.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 11:01:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 10:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 11:39:19
Posty: 17
Witam,
chciałbym tutaj opisać swoją historię związaną z samochodem Audi A6 C5 oraz silnikiem 2.5 TDI.
Oprócz samego opisu chciałbym również zasięgnąć informacji co dalej korzystniej jest zrobić.

Kilka moich postów wcześniejszych pokazuje nieudany silnik 2.5. Jestem więc młodą osobą, postanowiłem kupić sobie audi, jako swój pierwszy "normalny" samochód. Od samego początku chciałem przekonać się do diesla i jednak pomimo namówień na silnik 1.9 wybrałem 2.5. Przekonała mnie do tego większa moc. Nie jest mi ona potrzebna, żeby jeździć jak głupi, tylko aby móc dynamicznie wyprzedzić, bez potrzeby przewidzenia tego kilka minut wcześniej.

Zadowolony, znalazłem całkiem ładny egzemplarz (tak mi się wydawało). Zachowany na zewnątrz bardzo ładnie, w środku praktycznie śladów użytkowania - perełka można by stwierdzić.

Zakup jednak daleko od domu, późna godzina, obejrzane zapłacone i wracamy. Podczas drogi powrotnej dopiero jadąc trochę szybciej i bardziej dynamicznie samochód wypuszczał chmurę dymu (temat opisany na forum, więc nie będę go powielał).

Dzięki uprzejmości kolegi z forum zrobiliśmy logi statyczne, bo dynamiczne utrudniał nam tryb awaryjny turbiny.


Pierwszy mechanik, usterka = turbina.
Okej, wymieniona. Samochód przestał dymić, ale raz szedł, a raz brak mocy.

Druga naprawa, usterka = gruszka.
Wymieniona. Samochód działał bajecznie, zero problemów, ani dymienia, mocy aż pod dostatkiem.

Ucieszony jeździłem nim kilka dni, po czym spokojnie jadę i samochód zaczyna głośniej pracować i gaśnie. Zjechałem na bok, próbuję odpalić, chwilkę chodzi, coraz głośniej i gaśnie. Na lawecie wrócił do mechanika, okazało się, że to wałek w pompie olejowej.

Wymieniony, ale problemy cały czas z cieknącym olejem. Raz mniej, raz więcej. Wrócił do mechanika ponownie.

Byl tak u niego ok. 2-3 tygodni, raz odbierany, problem nadal wracał. Od razu jak wymieniany był wałek zalecił mi też wymianę rozrządu, ok. Nieznany jest więc poprosiłem o wymianę. Po wymianie rozrządu, samochód dalej wyrzucał olej a silnik pracował nie równo klekocząc przy tym.

Zabrałem więc samochód od tego mechanika, bo widziałem, że nie ma to sensu. Postawiłem do innego, bardziej profesjonalnego. Okazało się, że paski rozrządu są stare, silnik poklejony na silikon. Zamiast poduszki pod slinik, która również ma być wymieniona jest zwykła GĄBKA....tragedia dosłownie, mam zdjęcia na prywatnym komputerze, a obecnie jestem w pracy (później załączę).

Nie dziwie się więc, dlaczego silnik tak pracował.
Samochód u tego mechanika (który naprawdę zna się na audi, naprawia tylko te samochody i jest bardzo chwalony w mojej okolicy) postał kilka dni, wszystko w większości udało się ponaprawiać.

Efekt finalny jest taki, że samochód trochę dymi cały czas na ciemno szary-czarny. Ale mechanik stwierdził, że to wina pompy i jakiegoś zaworu w niej. No i również klekocze, a to efekt wytartych wałków. Co bardziej opłaca się zrobić, naprawić te dwie rzeczy, wymienić silnik na 1.9? Jeśli 1.9 to 110 czy 130 km?

Z góry dziękuję za wszystkie opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 11:08:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Czeka cię w zasadzie remont tego 2.5 i to u kumatego gościa. pae tysi połozysz i potem bedzie radość. Swap na 1.9 to bedzie z pewnoscią tańsze rozwiązanie i o ile kupisz pewny silnik w dobrym stanie a sam swap wykona ktos tez kumaty to dodajac wirusa bedziesz tez zadowolony. Na minus o wiele gorsza praca r4 wzgledem V6 na plus mniejsze koszta serwisu potem.
Wybór nalezy do ciebie.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 11:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 11:39:19
Posty: 17
Więc tak, usłyszałem od mechanika opcję, że bazując na częściach używanych to pompa i wałki koszt ok 1200-1500 zł. Silnik wyniesie mniej więcej tyle samo - taką usłyszałem wersję. Nie wiem jak wyglądają ceny silników co do jakości więc proszę o ewentualną opinię.

Edit:
Remontować tego 2.5 nie opłaca mi się w zupełności, bo to co tam się wydarzyło to pochłonęło koszty, czas, nerwy a efekt i tak będzie prawie żaden. Myślę albo nad wymianą tych dwóch rzeczy i pozbyciem się samochodu już i tak ze stratą, albo wsadzić tam pewny motor, mniej awaryjny i jeździć nim, aż się posypie.

Jak mi ktoś kiedyś powiedział, kupiłem a6, ale nie było mnie stać na a6 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 13:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
przelicz koszty, żeby jeździć bezproblemowo 2.5 trzeba dać pompę do regeneracji i zmienić kompletne głowice na te z silnika BDG, BDH, BAU, zmiana samych wałków na używki może okazać się chwilowym rozwiązaniem problemu bo jakiś stopień zużycia będą miały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 13:26:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja Ci to powiedziałem jak byłes u mnie pierwszy raz na diagnostyce.

SWAP na 1.9 powinien się odbyc w tym momencie

danielpro napisał(a):
Ucieszony jeździłem nim kilka dni, po czym spokojnie jadę i samochód zaczyna głośniej pracować i gaśnie. Zjechałem na bok, próbuję odpalić, chwilkę chodzi, coraz głośniej i gaśnie. Na lawecie wrócił do mechanika, okazało się, że to wałek w pompie olejowej.


Szczerze powiem ze trzeba by to przeliczyć - jaki koszt SWAPu na 1.9 - 110 czy 130 versus wałki od Światka i pompa od Smietany.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 13:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
Albo trzeba poszukać całego silnika 2,5 - gdzieś na forum był opis wszystkich 2,5 z oznaczeniami i na co cierpiały. Z tego co pamiętam to niektóre były wolne od wad, zwłaszcza te z końca produkcji. Może z jakiegoś anglika by się dało coś fajnego wytargać.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 13:29:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
...szukaj silnika z onaczeniem BAU

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 14:18:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
sam słupek bez różnicy czy BAU, BDG czy BDH, są takie same, BAU ma tą samą pompę co AKE więc jakby trafił kompletny to będzie bez większych kombinacji tylko pompa po niewiadomym przebiegu znowu loteria, używka ok 1200zł dlatego 2.5TDi trzeba kupować z 4k poniżej wartości rynkowej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 20.maja.2016 16:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
A jak juz iśc za ciosem to poszukać jakiegos 3.0 tdi CDUC koszt ok 6k i zrobic swapa. W manualu to by zapier... ale jak nie masz quattro to lipka...pozostaje 1.9

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 22.maja.2016 10:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Na a6 Cie może stać, bo parę kosztownych napraw poczyniłeś, natomiast nie stać Cię na 2.5tdi...ten silnik to tykająca bomba, można bardzo łatwo wpakować się gigantyczne koszty, czego sam jesteś przykładem. Skoro mówisz, że buda zdrowa i czysta to ja bym pakował 1.9tdi 110km i zrobił jakiś sofcik, uwierz mi, będzie lepiej jeździł od każdego 2.5tdi, ja ten motor uważam za porażkę, nie jedzie, dużo żłopie i głośny, ja się zawsze śmieje, ze najpierw słychać, ze jedzie 2.5tdi, a po jakimś czasie dopiero widać auto :):

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 08:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 11:39:19
Posty: 17
A lepiej wybrać 110, 115, czy 130 km? Jako najmniej awaryjny ale i sensowny do masy i budy auta. Dodam również, że z wielu czynników muszę wepchać się w skrzynię automatyczną. Więc proszę również o opinię jaki silnik najlepiej do kombi i automatu i żeby później trochę podnieść jego osiągi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 09:18:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AWX lub AVF.... pojęcia nie mam czy można go ożenić z tym automatem co masz teraz.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 10:19:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 11:39:19
Posty: 17
Info jakie dostałem od mechanika, to nie. Jest inne połączenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 11:16:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No to może AFN lub AVG ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 11:28:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Jak chcesz swapowac do automata to musisz to zrobic u kogos kto wie o co kaman bo tak na chybił trafił to cieniutko to widze

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 13:41:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 11:39:19
Posty: 17
Obecnie mam automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 13:53:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Chodzi głównie o to, że rozstaw śrub w bloku musi się zgadzać z tymi w skrzyni. A z automatem to chyba nikt przy takim swapie nie walczył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 13:54:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Pogadaj z chłopakami z Quattro-Service

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 14:31:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 11:39:19
Posty: 17
Dlatego jak napisałem, mechanik zalecał mi szukać silnika 1.9 od razu ze skrzynią automatyczną. Wtedy problem znika, tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 2.5 TDI - wielki dylemat i masa kłopotów
PostNapisane: 23.maja.2016 14:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Nooo uj wie jaka to bedzie skrzynia nie kazda jest taka sama,może wymagac jakis patentów. DO automata to musisz odrobic lekcje jakie skrzynie sa po kodach z jakimi silnikami i wtedy może cos upatrzysz.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: