Wypowiem się jako użyszkodnik D2 i D3.
Gregory840 napisał(a):
1. jak to jest z ew. naprawami blacharskimi aluminium? rozumiem, ze byle pan Kazio w garażu nie pomaluje mi np drzwi czy błotnika? jakie są (oczywiście zupełnie mniej więcej) koszta malowania jednego elementu? jak ma się usuwanie rys? oddawanie auta na polerkę?
Od rejonu, miasta zależy. Śląsk 300zł za element. Co do rys, polerki - nie ma różnicy. Ktoś się bawi w car detailing, potem na to możesz rzucić np ceramiczną powłokę.
Gregory840 napisał(a):
2. czy wszystkie D3 miały pneumatyczne zawieszenia? jak mają się koszty i usterki w tym temacie? kiedyś chorowałem na Merca CL W215 ale koszty napraw hydrauliczno-pneumatycznego zawieszenia ABC sięgające nawet 20-30tys zł trochę mnie odstraszyły
Tak. Zawias zwykły lub sport. Wersje US akurat stały trochę wyżej od EU. Koszty ? Zależy co padnie. Sam kompresor jakiś tragiczny nie jest, ale koszt jednego amora to już 4k. Oczywiście są firmy które zajmują się ich regeneracją za połowę lub mniej tej kwoty. Do tego dochodzą nieszczelności układu itp. Sama diagnostyka pneumatyki również do przyjemnych nie należy.
Gregory840 napisał(a):
3. czy D3 miały otwieraną/zamykaną automatycznie (w sensie bez użycia rąk) klapę bagażnika? jeśli tak to gdzie są do tego jakieś przyciski (kluczyk, gdzieś na drzwiach kierowcy, kokpit, w którym miejscu na klapie)? (pytam bo dla mnie to istotny drobiazg i żeby po zdjęciach w ogłoszeniach wiedzieć lub gdy trafię na handlarza żeby wiedział o co konkretnie pytam)
Miały w opcji, ale nie problem dołożyć. Często to jednak pada, silniki i dociągi. Dlatego lepiej w pierwszych wersjach zamontować elementy po liftingu, gdzie silnik już jest mocniejszy.
Otwierasz i zamykasz z pilota, bądź z przycisku na drzwiach kierowcy, obok tego od klapki paliwa.
Gregory840 napisał(a):
4. jak ma się żywotność skrzyni biegów i czy ich naprawy w pospolitych zakładach zajmujących się naprawami automatów są do ogarnięcia czy np w Polsce te skrzynie robi tylko kilku magików, kolejki na długie lata a ceny są kosmiczne?
Zależy jak skrzynia była traktowana. W D2 mam nalot ponad 260 tys i zmieniałem tylko "plastyczek" za parę ojro, natomiast w D3 już jest cała po remoncie a ma poniżej 200k. Koszty to od 4-5k PLN. Jest coraz więcej firm.
Gregory840 napisał(a):
5. jak rozłożony jest napęd? koszty napraw, awaryjność?
O awariach torsena nie słyszałem. Nie wiem co i kto by musiał robić żeby go zabić. 50:50, 4 generacja już z elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.
Gregory840 napisał(a):
6. co daje solardach? były też zwykłe szyberdachy?
Przewietrza wnętrze. W skrócie - nawiew włączy Ci się, gdy zaświeci słonko. Były tez zwykłe i wersje bez szybra.
Gregory840 napisał(a):
7. z silników benzynowych: jakieś wskazania na któryś? którego unikać? jakieś duże różnice w spalaniu i kosztach utrzymania np między 3,7 a 4,2?
(chyba, że któryś z diesli jest sensowny ale ogólnie diesla się boję)
Benzyna 4.2 BFM dobrze znosi gaz. 4.2 TDI również dobry. 3.7 pali tyle samo praktycznie co 4.2, więcej nie widzę sensu. W12 to silniki specjalnej troski, choć dużo poprawiono w stosunku do tych z D2 (m.in układ chłodzenia). Jednak wrażliwe na olej i temperatury. Ich głównym problemem jest ich poprzedni właściciel.
Gregory840 napisał(a):
8. czy xenon był skrętny? jak rozróżnić (po zdjęciach lub na postoju)?
Były wersje i takie i takie. Kukaj na rodzaj żarówek i doświetlanie.
Gregory840 napisał(a):
9. duży grill robiono po którym miesiącu/roku? czy starszy model z dużym grillem to 100% wypadkowy czy był jakiś kit na przeróbkę przodu?
Tu nie chcę skłamać, ale modelowo 2006r, czyli bodaj 8, albo 9 miesiąc 2005 roku. Od modelowo 2007 roku weszło FSI w silnikach benzynowych (instalacje gazowe dużo droższe i wiele innych przypadłości - np nagar). Po wypadku dużo ludzi robi FL (single frame), głównie z tego powodu, że części jest więcej i są tańsze niż do pre-FL.
Gregory840 napisał(a):
10. niestety nie wierzę w magiczne i nagminne przebiegi ok 180tys km ale z drugiej strony: czy np 400tys to już będzie trup?
Trup może nie, ale też nie oczekuj, że do samochodu nie będziesz wkładał. D2, czy D3 to skarbonka bez dna.
Gregory840 napisał(a):
11. największe bolączki z elektryki?
Generalnie wszystko. Od mikrostyków w zamkach, po anteny, klima, MMI. Może sypać błędami a działać ok.
Gregory840 napisał(a):
12. co za przyciski są po prawej ręce kierowcy: czujniki parkowania, roleta i... co tam jeszcze jest bo w większości tych niedopasionych tam są puste miejsca a ciekaw jestem co tam jeszcze mogło być?
Zapewne chodzi Ci o martwe pole.
Tak jak kolega wyżej pisał, poczytaj a8team, tam masz wszystko.