.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 11:29:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 19.kwi.2016 16:59:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
oba sa ok tylko osiagi inne

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 19.kwi.2016 20:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Do A8 D4 to tylko 4.2 TDI bo benzyny to wszystkie FSI a to jest słabe rozwiązanie.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 20.kwi.2016 07:16:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
w D4 silniki masz poprawione i żaden nie powinien mieć problemów.

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 20.kwi.2016 08:23:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
W D4 w istocie sa lepsze silniki sa młodsze i niestety w ASO źle serwisowane. Znam 2 D4 tdi jednak 3.0 druga 4,2 co mają serwisy LL jak ASO kaze i juz przy ponad 250tys km te silniki rzepolic zaczynają.
Ale znam tez sztuke która własciciel serwisuje sam co 15tyś km i mu hasa pieknie pomimo prawie 300tys na szafie.

Dlatego trza szukac egzemplarza w miare nie zajechanego to bedzie jakoś żył.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 23.kwi.2016 21:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
123mielony napisał(a):
Do A8 D4 to tylko 4.2 TDI bo benzyny to wszystkie FSI a to jest słabe rozwiązanie.

Kurde nie bardzo rozumiem z tą legendą o FSi? może mi ktoś to wytłumaczyć FSI,TFSi TSi przecież tych silników jeździ od groma i się nie psują jakoś wybitnie

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 23.kwi.2016 21:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
crazylynx napisał(a):
123mielony napisał(a):
Do A8 D4 to tylko 4.2 TDI bo benzyny to wszystkie FSI a to jest słabe rozwiązanie.

Kurde nie bardzo rozumiem z tą legendą o FSi? może mi ktoś to wytłumaczyć FSI,TFSi TSi przecież tych silników jeździ od groma i się nie psują jakoś wybitnie


Co tu dużo mówić.
https://www.google.pl/search?q=nagar+w+ ... 54&bih=479

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 24.kwi.2016 10:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Jakbym chciał pooglądać nagar w Google to bym sobie znalazł pytam czy ktoś miał z tym problemy. Bo legend wokół silników juz trochę jest zazwyczaj wynika to z błędów użytkownika a nie wad konstrukcyjnych. Zastanawia mnie jaki wpływ na pojawienie się nagaru ma jakość paliwa i jakość oleju stosowanego w tych silnikach. Bo wiem że wiele osób leje 95 zamiast np 98 i jeżdzi na jakimś shit oleju. Poza tym przeczyszczenie silnika z nagaru przy benzynowym silniku co 100k i tak będzie tańsze niż serwisowanie diesla

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 24.kwi.2016 11:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Każdy ma inne podejście, ale dla mnie rozbieranie motoru co 100tkm i czyszczenie go z syfu to porażka, a jeśli ktoś to traktuje jako normalną czynność eksploatacyjną no to cóż...zostawię to bez komentarza. Te silniki to według mnie - powtarzam według mnie, porażka, szmelcwagen z pełną świadomością wpuścił taki szit na rynek, nie martwiąc się to, że klient potem zostanie z problemem. Moja b. dobra znajoma pracuje w ASO Audi w dziale serwisowym, i jak mi mówi co sie dzieje z tymi nowymi Audi itp to mnie dreszcze przechodzą...

Wracając do tematu, szukaj 4.2tdi, według mnie i nie tylko to najlepszy diesel na świecie :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 24.kwi.2016 19:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Nagar w FSI się zbiera z powodu wadliwych odm,wadliwie skonstruowanego układu EGR to wszystko wali w dolot,do tego mamy jakies goowniane serwisy castrollo long lajf i na koniec mamy smar w dolocie bo nie ma juz co go zmywac jak wtrysk paliwa idzie bezpośrednio. TFSI nie maja takiego problemu a to dzieki doładowaniu które zmienia nieco charakterystyke dolotu jak pewnie wiecie :)

Jeszcze wada FSI sa oszczedni niemcy co leja E10,E5 czytaj syf zamiast czystej super PB. To sie odbija na układzie wtryskowym :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 03:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
To może ja coś dołożę. W domu 2x FSI. 233tkm, oraz 143tkm. Bez nagaru - sprawdzane. Do czyszczenia nie rozbiera się całego silnika, jak wyżej kolega napisał...
Czynność nie jest skomplikowana. Nie wiem dlaczego powtarzają ciemne mity o FSI ludzie, którzy wiedzę mają głównie googlową?
To jest po prostu bezpośredni wtrysk do cylindra i tyle. Dlaczego nie boicie się TDI? Przecież to też bezpośrednio do do cylindra...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 12:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Dlatego pytam o legendę FSI bo mam 244k i syf jest ale niewielki nie zapieczony żużel jak w google. Bardziej bym się bał takiego 4.2 tdi gdzie np żeby wymienić sonde lambdy trzeba wydzierać silnik co jest dla mnie większym nieporozmieniem niż ewentualne czyszczenie z nagaru. TDI chętnie bym nabył ale nowe na okres 5 lat aby ktoś się później tym martwił. Używaną to się kupuje benzynę mniejsze naloty i tańsze naprawy/serwis

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 12:10:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Od czegoś to jednak zależy. Kumplowi w astrze rocznik 2012 przebieg niecałe 100tys to ten nagar i smar juz wycieka dosłownie. to dieselek i serwisowany jak trzeba.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 13:29:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Jeszcze 7 lat temu można było kupić używanego kilkuletniego diesla z mniejszym strachem.Teraz robi się loteria wszystkim nam znana. Jestem za benzyniakiem - mniejsze ryzyko. Nagar się trafia,ale nie od razu, nie w każdym motorze i nie majątek ani nie makabra to wyczyścić. Przypomnijcie sobie ile to czasami w dieslu może wynieść pakiecie startowy.... A kolejny argument, to spalanie.FSI nie chlaja juz tak jak poprzednia generacja,a w dieslu bywa różnie zwłaszcza w mieście.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 18:14:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
[b]Nie wiem dlaczego powtarzają ciemne mity o FSI ludzie, którzy wiedzę mają głównie googlową? [[/quote]


To rozumiem że ci wszyscy ludzie którzy czyścili całe doloty na pokrewnych forach, wszystko sobie wymyślili a zdjęcia spreparowali.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 18:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
123mielony nikt nie kwestionuje istnienia tego problemu. Ale jeśli problemem silnika jest zasyfianie to pikuś przy rozrządach 3.0 tdi, pompach 2.0 tdi i pies wie jeszcze czym. Patrząc na awaryjnośc silników produkowanych po 2000 roku to FSI jest zajefajne. Druga sprawa nie dotyka to wszystkich silników podejrzewam że jakośc tankowanego paliwa i sposób serwisu ma swoje do pwoiedzenie jeśli ktoś wali castrola long life co 30k no to sory. Ja wiem że producent zaleca ale ten sam producent twierdzi że oleju w autamatach się nie wymienia i rozrza w tfsi jest bezobsługowy a potrafi strzelić przed 100tkm. Także nie demonizował bym technologii FSI

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 18:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Jeśli do tematu podchodzimy w ten sposób to faktycznie FSI będzie tańsze w utrzymaniu :d

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 21:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Zrozumiał bym sens kupowania FSI w przypadku zakupu nowego auta - wtedy sam sobie decydujesz jak i kiedy serwisujesz, wtedy może jest szansa, że to trochę pojeździ. Natomiast paro letnie wozy z DE (z PL salonów również) są serwisowane w 99.9% zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w trybie LL i znalezienie takiego co jest serwisowany z głową czyli oliwa co max 15tkm graniczy z cudem - kończy się leasing to poproszę następny. Różnica jest tylko taka, że już w latach 90tych był LL, jakoś wtedy silniki pokonywały setki tysięcy kilometrów i nic im się nie działo (np benzynowe motory bmw m52), a teraz te magiczne tfsi lub inne badziewia z BMW ledwo dobijają do 100tkm. Mój znajomek też rok temu zakupił sobie golfa 7 1.4tfsi, 50tkm i mu motor wymieniali, z jakiego powodu to nie wiem, ale wymieniali. To nie są jednostkowe przypadki tylko nagminne historie, które się non stop powtarzają. Na prawdę w dzisiejszych czasach diesle są mniej problematyczne od benzyn - przynajmniej w przypadku niemieckich wynalazków. To jest moje zdanie i możecie się z nim oczywiście nie zgadzać.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 21:15:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Szczerze jak bym miał parcie na A8 D3 to tylko fsi i polift bo wszelkie przedlifty w dobrym stanie sa pilnowane przez włascicieli a to co sie sprzedaje to strupy :)

