.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.mar.2025 23:38:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9 AFN] Olej w dolocie i siwy dym.Nieszczelne turbo?
PostNapisane: 05.maja.2016 14:52:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 21:30:42
Posty: 4
Witam,
zaczęło się od tego że gdzieś w okolicy listopada ubiegłego roku przy mocowaniu intercolera okazało się że przed nim od dołu w gumowym przewodzie znalazłem około 100ml oleju. Potem zaczęły się ubytki w silniku - okazało się ze wszystko pcha przez turbo do IC itd. Założyłem drugą turbosprężarkę (regenerowaną) bo moja miała dość spore luzy. Finalnie okazało się że nic to nie pomogło i ubytki oleju na poziomie 300-400ml na 1000 km pozostały, więc założyłem "Oil catch tank" na wężu od zaworu ciśnienia odmy do turbo. Przedmuch był na tyle mocny że część oleju zostawała w zbiorniczku a reszta nadal szła w dolot a dodatkowo zaczął puszczać spaliny na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika i przy okazji przy ruszaniu z 1go biegu. Zacząłem szukać przyczyny w przedmuchu silnika. Pomiar kompresji na 1,3 i 4 cylindrze wyniósł po 30 barów a na 2 cylindrze 26 więc zaczęła się walka z silnikiem. Poszły nowe pierścionki na wszystkie 4 tłoki, (reszta z dołu była w bardzo ładnym stanie a stare pierścienie po prostu straciły swoją twardość i stały się zbyt elastyczne) głowica do sprawdzenia - wszystkie prowadnice zaworowe wymienione + 4 zawory wydechowe bo nie trzymały szczelności mimo dotarcia. Wydawało się że wszystko ok - silnik zaczął ładniej i równiej pracować ale po 600 km spokojnej jazdy (wiadomo na dotarciu pierścieni) okazało się że w zbiorniczku (tym o którym wcześniej mowa) który pozostawiłem w razie czego zebrało się blisko 300 ml oleju i nadal kopci na biegu jałowym spalinami. Rozkładam ręce i już sam nie wiem o co może chodzić. Odma czysta a ewidentnie w pierwszym momencie tych przygód stawiałem na problem z nią. Czyżby jednak to regenerowane turbo ssało aż takie ilości oleju? Dodatkowo dodam że olej na miarce mam nadal czysty a w OCT czarny czyli ze spalinami.... O co może w tym wszystkim chodzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] Olej w dolocie i siwy dym.Nieszczelne tu
PostNapisane: 05.maja.2016 21:10:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
30 barów na 3 garach i 26 na ostatnim to żadne halo bo producent dopuszcza 5 barów różnicy ...
Oliwa w IC to też żadna nowość w starych silnikach, a dymienie na niebiesko może mieć 4 zasadnicze przyczyny: turbo, uszczelniacze, pierścionki i ... mocno rozjechany kąt wtrysku ...
Pytanie brzmi: jaki był pomiar ciśnień sprężania po remoncie, kto, jak i gdzie regenerował turbo, kto i jak przyłożył się do remontu a wreszcie czy sam motor nie został przegrzany na amen ...
Ostatnia kwestia to regulacja kąta wtrysku - czy w ogóle temat został sprawdzony ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] Olej w dolocie i siwy dym.Nieszczelne tu
PostNapisane: 05.maja.2016 21:58:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 21:30:42
Posty: 4
No więc tak żeby zacząć po kolei. Głównym problemem i podstawą do robienia remontu był olej w ilościach nawet do 300 ml który znajdowałem w separatorze (Oil Catch Tank) i dolocie (ubytki 400ml - 500ml na tysiąc km) który powstał tak na prawde niemalże z dnia na dzień bo wcześniej od wymiany do wymiany dolewałem max 500ml na 10 tyś!. Wtedy też zaczeły sie nadmierne ilości oleju w dolocie i dymienie na postoju. Rozumiem że olej może być w IC itp bo to nie nowe auto ale nie wiem czy dobrze doczytałeś bo cały ten olej który ubywa z silnika znajduje potem w dolocie - zarówno w IC jak w i oil catch tank który zamontowałem. Ciśnienia po remoncie jeszcze nie mierzyłem bo chciałem dotrzeć pierścionki a dopiero zbliżam się do pierwszego tysiąca. Turbo dostałem zregenerowane na gwarancji - wydawało się dobre ale jego obawiam się najbardziej. Remont głowicy zrobiony w profesjonalnym zakładzie na 100% zrobione i widziałem swoje stare z niej części. Wszystko składał znajomy mechanik który robi mi to auto od samego początku kiedy je mam i nigdy mnie nie zawiódł więc mu ufam. Sam silnik nie mogł być przegrzany ponieważ auto sporadycznie jeździ powyżej 160km/h, olej 5W40 motula wymieniany do 9-10 tyś(temperatura oleju nigdy nie miała powyżej 110st - głównie okolice 90st). Kąt wtrysku robiony jeszcze rok temu ale to nie ten kierunek ponieważ przyczyną dymienia jest olej ze skrzyni korbowej ktory nie wiadomo skąd w takich ilościach bierze się przez turbo i w IC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] Olej w dolocie i siwy dym.Nieszczelne tu
PostNapisane: 05.maja.2016 23:16:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Daj pomiar ciśnień - o docieraniu silnika można mówić w Polonezie ...
Czy dymienie zwiększa się w funkcji buta/obrotów?
Jeśli tak - uszczelnienie turbo wydaje się najbardziej prawdopodobnym scenariuszem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] Olej w dolocie i siwy dym.Nieszczelne tu
PostNapisane: 06.maja.2016 07:29:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 21:30:42
Posty: 4
Bardziej chodziło mi o ułożenie sie pierścieni. Z tym dymieniem to dziwna sprawa bo najbardziej kopci spalinami na biegu jałowym na ciepłym silniku i przy ruszaniu zostaje ścieżka z wydechu. Wygląda to w ten sposób że coś pcha, wyrzuca, bądź ssie olej z odmy a potem turbo to przepala bo nawet w najbardziej zużytym silniku 100ml na 100km w oct nie jest normą. Pytanie co powoduje takie ilości oleju kierowane w stronę turbosprężarki. Pamiętam gdy jakiś czas temu jak było jeszcze wszystko dobrze to na zimnym silniku podczas chwilowego wkrecenia na postoju nawet do 2 tyś potrafił zostawić sądzę na jezdni a teraz dymi olejem ale tylko i wyłącznie gdy osiągnie 90st. A jeszcze ciekawostką jest to że olej w OCT jest koloru czarnego czyli ze spalinami a na bagnecie w silniku nadal mam złoty jakby świeżo wlany. Turbo może mieć aż takie nieszczelności że zamiast zawór odmy odpowietrzać wszystko do pokrywy to cofa do turbo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] Olej w dolocie i siwy dym.Nieszczelne tu
PostNapisane: 10.maja.2016 09:14:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 21:30:42
Posty: 4
Panowie, nie uwierzycie jakie jaja... Przyczyną oleju w dolocie i dymieniem na postoju okazała się dziurka wielkości łepka od szpilki na przewodzie relacji pompa vacum - servo, a która przy okazji ma wypustkę na zawór N18 który rozdziela podciśnienie po całym układzie. W związku z tym zarówno EGR, przepływomierz jak i turbo nie dostawało odpowiedniego podciśnienia i co za tym idzie sterowania do prawidłowego funkcjonowania czyli dymił na postoju. Dodatkowo prawdopodobnie turbosprężarka nie chodziła na pełnej geometrii i nie wytwarzała dostatecznego ciśnienia żeby zamknąć membranę w zaworze odmy na pokrywie zaworów przez co tak "siorpało" olej. Popieram to przejechanymi blisko 60km po mieście i przy tym brakiem dymu zarówno przy ruszaniu jak i na postoju i dodatkowo praktycznie brakiem oleju w OCT (poprzednio po 300km miałem 300ml oleju). Także jak widać taka pierdółka może narobić tyle zamieszania że w głowie się nie mieści. Może był to znak bo dzięki temu zregenerowałem turbosprężarkę jako pierwsze podejrzenie która przy regeneracji okazała się praktycznie już na dożywociu i podobno nie wiele brakowało żeby urwał się wirnik a chyba każdy wie co było by gdyby tak się stało.

Temat do zamknięcia, pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie sprawą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9 AFN] Olej w dolocie i siwy dym.Nieszczelne tu
PostNapisane: 10.maja.2016 15:33:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Człowiek całe życie się uczy - bardzo ciekawy temat i zakończenie. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: