Wojtek80B2 napisał(a):
Tomku myślisz, że da radę to wysterować tak aby było idealnie. Widzę ogromną różnicę w pracy S-ki w zależności od jakości paliwa, czego nie widać przy pracy 7A. Moja S-ka nie lubi paliwa z zielonej stacji za to lubi te ze stacji z orłem. Dziwna sprawa ale bardzo się silnik uspokaja i jest tak jak piszesz nie czuć, że pracuje. Jak zaleję tym z zielonej stacji, czuć drgania pod tyłkiem. Czy aż to taka może być różnica? Oscyloskop najlepszym narzędziem diagnostyki. Znałem mechanika, który stare k-jety ustawiał na oscyloskop - szkoda, że byłem wtedy młody i głupi i nie interesowało mnie jak to robił...dziś już zabrał wiedzę, że sobą ...
W 4.2 masz Motronica 7.1.1 Jak dziala na jalowym to dziala jak kazde nowe ecu w closed-loop. Balansuje skladem mieszanki by osiagnac 14,7:1 oraz za pomoca czujnikow stukowych oraz czujnkkow polozenia walkow okresla czy nie nastepuje zaplon stukowy. Malo prawdopodobne by na jalowym w normalnym silniku wywalalo stuki...ale w takich piecach jak V8...zaobserwowane. Procedura jest taka, ze jezeli ecu wykryje stukowe spalanie to cofa zaplon selektywnie dla danego cylindra o 3 stopnie. Jezeli stuk ustapi...zwieksza co 0,3stopnia przy kazdym kolejnym odpaleniu kat by wrocic do pierwotnej zaprogramowanej wartosci. Jezeli natomiast stuk nie ustapi... cofa o kolejne 3 stopnie. Dopuszczalna wartosc cofniecia zaplonu dla pojedynczego cylindra to 12 stopni. Jezeli cofnie 4 razy po 3 (czyli 12") i nadal wystepuja stuki to cofa na wszystkich pozostalych o 11" i zapala checka.
Lepsze paliwa maja dodatki by zapobiec spalaniu stukowemu oraz odpowiednio wysoki index AKI (anti knock index). Paliwko w cylindrze spala sie od iskry w 0,002 sekundy. Jezeli zapali sie od np. wypuszczanych przez zawory wydechowe spalin, czy od rozgrzanego mocno cylindra... wystapi stuk, zaplon cofnie sie a dodatkowo ecu wykryje missfire...no bo nie bylo zaplonu od iskry tylko od innych czynnikow.
Nie dziwmy sie wiec ze zalewajac pb95 do takiego pieca spotkamy stuki czy sporadyczne missfire, lepsze pb98 i wyzej z pewnoscia nie zaszkodza.
Dlaczego w manualu do RS6 jest napisane ze pelna moc osiagnie na minimum PB98? Czemu covboy na etanolu smiga? Stuki...cofania zaplonu... takie sa wlasciwosci silnikow spalinowych. Wyzszy aki daje wiele mozliwosci...mozna wczesne fazy napelniania cylindra przesunac na walkach jeszcze do przodu by wiecej powietrza weszlo... Zaraz zaraz.... a czy eska nie robi tego fazatorami ?

Z obserwacji wiem, ze czesto mocno doladowane 1.8T bez odpowiedniego fmicka pluja stukami jak szalone... widzialem kilka softow ktore mialy zwyczajnie wylaczony knock sensor... tunerzy oszukuja by sie check nie zapalal...a szkoda dla silnka?