Dzwonił kumpel z A4 B5 1.8T ośka, silniczek ANB, turbo hybryda K03S (chyba), jakieś wtryski mocne i soft w okolice 200PS...
Objawy... Znikło doładowanie w całym zakresie obrotów - dosłownie jakby je ktoś wyłączył. Ma osobny wskaźnik ładowania wmontowany w kratkę nawiewu - widzi bez kompa. Podłączył VAGA i... pierwszy błąd od drugiej lambdy (bez znaczenia - jest zawsze bo kat wycięty) a drugi... czujnik temp G62 too high.
Mimo że na zegarach idealnie 90C z G2 podaje to na ECU idzie z G62... -48C (pewnie wartość podstawiona). MIL się nie zapala - nic... zero objawów tylko widać, że zero boosta i pod nogą rumaki nie jęczą

Sprawą oczywistą jest... sprawdzenie kabelków przy czujniku i wtyczki, sprawdzenie wtyczki w kompie - kilka razy go wyjmował/wkładał jak softy zmieniał, sprawdzenie a właściwie obligatoryjna wymiana czujnika (zielony).
Teraz zagadka...
But w podłodze, jedzie... ciągnie... kasuje błędy i boost wchodzi na kilka sekund... po czym znów znika

Przez te kilka sekund zanim komp się połapie, że G62 uwalony... ładuje. Jak wskoczy błąd to zanika boost. Co lepsze... gdy złapie błąd wykazuje tyle samo w zadanym jak i faktycznym doładowaniu - okolice 980-1000mbar. Czasami coś zaskoczy... pokaże temp dobrze i wszystko gra kilka minut a potem znów znika boost, wskakuje G62itd...
No i teraz jeszcze lepsze - czasy wtrysków jak i kąt zapłonu nie zmieniają się czy temp -48C czy 92-94C.
Pytanka...
Czy ECU chroniąc silnik gdy temp płynu odczytana jest -48C wypuszcza boost w chmury czy jest to źle napisana mapa która dla takiej temp nie ma odpowiadającej mapy doładowania ?
Czy -48C jest wartością po zwarciu / rozwarciu biegunów G62 czy wartością podstawioną przez ECU ?
Czy ECU ma w ogóle mapy dla -48C ? Skoro ma czasy wtrysków i kąt zapłonu... to czemu nie ma boosta ? Czy może idzie po temp w dolocie ? (30-70C średnio)
Doradzicie coś ? Nie wiem czy zwyczajnie jest skopany soft który nie doładuje przy -48C (wiadomo - nielogiczne bo by płyn był ciałem stałym w tej temp). czy zwyczajnie jest zabezpieczenie nawet na ori sofcie wyłączające ten boost w takiej temp ?