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 25.kwi.2016 22:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
2rafal7 napisał(a):
Zrozumiał bym sens kupowania FSI w przypadku zakupu nowego auta - wtedy sam sobie decydujesz jak i kiedy serwisujesz, wtedy może jest szansa, że to trochę pojeździ. Natomiast paro letnie wozy z DE (z PL salonów również) są serwisowane w 99.9% zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w trybie LL i znalezienie takiego co jest serwisowany z głową czyli oliwa co max 15tkm graniczy z cudem - kończy się leasing to poproszę następny. Różnica jest tylko taka, że już w latach 90tych był LL, jakoś wtedy silniki pokonywały setki tysięcy kilometrów i nic im się nie działo (np benzynowe motory bmw m52), a teraz te magiczne tfsi lub inne badziewia z BMW ledwo dobijają do 100tkm. Mój znajomek też rok temu zakupił sobie golfa 7 1.4tfsi, 50tkm i mu motor wymieniali, z jakiego powodu to nie wiem, ale wymieniali. To nie są jednostkowe przypadki tylko nagminne historie, które się non stop powtarzają. Na prawdę w dzisiejszych czasach diesle są mniej problematyczne od benzyn - przynajmniej w przypadku niemieckich wynalazków. To jest moje zdanie i możecie się z nim oczywiście nie zgadzać.

Znam faceta któremu 3.0 tdi wymieniali po 30tkm w q7 więc wiesz :).... jednak szansa że diesel z zagranicy zrobił sowje 400k jest większa niż że zrobiła to benzyna. ale przy tym aucie rozmawiamy o "starym FSI" nie nowych 1.4 turbo 160 koni które nie ma prawa żyć dłużej niż okres leasingu

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ?
PostNapisane: 26.kwi.2016 16:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
crazylynx napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
Zrozumiał bym sens kupowania FSI w przypadku zakupu nowego auta - wtedy sam sobie decydujesz jak i kiedy serwisujesz, wtedy może jest szansa, że to trochę pojeździ. Natomiast paro letnie wozy z DE (z PL salonów również) są serwisowane w 99.9% zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w trybie LL i znalezienie takiego co jest serwisowany z głową czyli oliwa co max 15tkm graniczy z cudem - kończy się leasing to poproszę następny. Różnica jest tylko taka, że już w latach 90tych był LL, jakoś wtedy silniki pokonywały setki tysięcy kilometrów i nic im się nie działo (np benzynowe motory bmw m52), a teraz te magiczne tfsi lub inne badziewia z BMW ledwo dobijają do 100tkm. Mój znajomek też rok temu zakupił sobie golfa 7 1.4tfsi, 50tkm i mu motor wymieniali, z jakiego powodu to nie wiem, ale wymieniali. To nie są jednostkowe przypadki tylko nagminne historie, które się non stop powtarzają. Na prawdę w dzisiejszych czasach diesle są mniej problematyczne od benzyn - przynajmniej w przypadku niemieckich wynalazków. To jest moje zdanie i możecie się z nim oczywiście nie zgadzać.

Znam faceta któremu 3.0 tdi wymieniali po 30tkm w q7 więc wiesz :).... jednak szansa że diesel z zagranicy zrobił sowje 400k jest większa niż że zrobiła to benzyna. ale przy tym aucie rozmawiamy o "starym FSI" nie nowych 1.4 turbo 160 koni które nie ma prawa żyć dłużej niż okres leasingu


Ja nie powiedziałem, że nowe diesle w ogóle nie stwarzają problemów, ale według opinii są mniej problematyczne. Co do A8 D3 i FSI no to mamy tam do wyboru 4.2FSI, który w "produkcji" nagaru akurat jest mistrzem w swojej dziedzinie :P, do tego padające rozrządy na łańcuchu. Jechałem nie raz 4,2tdi i wiem, że 4.2 bp nie ma co w ogóle zestawiać z tym motorem, przeciąg robi okrutny, do tego nie znam jeszcze nie zadowolonego użytkownika tego motoru. Jeśli kolega chce mieć pewność to może poszukać MPI, w pierwszych liftach jeszcze szły te motory.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: