.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 19:09:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 05.maja.2016 22:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
Witam wszystkich

Przede wszystkim chciałem zacząć od tego ze zdaje sobie sprawe ile jest rozpoczętych/rozwiązanych/nierozwiązanych tematów o identycznych objawach.Zarówno na własną ręke jak i przez zaufanego mechanika sprawdzone zostało ogrom rzeczy które zostały wymienione w tematach na tym oraz innych forach nietylko pod kątem danego silnika i modelu auta ale wszystkich podobnych z rodziny 1.9 TDI VW oraz AUDI.

Prosze o wyrozumiałość i błagam o sugestie.

Pacjent: A4 B7 1.9 TDI
rok prod 2005
kod silnika BKE

Historia w skrócie:

Auto oddane do obcego mi zakładu na scięcie głowicy, wymiany uszczelki przedmuch układu chłodzenia zmiane oleju itd.
Przed tym zabiegiem auto chodziło idealnie, bardzo dużo mocy w zapasie po zabiegu, warsztat nie przyznaje sie do żadnego błędu a auto nie ma kompletnie mocy po za tym że chodzi idealnie i już nie gubi płynu chłodniczego. 2gi oraz 3ci tłok zasysały płyn i paliły go gdzie wykryty został w wydechu.
Spostrzeżenia zachowania samochodu:
Przyspieszenie z całkowitym odłączeniem turba bardzo wolne, auto pracuje bardzo stabilnie i płynnie, nie wazne czy z turbiną czy bez wkręca sie na obroty bardzo wolno, mówie tu kręceniu silnika na postoju auto nie wkręca sie zbyt dynamicznie ale wolnawo. Jedyne co udało sie wykryć to na VAG'u na kanale 011 actuator (zdjęcie poniżej nie wiem jak zwie sie to w jezyku polskim) dostaje ok. 100 nm za mało cisnienia niż powinien.
OKAZYJNIE zdażało się przed wymianą uszczelki głowicy świecenie sie kontrolki ESP oraz pokazywanie błędu P2100 "Throttle actuator control motor circuit/open, AUTO dławi sie i ledwo da sie ruszyć zmiejsca rano na zimnym silniku na mrozie.. po wymianie już błędów brak bo autem jeździłem moze 2 dni :/
Dalsza historia i diagnoza:
Zregenerowane kompletne turbo
Podmieniona grucha
Nowy Actuator ZDJ Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - e8bf04c565337.jpg
Nowe filtry: oleju, powietrza, kabinowy, paliwa
Zmieniona chłodnica EGR oraz zawór EGR
Sprawdzony przepływomierz (odłaczany załączany zero błędów w VAGU/ TORQUE na OBD 2
Podmieniona przepustnica
Tymczasowo wymontowany katalizator
Podmieniony zawór N75
Podmieniony zawór N18
Sprawdzone wszystkie możliwe węże podcisnienia pod kątem szczelnosci
Przypomniałem sobie jeszcze pare rzeczy
Sprawdzone położenie paska rozrządu
Sprawdzenie wtrysków
Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach na 1 największe 3.4 b prawie 3.5 na pozostałych kolejno 2,3,4 cisnienie 3.1/3.2
Zmienione świece



Ogólnie nie mam juz pomysłów bo po otworzeniu maski auto coraz bardziej świeci nowymi częściami a wciąż rozpędza sie jak pociąg na PKP, brak dymu lub jakiegokolwiek błędu ogólnie jestem załamany bo ani ja ani mechanik nie mamy juz pomysłów, mozliwe ze cos pominąłem ale nie jestem w stanie tego wszystkiego wymienic, auto jest nie sprawne juz miesiąc.

Ogromnie prosze wszystkich forumowiczów o pomoc i wyrozumiałość jeśli macie jakies pomysły z góry wszystkim dziękuje.
Licze na was


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 05.maja.2016 22:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zrób komplet logów dynamicznych i wstaw tutaj

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 10.maja.2016 23:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
Witam ponownie, troche mi to zeszlo praca i obowiazki brak czasu ale dalem rady zrobic logi nie wiem na ile wykresy ktore zrobilem sa dobre poniewaz kiepski jestem w te klocki z gory przepraszam, robilem to w pospiechu jak i pare innych zabiegow z autem podmiana przeplywki przepustnicy itp.. praca z gorączką i bólem gardła to nie najlepszy pomysl.

Ale do rzeczy:

Wrzucam tutaj pliki a poniżej załącze zrzuty ekranu nie wiem co lepsze. Z góry dziekuje za opinie i prosze o ewentualne sugestie. Przepraszam jesli cos jest zrobione nieudolnie poprawie na zyczenie. Posiadam również statyczne ale nie dam rady ich dzis obrobić ponieważ gorączka mnie zabija.

