.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:06:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 C4 2.0E] Strzelanie, brak mocy.
PostNapisane: 10.kwi.2016 21:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2016 09:07:49
Posty: 6
Lokalizacja: Ozorków, woj. łódzkie
Auto: Audi 100 C4, Mercedes W124 250D
Wrzucam do tego działu, bo wydaje mi się że problem leży w układzie zapłonowym i że znam już przyczynę, ale jeśli okaże się, że to nie pomoże, chciałbym prosić o sugestie.

Przed chwilą po ciemku zobaczyłem, że przewody mają przebicie, od fajki do fajki biegają sobie iskry, momentami pojawiają się nawet na bloku silnika, ale może po kolei, opiszę co się działo i co zrobiłem do tej pory w aucie, mimo że część rzeczy nie będzie miała (chyba) z tą awarią nic wspólnego.

Gdy kupiłem samochód, na benzynie chodził aż miło, na gazie szarpał poniżej 2 tyś obrotów, pedał sprzęgła w podłodze. Słabe ogrzewanie. Na dzień dobry wymiana filtra kabinowego i... niestety kompletnego sprzęgła, tarcza, docisk, simering z tyłu silnika, nowy olej w skrzyni. Przy okazji cały wydech (w zasadzie od początku do końca), rozrząd, rolka napinająca, pompa wody.

Teraz w czym problem, jadąc ostatnio do pracy (ciepło wtedy było, może to też jakiś trop) auto gdy ruszałem spod świateł niemal zgasło, na lpg nie dało się jechać, można było dosłownie wysiąść i je popchnąć. Przełączyłem na benzynę, można było jechać, ale był dramat, 4 tyś obrotów na 2gim biegu a ja jadę 40km/h... Dotelepałem się do pracy, będąc niemiłosiernie strąbionym kilka razy.... W drodze powrotnej (po 23) żadnych przygód, niestety kolejnego dnia to samo. Dzień przed tym incydentem pod apteką w której pracuje cofając przywalił mi w przód pacjent lat 80, przyszedł przyznał się, w sumie poza rysą na zderzaku nic nie było, auto odpaliło, chodziło normalnie, wziąłem od niego 100zł bo nie chciałem starszego człowieka ze schorowaną żoną kosić na kasę.

Po tej akcji z brakiem mocy przestraszyłem się, że mógł przeskoczyć rozrząd (auto miałem zostawione na jedynce) a że i tak był do wymiany, to go wymieniłem razem z pompą wody, świecami, wymieniłem jakiś spękany przewód od podciśnienia, uszczelke pod pokrywą zaworów i kolektorem ssącym.

Wydawało mi się, że auto chodzi super, niemniej zrobiłem trasę 130km w jedną stronę i ostatnie 5-6km niestety to samo, brak mocy, strzelanie w tłumik (pb, na lpb jak zacznie mulić nie idzie w ogóle) i generalnie straciłem zaufanie do tego auta na tę chwilę....

Przepływomierz sprawny, jak mówiłem, przebicie na kablach, jutro wymieniam. Jeśli wymiana kabli wysokiego napięcia nie pomoże, co jeszcze sprawdzić ? Czujnik halla, czujnik położenia wału ? Dodam, że na starym czujniku temp na nagrzanym silniku pokazywał ledwie 50*, teraz pokazuje jedną kreskę za 90* a jak postoję w korku to kreska przed 120*, wiatrak działa.

Kupiłem to auto za 3000zł, nie minął miesiąc a wrzuciłem w nie w zasadzie.... drugie tyle i na tę chwilę nie mam czym jeździć do pracy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 100 C4 2.0E] Strzelanie, brak mocy.
PostNapisane: 10.kwi.2016 21:33:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Przewody i swiece na poczatek. Dobre...markowe nie chinczyki bo znow bedziesz plakal. Do wymiany tez termostat bo te 120 na blacie to zdecydowanie za duzo.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 100 C4 2.0E] Strzelanie, brak mocy.
PostNapisane: 12.kwi.2016 10:38:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2016 09:07:49
Posty: 6
Lokalizacja: Ozorków, woj. łódzkie
Auto: Audi 100 C4, Mercedes W124 250D
Przewody wymienione, jest normalnie dopóki....nie nagrzeje się silnik, potem traci moc, a grzeje się tak, że jak go zgasiłem po zrobieniu 20km (trasa) to niemal wywaliło płyn, chłodnica gorąca więc termostat chyba powinien być ok, mam nowy w razie czego. Dzisiaj auto poszło do zaufanego znajomego i zobaczę co dalej. W ogólę wczoraj od zagotowania minęły jakieś 3h, podnoszę maskę a zbiorniczek płynu chłodniczego nadal gorący...

Generalnie, jestem tak zdenerwowany, że mam ochotę wywalić to auto na złom, tylko już za dużo kasy w nie włożyłem żeby teraz na linkę i ciągnąć go na wagę. Mój w124 stoi od 3 tygodni bo musiałem wysłać papiery poprzedniemu właścicielowi aby najpierw przerejestrował na siebie (nie chcieli mi zarejestrować u mnie mimo ciągłości umów...) i czekam na twardy dowód, wczoraj wsiadam i zapalił na sztycha bez grzania świec, na tym aucie zawsze można polegać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 100 C4 2.0E] Strzelanie, brak mocy.
PostNapisane: 12.kwi.2016 20:16:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Wymień podstawę pod wtryskiem jednopunktowym, bo z tego co piszesz jest tam nieszczelność.
Wygląda to mniej więcej tak http://e-katalog.intercars.com.pl/templ ... &width=150
Korek na zbiorniczku do wymiany.
Co można powiedzieć, nikt dobrego auta za 3 tyś nie sprzedaje. Uzupełnij profil skąd jesteś, może coś pomożemy.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 100 C4 2.0E] Strzelanie, brak mocy.
PostNapisane: 16.kwi.2016 07:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2016 09:07:49
Posty: 6
Lokalizacja: Ozorków, woj. łódzkie
Auto: Audi 100 C4, Mercedes W124 250D
Diagnoza od zaufanego mechanika jest inna niż podstawa pod wtryskiem, regulator odśrodkowy w aparacie zapłonowym walnięty i zacina się pod kątem 30 stopni (nigdy nie zamuliło jej podczas jazdy, tylko np. jak ztrzymałem się na światłach i próbowałem ruszyć), poza tym np. ten wężyk wychodzący od lewej strony zbiorniczka płynu hamulcowego jest od spodu....zatkany śrubką. Generalnie, nikt jej pewnie nie kupi w takim stanie więc będę musiał robić, jest jakiś sposób aby sprawdzić używany aparat zapłonowy żebym nie kupił tak walniętego jak mój ? Gdzie powinien być podłączony ten przewód wychodzący od zbiorniczka płynu hamulcowego ? Kupiłem minę :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: