Eeej... nie mogę się zgodzić
BFM(4.2) czy BFL(3.7) - to MPI, nowsze cewki wsadzone w inne pokrywy głowic (łaniejsze ?) ale praktycznie ten sam dół co ANK/AQJ, lekko różnią się głowice na górze, napęd paskiem rozrządu, te same napinacze łańcuszków z końcówkami numeru "P" co w S6C5 po wymianie
To klasyczne 40v z dwoma fazatorami i tymi samymi przypadłościami co AQJ/ANK i inne pochodne. BFM tak samo jak ANK ma kolektor z klapami 2x4 a np. ASG, AQF ma klapy 2x8. BFM ma... dwufazowy dolot tak samo jak ANK. Natomiast AQF ma 3 fazowy dolot jak ASG. Popatrz na miejsca zamocowania osi klap w kolektorze od BFM - obie na górze i na ANK - obie na górze
Czujniki obrotów wałków ssących zrobili oba z przodu, zaworki zwrotne nawet te same pod pokrywką separatora oleju. Inny filtr oleju (powiedziałbym, że taki sam jak w AQF np) i to chyba tyle...
Może miałeś na myśli podobieństwo ze starszymi V6 z C5 ? 2.6 ? 2.8 ? Ciut nowszego 2.4 ? Tak... tu jest różnica, ale między ANK a BFM... prawie żadnej
A tu tak obrazowo - głowica 1-4 z BFM... po numerze pasuje do ? :
http://etka.cc/tvn_result/search/tvn/077103064AJGdybym zdecydował się na A8 D3 to TYLKO z tym silnikiem bo mimo kilku wad tych BFMów to chyba najlepszy silnik w tym modelu pędzony paskiem rozrządu !