.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 19:43:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrządu
PostNapisane: 06.cze.2016 21:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Witam Was.

Zaszła w moim Allroadzie bardzo dziwna przypadłość. W sposób nagły wystąpił objaw straszliwie grzechoczących łańcuszków rozrządu, słyszalny jednak tylko wtedy, gdy ECU wysterowuje przestawienie faz rozrządu (solenoidy wysterowane). Gdy są niewysterowane, sinik chodzi cichutko, aczkolwiek w grupie 93 bloków parametrów, trafialność synchronizacji wyłazi poza zakres (oba banki stają na 25), wywala też błędy czujników położenia wałków rozrządu z obu stron. Po zdemontowaniu wyszło, że napinacz od strony pasażera był jakby pusty - dało się wdusić jeden ślizg, nie powodując wypchnięcia drugiego. Uznałem na dzień dobry, że się po prostu skończył. A że mam drugi motor na części (chodził przed wyjęciem z auta bez pudła)- wymontowałem napinacz i... jest dokładnie to samo. Dodam też, że mam wyprowadzony z magistrali zasilającej turbiny w olej czujnik ciśnienia Auto Gauge. Ciśnienie oleju jest jakby gorsze niż było wcześniej, ale póki silnik jest nierozgrzany - na wolnych obrotach osiąga i tak 4 bary, a łańcuszki (zwłaszcza jeden) - rzężą dalej. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z taką usterką? Wychodziłoby że w obu głowicach jest problem z dochodzeniem oleju, ale hydrauliki pracują cicho jak dawniej... Skończyły mi się pomysły i koncepcje, może ktoś mnie zainspiruje?

Pozdro wszystkim!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 06.cze.2016 22:10:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Szukasz w napinaczach... a może zwyczajnie pasek przeskoczył na kółkach ? Dla pewności zdjął bym osłony i sprawdził blokadą czy wszystko stoi jak należy. Wałki masz oznaczone trójkącikami przy zębatkach.
Usuń błędy z kompa i zobacz co Ci się pojawi w bloku 090 zaraz po odpaleniu. Te wartości przechodzą do 093 po kilku/nastu sekundach. W/g wszelkich map jakie oglądałem dla 2.7bit fazatory pracują w zakresie 0-22 a wartość 025 jest poza skalą więc.. gdzieś masz przesunięcie jeżeli oba pokazują 25". Oba napinacze sterowane są z jednego pinu ECU - nie ma możliwości (oprócz ECU dla RS4) by wysterować je różnie. Jeżeli są między nimi różnice - problem leży w rozrządzie i zużyciu napinaczy.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 06.cze.2016 22:16:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
A jak zaworki zwrotne w magistrali olejowej ?

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 06.cze.2016 22:40:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Nie mają nic do kątów wałków jak silnik pracuje chyba, że by się w pozycji zamkniętej ustawiły. Wówczas by wałki stanęły. Zgasisz... opadają tłoczki na sprężynkach i zamykają powrót oleju z całej głowicy.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 07.cze.2016 07:39:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Drookash, sprawdzę grupę 90, aczkolwiek zważ, że wymieniając napinacz musiałem wyjąć wałki, czyli wcześniej zrzucić rozrząd. Co oznacza, że wszystko zostało założone z powrotem, oczywiście z blokadami. Nie ma możliwości że coś jest źle ustawione, zwłaszcza że ruszałem tylko jedną stronę jeśli chodzi o napinacz, a synchronizację sygnałów mam poza zakresem z obu stron. Jeśli wezmę wtyczkę boschowską wepnę w solenoid fazowania rozrządu i podam 12V na wolnych obrotach, natychmiast słyszę rzegot łańcucha - cichszy po jednej stronie, głośniejszy po drugiej, ale słychać tak głośno, że aż żal słuchać.

Moja teoria jest taka, że bez wysterowania jest cicho tylko dlatego, że działa sprężyna, która wypycha ślizg łańcucha i jakoś go napina, choć pewnie niewystarczająco mocno, stąd przefazowanie wałków (na wolnych obrotach silnik chodzi ewidentnie źle - wypadają cykle). W drugą stronę, po wysterowaniu - otwiera się dopływ oleju do fazatora, tylko... za bardzo nie ma tam oleju, więc następuje "zgniecenie" napinacza i pojawia się luz na łańcuchu.
Tylko pytanie jakim cudem olej jest w głowicach, wałki się kręcą, hydrauliki są ciche, ciśnienie oleju na turbinach jest, a w napinaczach miałoby go nie być, i to po obu stronach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 07.cze.2016 13:29:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Jeśli masz dostęp do drugiego silnika, to może jednak podmienić pompę olejową? Tak sobie gdybam, że może do napinaczy jest jakiś oddzielny zawór ciśnieniowy i/lub magistrala... Nie znalazłem schematów obiegu oleju w elsie, ale może ktoś je zna i coś podpowie?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 07.cze.2016 13:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Strona 14 - 15.
http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit ... fStudy.pdf

Te 25 stopni masz po wysterowaniu czy przed ? Nie poluzowała się żadna rolka na rozrządzie lub napinacz ? Nie spadły pady z dołu napinaczy ? Rozbierz kawałek silnika... popatrz bo się za chwilę więcej bałaganu zrobi.
Czujniki wałków zamień miejscami - może któryś niedomaga - MIL zapali się po dłuższym czasie.
Odpal silnik, odepnij obie wtyczki czujników - stracisz wysterowanie napinaczy, ale ECU zacznie liczyć tylko z obrotów wału nie korygując na podstawie czujników wałków.
Jeżeli jest olej na wałkach to MUSI być na napinaczu. Robiłeś płukankę ? W napinaczach są mikro-siteczka... zapcha się od płukania szlamem i jest dooopa :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 07.cze.2016 14:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
No to pompa teoretycznie odpada...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 08.cze.2016 13:20:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
drookash napisał(a):
Strona 14 - 15.
http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit ... fStudy.pdf

Te 25 stopni masz po wysterowaniu czy przed ? Nie poluzowała się żadna rolka na rozrządzie lub napinacz ? Nie spadły pady z dołu napinaczy ? Rozbierz kawałek silnika... popatrz bo się za chwilę więcej bałaganu zrobi.
Czujniki wałków zamień miejscami - może któryś niedomaga - MIL zapali się po dłuższym czasie.
Odpal silnik, odepnij obie wtyczki czujników - stracisz wysterowanie napinaczy, ale ECU zacznie liczyć tylko z obrotów wału nie korygując na podstawie czujników wałków.
Jeżeli jest olej na wałkach to MUSI być na napinaczu. Robiłeś płukankę ? W napinaczach są mikro-siteczka... zapcha się od płukania szlamem i jest dooopa :(

Płukanki nie robiłem, ale zmieniałem olej na Liqui Moly 10W60 jakieś 17-18 tys km temu. Po wymianie napinacza na wzięty z innego silnika jest to samo, więc siteczka odpadają... napinacze uważam za sprawne, coś jest z olejem chyba, tyle że wydaje się docierać wszędzie... Naprawdę po raz pierwszy od bardzo dawna odpadam z diagnozą silnika, choć na ogół udaje mi się stawiać ją poprawnie w przypadkach gdy odpadają inni... Przyszła kryska na Matyska, i to we własnym aucie :)

25 stopni mam jeśli skasuję błędy trzymając około 2000 rpm bez obciążenia (czyli bez wysterowania), po czym spuszczę na bieg jałowy - odchylenie zaczyna się naliczać aż do 25 stopni. Wysterowania nie obserwuję, bo się boję obciążać silnik w takim stanie, więc nie wiem co się dzieje z fazami po wysterowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 08.cze.2016 13:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
To jest niewłasciwy olej. 5w40 ma być

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 08.cze.2016 14:03:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
MAXA8 napisał(a):
To jest niewłasciwy olej. 5w40 ma być

Wątpię, że to jest powód problemu, zwłaszcza że znam bardzo wiele 2,7 BiT (zwłaszcza wzmacnianych) jeżdżących na tym oleju od dawien dawna bez przygód, z ewidentnymi korzyściami takimi jak:

- mniejsze spadki ciśnienia oleju w warunkach pełnego wygrzania motoru
- cichsza praca
- znacznie mniejsze zużycie oleju

Zadzwoń do Quattro Servisu w Krakowie i spytaj co leją swoim licznym klientom, zwłaszcza do tuningowanych silników

Ja - jak dotychczas byłem zachwycony, aczkolwiek gdyby miało się okazać, że to olej spowodował uszkodzenie - będę musiał zmienić zdanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 08.cze.2016 14:17:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
Na zimnym starcie się nie sprawdza i to nie podlega dyskusji stad na dłuższa mete moga byc problemy. Do hydraulicznych nastawników ten olej bedzie w zimnym starcie za gesty.

WIem że się poleca ale zasada działania nastawników jest taka sama w każdym przypadku i jakoś do V8 sie juz nie zaleca :D

Olej niekoniecznie tu musi byc problemem ale ja bym dal inny np 0W40 synthoil LM który jest jednym z najlepszych sprawdzonych w PL prawie niedostepny.

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 08.cze.2016 15:17:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
z olejem to pierdolenie. Sorry, nie tędy droga.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 08.cze.2016 15:56:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
SebastianS napisał(a):
Płukanki nie robiłem, ale zmieniałem olej na Liqui Moly 10W60 jakieś 17-18 tys km temu. Po wymianie napinacza na wzięty z innego silnika jest to samo, więc siteczka odpadają... napinacze uważam za sprawne, coś jest z olejem chyba, tyle że wydaje się docierać wszędzie... Naprawdę po raz pierwszy od bardzo dawna odpadam z diagnozą silnika, choć na ogół udaje mi się stawiać ją poprawnie w przypadkach gdy odpadają inni... Przyszła kryska na Matyska, i to we własnym aucie :)

25 stopni mam jeśli skasuję błędy trzymając około 2000 rpm bez obciążenia (czyli bez wysterowania), po czym spuszczę na bieg jałowy - odchylenie zaczyna się naliczać aż do 25 stopni. Wysterowania nie obserwuję, bo się boję obciążać silnik w takim stanie, więc nie wiem co się dzieje z fazami po wysterowaniu.


Oglądałeś kiedyś mapę do 2.7bit ? Napinacze wstają tylko powyżej 80% obciążenia silnika. Jeżeli więc przy 2000rpm masz obciążenie w granicach może 20% to napinacze powinny być w retard a więc... 0/0 na każdej głowicy. Jak kasujesz błędy to silnik przystępuje do adaptacji. W kanale 090 po kasoaniu widać info o mechanicznym przekoszeniu rozrządu (powiedzmy te -2/-2) a następnie te wartości idą do 093 gdzie są to wówczas wartości bazowe dla wyliczania kąta zapłonu / wtrysku na daną stronę.
Jeżeli po skasowaniu błędów masz w 090 lub 093 od razu 25" to masz coś skopane z rozrządem.
Banalna sprawa... dobry napinasz z dobrej strony ? Nie zamieniłeś ich miejscami przypadkiem ?
Podłączanie 12v pod napinacz zmienia jedynie... jego wysterowanie, ECU nie wie że ma korzystać z mapy kąta zapłonu dla wyprzedzonych wałków dopóki mapa wysterowania wałków nie jest brana pod uwagę. Więc... kąt zapłonu na głowicy wysterowanej "na krótko" jest mimo wcześniej otwieranych zaworów taki sam - efekt będzie gorszy niż zakładasz.
Podaj mi numer sterownika. Masz M czy L na końcu ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 09.cze.2016 10:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
drookash napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Płukanki nie robiłem, ale zmieniałem olej na Liqui Moly 10W60 jakieś 17-18 tys km temu. Po wymianie napinacza na wzięty z innego silnika jest to samo, więc siteczka odpadają... napinacze uważam za sprawne, coś jest z olejem chyba, tyle że wydaje się docierać wszędzie... Naprawdę po raz pierwszy od bardzo dawna odpadam z diagnozą silnika, choć na ogół udaje mi się stawiać ją poprawnie w przypadkach gdy odpadają inni... Przyszła kryska na Matyska, i to we własnym aucie :)

25 stopni mam jeśli skasuję błędy trzymając około 2000 rpm bez obciążenia (czyli bez wysterowania), po czym spuszczę na bieg jałowy - odchylenie zaczyna się naliczać aż do 25 stopni. Wysterowania nie obserwuję, bo się boję obciążać silnik w takim stanie, więc nie wiem co się dzieje z fazami po wysterowaniu.


Oglądałeś kiedyś mapę do 2.7bit ? Napinacze wstają tylko powyżej 80% obciążenia silnika. Jeżeli więc przy 2000rpm masz obciążenie w granicach może 20% to napinacze powinny być w retard a więc... 0/0 na każdej głowicy. Jak kasujesz błędy to silnik przystępuje do adaptacji. W kanale 090 po kasoaniu widać info o mechanicznym przekoszeniu rozrządu (powiedzmy te -2/-2) a następnie te wartości idą do 093 gdzie są to wówczas wartości bazowe dla wyliczania kąta zapłonu / wtrysku na daną stronę.
Jeżeli po skasowaniu błędów masz w 090 lub 093 od razu 25" to masz coś skopane z rozrządem.
Banalna sprawa... dobry napinasz z dobrej strony ? Nie zamieniłeś ich miejscami przypadkiem ?
Podłączanie 12v pod napinacz zmienia jedynie... jego wysterowanie, ECU nie wie że ma korzystać z mapy kąta zapłonu dla wyprzedzonych wałków dopóki mapa wysterowania wałków nie jest brana pod uwagę. Więc... kąt zapłonu na głowicy wysterowanej "na krótko" jest mimo wcześniej otwieranych zaworów taki sam - efekt będzie gorszy niż zakładasz.
Podaj mi numer sterownika. Masz M czy L na końcu ?

Oglądam te mapy dość często :)
Sprawa z wysterowaniem oczywiście nie zależy tylko od obciążenia, bo i od obrotów, ale mniejsza o to. Przy obrotach 2000 bez obciążenia (na postoju) oczywiście jest retarded. Napinacze w chwili kiedy to się stało były cały czas te same - nikt nie ruszał silnika od jakiegoś czasu, a usterka wystąpiła. Został wymieniony napinacz z tej strony, skąd po gwałtownym dodaniu gazu dobiegał hałas - i jak się okazało - nie dało to nic - z innym napinaczem (który na pewno jest sprawny, bo silnik z nim chodził do końca bez pudła) - nadal problem taki sam - auto chodzi cicho (aczkolwiek z walniętymi fazami co widać w VAG-u), po przegazowaniu lub wysterowaniu z zewnątrz fazatorów - hałas jest straszny, zwłaszcza jednego, tego który został wytypowany do wymiany.
Zgadzam się, że ECU przy ręcznym wysterowaniu nie uwzględnia zmiany faz i nie zmienia map zapłonu, czy modelu wyliczeń EGT, ale mnie rozchodzi się tu nie o niuanse sterowania, tylko o ordynarny mechaniczny grzechot który się wtedy rozlega - to nie ma nic wspólnego z ECU, to czyta mechanika.

Odnośnie oleju: na zupełnie zimno fazatory rozrządu w ogóle nie są wysterowywane, więc nawet jeśli lepkość zimnego oleju jest wysoka - nie ma to znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 09.cze.2016 11:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Czy jak składałeś rozrząd, to używałeś blokady wału, czy tylko znaku na kole? Ile w końcu jest w grupie 090?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 09.cze.2016 12:10:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2013 13:22:51
Posty: 771
Lokalizacja: DE
Auto: A8 V8 Manual Quattro.
To dlaczego skoro zimny olej nie ma znaczenia to czesto na zimnym starcie robią grrrr gdy zaczynają padać?

_________________
Lubie poprawiać fabryke :)
ByłoObrazekJestObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 09.cze.2016 13:38:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Zapewne poprzez zużyte powierzchnie (widziałeś jak to w środku wygląda) olej spływa i chwilę trwa zanim komory napinacza znowu się napełnią. Na gorącym silniku z kolei sytuacja się odwraca - olej pewnie spływa szybciej, ale jest rzadszy i szybciej dociera w odpowiednie miejsce przy uruchamianiu... Do tego jakieś znaczenie ma tu także sama pompa oleju, jakość i stan oleju i kanałów olejowych.

Poza tym wydaje mi się, że często ludzie mylą terkotkę od napinaczy z terkotką od szklanek. Są to jednak nieco inne odgłosy.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 09.cze.2016 14:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
krisker napisał(a):
Czy jak składałeś rozrząd, to używałeś blokady wału...

Przeczytaj, pisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,7 BiT] - problem z napinaczami łańcuchów rozrzą
PostNapisane: 09.cze.2016 14:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Pisałeś o blokadach, ale wałki to jedno, a wał co innego :) Masz logi/info z 090?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: