.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:32:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T] Brak doładowania, coolant temp -48C zależność ?
PostNapisane: 18.maja.2016 21:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dzwonił kumpel z A4 B5 1.8T ośka, silniczek ANB, turbo hybryda K03S (chyba), jakieś wtryski mocne i soft w okolice 200PS...

Objawy... Znikło doładowanie w całym zakresie obrotów - dosłownie jakby je ktoś wyłączył. Ma osobny wskaźnik ładowania wmontowany w kratkę nawiewu - widzi bez kompa. Podłączył VAGA i... pierwszy błąd od drugiej lambdy (bez znaczenia - jest zawsze bo kat wycięty) a drugi... czujnik temp G62 too high.
Mimo że na zegarach idealnie 90C z G2 podaje to na ECU idzie z G62... -48C (pewnie wartość podstawiona). MIL się nie zapala - nic... zero objawów tylko widać, że zero boosta i pod nogą rumaki nie jęczą :)

Sprawą oczywistą jest... sprawdzenie kabelków przy czujniku i wtyczki, sprawdzenie wtyczki w kompie - kilka razy go wyjmował/wkładał jak softy zmieniał, sprawdzenie a właściwie obligatoryjna wymiana czujnika (zielony).

Teraz zagadka...
But w podłodze, jedzie... ciągnie... kasuje błędy i boost wchodzi na kilka sekund... po czym znów znika :( Przez te kilka sekund zanim komp się połapie, że G62 uwalony... ładuje. Jak wskoczy błąd to zanika boost. Co lepsze... gdy złapie błąd wykazuje tyle samo w zadanym jak i faktycznym doładowaniu - okolice 980-1000mbar. Czasami coś zaskoczy... pokaże temp dobrze i wszystko gra kilka minut a potem znów znika boost, wskakuje G62itd...
No i teraz jeszcze lepsze - czasy wtrysków jak i kąt zapłonu nie zmieniają się czy temp -48C czy 92-94C.

Pytanka...
Czy ECU chroniąc silnik gdy temp płynu odczytana jest -48C wypuszcza boost w chmury czy jest to źle napisana mapa która dla takiej temp nie ma odpowiadającej mapy doładowania ?
Czy -48C jest wartością po zwarciu / rozwarciu biegunów G62 czy wartością podstawioną przez ECU ?
Czy ECU ma w ogóle mapy dla -48C ? Skoro ma czasy wtrysków i kąt zapłonu... to czemu nie ma boosta ? Czy może idzie po temp w dolocie ? (30-70C średnio)

Doradzicie coś ? Nie wiem czy zwyczajnie jest skopany soft który nie doładuje przy -48C (wiadomo - nielogiczne bo by płyn był ciałem stałym w tej temp). czy zwyczajnie jest zabezpieczenie nawet na ori sofcie wyłączające ten boost w takiej temp ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8T] Brak doładowania, coolant temp -48C zależno
PostNapisane: 22.maja.2016 11:34:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zabezpieczenie w sofcie.
Załóżcie dobry czujnik i zacznie jeździć. Oczywiście nie wykluczam skopanego softu, ale czujnik łatwiej wymienić.
W ANB mapki fajniej się czyta przez złącze, nie trzeba kompa wyciągać.
A że czas wtrysku i zapłon się nie zmienia?
Bo nie rośnie na tyle obciążenie, żeby coś się zmieniło.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: