Witam wszystkich
Przede wszystkim chciałem zacząć od tego ze zdaje sobie sprawe ile jest rozpoczętych/rozwiązanych/nierozwiązanych tematów o identycznych objawach.Zarówno na własną ręke jak i przez zaufanego mechanika sprawdzone zostało ogrom rzeczy które zostały wymienione w tematach na tym oraz innych forach nietylko pod kątem danego silnika i modelu auta ale wszystkich podobnych z rodziny 1.9 TDI VW oraz AUDI.
Prosze o wyrozumiałość i błagam o sugestie.
Pacjent: A4 B7 1.9 TDI
rok prod 2005
kod silnika BKE
Historia w skrócie:
Auto oddane do obcego mi zakładu na scięcie głowicy, wymiany uszczelki przedmuch układu chłodzenia zmiane oleju itd.
Przed tym zabiegiem auto chodziło idealnie, bardzo dużo mocy w zapasie po zabiegu, warsztat nie przyznaje sie do żadnego błędu a auto nie ma kompletnie mocy po za tym że chodzi idealnie i już nie gubi płynu chłodniczego. 2gi oraz 3ci tłok zasysały płyn i paliły go gdzie wykryty został w wydechu.
Spostrzeżenia zachowania samochodu:
Przyspieszenie z całkowitym odłączeniem turba bardzo wolne, auto pracuje bardzo stabilnie i płynnie, nie wazne czy z turbiną czy bez wkręca sie na obroty bardzo wolno, mówie tu kręceniu silnika na postoju auto nie wkręca sie zbyt dynamicznie ale wolnawo. Jedyne co udało sie wykryć to na VAG'u na kanale 011 actuator (zdjęcie poniżej nie wiem jak zwie sie to w jezyku polskim) dostaje ok. 100 nm za mało cisnienia niż powinien.
OKAZYJNIE zdażało się przed wymianą uszczelki głowicy świecenie sie kontrolki ESP oraz pokazywanie błędu P2100 "Throttle actuator control motor circuit/open, AUTO dławi sie i ledwo da sie ruszyć zmiejsca rano na zimnym silniku na mrozie.. po wymianie już błędów brak bo autem jeździłem moze 2 dni

Dalsza historia i diagnoza:
Zregenerowane kompletne turbo
Podmieniona grucha
Nowy Actuator ZDJ Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjÄÄ i obrazkĂłw bez rejestracji! - e8bf04c565337.jpg
Nowe filtry: oleju, powietrza, kabinowy, paliwa
Zmieniona chłodnica EGR oraz zawór EGR
Sprawdzony przepływomierz (odłaczany załączany zero błędów w VAGU/ TORQUE na OBD 2
Podmieniona przepustnica
Tymczasowo wymontowany katalizator
Podmieniony zawór N75
Podmieniony zawór N18
Sprawdzone wszystkie możliwe węże podcisnienia pod kątem szczelnosci
Przypomniałem sobie jeszcze pare rzeczy
Sprawdzone położenie paska rozrządu
Sprawdzenie wtrysków
Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach na 1 największe 3.4 b prawie 3.5 na pozostałych kolejno 2,3,4 cisnienie 3.1/3.2
Zmienione świece
Ogólnie nie mam juz pomysłów bo po otworzeniu maski auto coraz bardziej świeci nowymi częściami a wciąż rozpędza sie jak pociąg na PKP, brak dymu lub jakiegokolwiek błędu ogólnie jestem załamany bo ani ja ani mechanik nie mamy juz pomysłów, mozliwe ze cos pominąłem ale nie jestem w stanie tego wszystkiego wymienic, auto jest nie sprawne juz miesiąc.
Ogromnie prosze wszystkich forumowiczów o pomoc i wyrozumiałość jeśli macie jakies pomysły z góry wszystkim dziękuje.
Licze na was