PS: Po wyczyszczeniu przepustnicy, pogrzebaniu przy przepływomierzu, zrobieniu logów, potem po ponownym odpaleniu mialem jakby wrazenie ze auto smiga, ale nie wiem sam juz do konca moze to przez gorączke :p

Jak obstawiacie czy jest to może wadliwa przepustnica czy tzw MAF przepływomierz? a moze w czyms innym tkwi problem

Błędy jake ciągle mi wywalało:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 03G 906 016 FE
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9820
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 00481
2 Faults Found:
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 000 - -
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 03G 906 016 FE
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9820
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 00481
1 Fault Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 000 - -



http://www.speedyshare.com/Q8RXp/dynamic.rar


001
Obrazek


003
Obrazek


004
Obrazek


008
Obrazek


010
Obrazek

011
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 12:06:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W tych "logach" słabo widać zle odczyty przepływomierza.
Aczkolwiek sa wykonane po prostu źle.
Te błędy to już po tym czyszczeniu/pogrzebaniu czy przed ???

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 12:44:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2015 12:10:23
Posty: 83
Auto: TT 8N 1.8T AUQ 180KM
Nie pozamieniali podcisnien czasem?

_________________
Była a6 c5 2.5tdi afb avant
Była a4 b5 2.5 tdi afb avant
Był Golf 4 TDI ATD +koks wykonania własnego
Była TT 8N coupe 1.8T AUQ 180km
Jest Bora 1.9 TDI AGR+ 127@278


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 12:52:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
Bledy pojawialy sie bardzo spontanicznie od ok 4 mies. teraz po wymianie uszczelki glowicy gdy auto stracilo moc zaczely sie pojawiac dopiero po ok 2 tyg uzytkowania. moge zapodac "oryginalne" logi jesli jest taka potrzeba lub po prostu przerobic jesli ktos moglby wspomoc jakims poradnikiem. logi wyeksportowalem do excela zgodnie z poradnikiem ale wiem ze wykresy zostawiaja wiele do zyczenia i sa nie przejrzyste.

PS Bardzo mylace jest to ze nastapilo to wszystko po zmianie uszczelki daje spore pole do powatpiewan i podejrzenia mechanika aczkolwiek silnik sam w sobie jak juz mowilem mial zrobiona kompresje i wszystko jest w normie

na chwile obecna zaslepilem EGR bo po dojsciu do temp silnika 90 st. auto wchodzilo w jakis swego rodzaju tryb awaryjny i przy 2 tys obrotow turbo zamiast pompowac spuszczalo cale cisnienie a auto nie bylo w stanie podjechac pod gorke nawet na 2jce..

zakladam ze egr sie zacinal i dawal cala ilosc spalin do silnika temu sie dusil..

druga sprawa. podmienialem 4 rozne przeplywki passat b5 golf 4 octavia i moj a4. na wszystki h po za moja przeplywka auto chodzilo glosno jak czolg.. na mojej wszystko cicho.

szukalem rowniez bezpiecznika od silniczka przepustnicy odnosnie tego bledu o braku sygnalu ale nie znalazlem, zapedzilem sie nawet do szukania go w obudowie gdzie jest ECU i tam tez ich nie ma.

moje 3 typy w calen kwesti tego tematu.
przeplywomierz
przepustnica
wtryski (w najgorszym wypadku mogl je uszkodzic mechanik robiacy uszczelke gl i planowanie)


Ostatnio edytowano 11.maja.2016 13:12:33 przez Thickblackcat, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 12:54:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
karsut napisał(a):
Nie pozamieniali podcisnien czasem?

przepraszam jesli pytanie zabrzmi glupio ale co masz dokladnie na mysli?

jesli ktokolwiek znajdzie 5 min czasu w linku do speedyshare sa arkusze z wyeksportowanymi logami z vaga mozna by je przejrzec bez wykresu chyba ze ktos znajdzie sekunde i jakos usprawni moje liche wykresy. przepraszam za nieudolnosc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 13:40:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Do sprawdzenia układ podciśnienia - przewody szczelność .... przepływomierz zostaw poki co w spokoju.

Zrob logi 003 i 011 w trybie Basic Settings

Wynik zamieść tu vaglog.rtnet.pl

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 18:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
przemik napisał(a):
Do sprawdzenia układ podciśnienia - przewody szczelność .... przepływomierz zostaw poki co w spokoju.

Zrob logi 003 i 011 w trybie Basic Settings

Wynik zamieść tu vaglog.rtnet.pl

przewody były sprawdzone wielokrotnie i przezemnie i przez mechanika(przezemnie drugi raz dla pewnosci) mam powątpiewania czy w momencie gdy "odpinał katalizator" rzeczywiscie to zrobił.

Wiem ze nikt z nas nie lubi grać w zgadywanki ale naczytałem sie też na temat opadniętych wkładów katalizatora blokujących przepływ spalin. Jakie są na to szanse żeby auto bylo az tak zmulone z tego powodu?
Nie chce tracic niczyjego czasu, nie mam dostępu do VAG'a a konkretniej kabla bo ma go moj brat dlatego staram sie przynajmniej znaleźć możliwie jak najwiecej przyczyn i miejsc w ktorych moge szukac.

Pozdrawiam i dziękuje za wyrozumiałość

Dodaje jeszcze raz logi dynamiczne na strone którą kolega podał powyżej, basic settings dodam w piątek popołudniu, natomiast posiadam jeszcze statyczne ale nie wiem czy to do czegos sie przyda.

011
http://vaglog.pl/log_262099.html
004
http://vaglog.pl/log_262100.html
010
http://vaglog.pl/log_262101.html
008
http://vaglog.pl/log_262102.html
001
http://vaglog.pl/log_262097.html
003
http://vaglog.pl/log_262098.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 20:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2015 12:10:23
Posty: 83
Auto: TT 8N 1.8T AUQ 180KM
chodzi mi o to ze n75 odwrotnie podlaczone masz mozliwosc posprawdzania vacuometrem podcisnien? i Sprawdz czy n75 i n18 szczelne. Mialem taki przypadek ze n75 sie rozszczelnil i takie objawy ze malo mocy i powoli sie wkreca

a dolot czysty nie zatkany, w kolektorze?

_________________
Była a6 c5 2.5tdi afb avant
Była a4 b5 2.5 tdi afb avant
Był Golf 4 TDI ATD +koks wykonania własnego
Była TT 8N coupe 1.8T AUQ 180km
Jest Bora 1.9 TDI AGR+ 127@278


Ostatnio edytowano 11.maja.2016 20:45:42 przez karsut, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 20:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
karsut napisał(a):
chodzi mi o to ze n75 odwrotnie podlaczone masz mozliwosc posprawdzania vacuometrem podcisnien? i Sprawdz czy n75 i n18 szczelne. Mialem taki przypadek ze n75 sie rozszczelnil i takie objawy ze malo mocy i powoli sie wkreca


na pewno to sprawdze w piątek aczkolwiek dziwnym jest dla mnie ze mechanik do ktorego okazyjnie zaglądam również podmieniał mi n75 i n18 ze swoimi bo ma rozebrany na kawałki swój silnik z octavi 1.9 i nie przyniosło to zadnego rezultatu.. ale mozliwe ze wzorowal sie na wczesniejszym zmontowaniu i też ustawił wężyki źle po pierwszym mechaniku (angolu ktory robil mi uszczelke)

PS vacuometra nie mam ale postaram sie zagladnac na 5 minut do mechanika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 11.maja.2016 22:25:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie potrzebujesz vakuometru... wystarczy ze zrobisz logi o których Ci pisałem.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 13.maja.2016 19:50:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
przemik napisał(a):
Nie potrzebujesz vakuometru... wystarczy ze zrobisz logi o których Ci pisałem.

niestety nie jestem w stanie zrobic logów na basic settings, nie są w ogóle dostępne na vagu ktorego uzywam, obszar przycisku basic settings jest nieaktywny probowalem na wszelkie sposoby nie da sie w ogole tam wejsc. nie mam sil do tego samochodu..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 14.maja.2016 20:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
Panowie, spytam jeszcze czy jest jakaś możliwosc sprawdzenia sprawnosci pompowtrysków na Vagu statycznymi logami? ponieważ basic settings moj vag nie pozwala mi robic chcialbym zobaczyc czy po wymianie uszczelki mechanicy moze przypadkiem nie uszkodzili mi pompowtrysków nieudolnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 b7 2005 BKE 1.9 TDI BRAK MOCY
PostNapisane: 21.maja.2016 15:00:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2016 17:42:33
Posty: 9
kolejna sprawa,
<a href=https://zapodaj.net/2af2dde0fc0a7.jpg.html>turbo.jpg</a>

łącznik z "siatki" między wylotem turba a katalizatorem jest u mnie oberwany od strony prawej (od strony turba).

Zakładająć ze katalizator jest zapchany a to spowodowało rozerwanie "plecionki" poprzez ładowanie ciśnieniem z turbo w najsłabszy punkt czy ma to wpływ na całokształt pracy silnika i turbo? turbo chodzi normalnie wg mnie a skoro tędy wychodzą spaliny a kat ***jest zapchany*** to moze tak mała przerwa nie jest wystarczajaca zeby sam silnik bez pchania cisnieniem z turbo byl w stanie wkrecic sie na obroty (przepchac spaliny na zewnatrz)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: