piszą przeróżne rzeczy, jedni, że nic lżejszego/słabszego od cherokee/patrola/pajero się nie nada, inni wozą dwuosiowe przyczepy za Jettą 1.9TDi. Trasy raczej krótkie, do 100km, teren niezbyt przyjemny (Jura K-Cz i okolice), wyjazdy czysto rekreacyjne, maks. raz w miesiącu.

Z góry dzięki za odpowiedź

PS.
W "przewidywalnej przyszłości" do parku maszynowego może trafić T4 1.9TD, które też może zostać zahakowane, więc jeśliby było lepszym pomysłem, to D2 zostawiam w spokoju - tyle, że teczwórka ma raczej symboliczny silnik w porównaniu do A8 ;)

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 00:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
nie wiem jak a8 ale s6 c4 v8 na odpinanym haku bosala ciągało przyczepkę z dwoma dużymi i kucykiem od morza aż do tatr i było chyba najszybszym zestawem transportowym w polsce :D

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 00:33:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
2.8 se poradzi,szału nie bedzie ale poradzi. do tego masz Q więc ciagnie pewniej. Pytanie jednak czy masz automata czy manuala bo jak automat to do ciezkiej pracy bedzie sie średnio nadawał.
Jednak wsad nie jest workiem cementu i nie bedziesz tez szarżował :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 00:44:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Dzięki za szybką odpowiedź! D2 to ta z podpisu, więc tip 5-biegowy. Szarżował faktycznie nie będę, dodatkowo drogi są kręte i sporo na nich fotoradarów. To, co najbardziej mnie martwi, to kwestia radzenia sobie z podjazdami pod górę, do siebie mam już całkiem sporo, a i w okolicy lekko nie jest...

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 00:49:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Pomyśl o dodatkowej chłodnicy ASB.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 00:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
dice111 napisał(a):
Pomyśl o dodatkowej chłodnicy ASB.

nigdy mi się nic nie grzało automat też się nie wysypał

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 06:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
obawiam sie ze nawet ciaganie pustej poczepki dla dwoch koni bedzie wymagalo kat B+E

taka poczepka na pusto wazy z 800kg a z dwoma serdlami w środku to pewnie ponad 2tony

nie wiem czy bedziesz mógł D2'ka to ciągać?

T4 1.9 nie wiem czy by wystartowało wogóle z miejsca :D

a jeżeli już to zanim byś się rozpędził to byś dojechał.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 08:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdź czy złapiesz się z masą zestawu, a dokładnie sprawdź w dowodzie dopuszczalną masę przyczepy bez hamulca (tak wiem prawo w pl jest zawiłe i najazdowy hamulec wcale tego nie spełnia- kij z tym teraz).

Ludzie jachty ciągają otb 2.5 156KM i mówią, że ideał, więc czemu 100km nie pociągnie prawi 200konne a8.

Jedynie trzymaj bieg niżej tipie, aniżeli byś normalnie miał na D- no i wspomniana chłodnica mogłaby dać Ci ew. kilkanaście stopni mniej w oleju skrzyni- koszt niewielki, a jakoś spokojniej w głowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 09:38:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
@dice111 - dzięki za pomysł. Widzę, że w midpartsie taka chłodnica kosztuje około 280PLN, więc pewnie z montażem zmieszczę się 500PLN, czyli faktycznie niedrogo.
@enduroboy,Dymian: No i właśnie tutaj nie jestem pewien, jak to wygląda, a póki co lektura internetów przynosi mi sprzeczne informacje. DMC A8 to 2260kg, DMC zestawu - 4180kg ( co ciekawe, jest to więcej, niż DMC auta + DMC przyczepy - oddziaływania w to wliczają, czy co?). Od ręki są przyczepy z DMC 1300kg, więc minimalnie więcej, niż dopuszczalne 3.5t. Trafiłem nawet jedną z DMC 1200, więc niby się mieszczę. Niekótrzy w ogłoszeniach piszą, że DMC 1100-2000kg - czy to się liczy (w świetle prawa) osobno przy załadunku 1, a 2 koni? Tyle, że podobno dwuosiowa to B+E z miejsca, więc i tak odpadają na samo B :/
Inna sprawa, że w LOKu ceny kursów nie są duże, poniżej 1000 za B+E i ok. 2000 za C (o ile to aktualne), to może warto zrobić po prostu :peace:

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 09:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Dwie osie nie mają nic do rzeczy jak to przyczepa lekka i jej dmc nie przekracza 750. Ogólnie to dobrze mieć te B + E. Dla św. spokoju.



http://prawko-torun.pl/przyczepy-jakie-kategorie-prawa-jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 10:37:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
T4 z 1.9 nie da rady, jeśli już to 2.5 tdi bez problemu. Znajoma ma stadnine i wozi po całej Polsce konie na zawody kłusaków takim T4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 13:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
@Energy - dzięki za linka i rozjaśnienie tematu. Zaciekawiło mnie to B96, ale tak z szybkiej kalkulacji mogę wtedy ciągnąc przyczepy z DMC maks. 1.6T, a skoro mam już coś zdawać, to może lepiej zdać B+E, faktycznie dla świętego spokoju.
@Probe041 - Kłusaki to jednak nie ta kategoria wagowa ;) ale skoro 1.9 nie dałoby rady w takim przypadku, to tutaj nie ma co gdybać. Jeden z przewoźników ma T4 2.8V6, ale słyszałem właśnie, że nie wszędzie daje radę wjechać.

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 15:29:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
T4 VR6 chyba były, nie V6 ale mogę się mylić. Ja się bawię w kajakarstwo i wielu moich znajomych ciąga przyczepy z kajakami. T4 w ich przypadku sprawdza się doskonale, głównie są to diesle ale wersje syncro (4x4).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 15:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
no tak ale kajaki to lekki towar, u nas to sharanami 1,9 targają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 16:41:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
D2 ma duże mozliwości pociagowe,V8 to na pewno juz pod C+E podejdzie na maxa z zestawem :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 16:56:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Musisz zrobić kod 96, (na haku pewnie masz około 2000kg) ale to już lepiej B+E, bo możliwości większe.
Teoria mówi, że jeśli zmieścisz się z DMC zestawu do 3500kg to ok na samym B, ale jesli przekroczysz 3500, ale nie 4250kg, to musisz zrobić to szkolenie na kod 96. Powyżej tylko B+E.
btw. Przyczepa powyżej DMC750kg musi mieć hamulec najazdowy. A i pamiętaj, żeby nie pchać się pod viatool.

2,8 uciągnie. Chłodnica oleju ASB, jak masz sporo górek. Dbaj o hamulce.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 19:04:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Energy napisał(a):
T4 VR6 chyba były, nie V6 ale mogę się mylić. Ja się bawię w kajakarstwo i wielu moich znajomych ciąga przyczepy z kajakami. T4 w ich przypadku sprawdza się doskonale, głównie są to diesle ale wersje syncro (4x4).


Były VR6 140KM, potem też ale nazwę zmienili na V6 i moc 204KM.
Najlepszy by był jakiś Pajero do tych celów z silnym dieslem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 21:17:53 
Probe041 napisał(a):
Energy napisał(a):
T4 VR6 chyba były, nie V6 ale mogę się mylić. Ja się bawię w kajakarstwo i wielu moich znajomych ciąga przyczepy z kajakami. T4 w ich przypadku sprawdza się doskonale, głównie są to diesle ale wersje syncro (4x4).


Były VR6 140KM, potem też ale nazwę zmienili na V6 i moc 204KM.
Najlepszy by był jakiś Pajero do tych celów z silnym dieslem ;-)



nie było VR6 140KM... tylko 174KM (12V) i potem 204KM (24V) w mk3 syncro był jeszcze VR6 194KM.

zwracam honor... były 140konne :galy: ale jaja. Nigdy nie widziałem takiego na oczy ba nawet nie słyszałem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 13.mar.2016 21:27:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Sorry za OT ale sam prosisz to masz
http://t4-wiki.de/wiki/AES
http://t4-wiki.de/wiki/AMV EOT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
PostNapisane: 14.mar.2016 02:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Warwas napisał(a):
@dice111 - dzięki za pomysł. Widzę, że w midpartsie taka chłodnica kosztuje około 280PLN, więc pewnie z montażem zmieszczę się 500PLN, czyli faktycznie niedrogo.

Guide z montazu tego w ABZcie pisalem na a8team w dziale warsztat:
[D2 ALL ] Dodatkowa chłodnica do ZF5HP24A
Cytuj:
Materiały:
- chłodnica np http://usaolkusz.istore.pl/pl/chlodnica ... c-403.html
- wąż do oleju fi 14mm ok 1m
- wąż hydrauliczny 1m
- przewód chłodnicy oleju np z Audi A6 http://images69.fotosik.pl/281/1f92e6a3c9999b0e.png nr 7 na rysunku
- listwa
- śrubki/nakrętki
- 3 opaski ślimakowe fi do 22mm
- dużo trytytek


Koszty:
- chłodnica 260zł
- węże 60zł
- wąż z Audi A6 45zł

Wiecej na: http://www.a8team.pl/d2-all-dodatkowa-c ... t14139.htm

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: