pablos napisał(a):
sprawdzania oleju w automacie DCF ktos cos moze powiedziec
Typ handlowy:4A50Y8 avant lub 4A20Y8 sedan
skrz. 4-bieg. aut. DCF
pojemność oleju 7,0 l
filtr siatkowy oleju o nr. fabr. 01F 325 433
Olej, Filtr jak i ekspoloatacja jak w wyjaśnieniach poniżej dla skrz. CST.
dobro&zlo napisał(a):
jaka firma i oznaczenie. aaa i ten filtr gdzie się znajduje dokładnie?
Do skrzyn CST, producent zaleca Dexron II.
W serwisie leją firmy Castrol(ale marka może być dowolna jakiej ufasz - Valvoline,Shell itd.) ATF Dexron III, ale nie zawsze dobrze że tak robią. Moim zdaniem najważniejsze jest zdanie producenta.
A najprawdopodobniej wchodzi do niej 3litry, ale to muszę sprawdzić, bo wydaje mi się dziwne, ponieważ całego oleju w niej jest znacznie więcej.
Z doświadczenia wiem, że skrzynie chodzą tak samo na DEXRON II i DEXRON III. Starsze AUDI też nie "gardzą" III-ką. Jeżeli producent zaleca DEXRON III to lepiej się tego trzymać, gdyż na pewno są ku temu powody. Jeżeli zaleca Dexron II można zastosować III bez stresu. Stosowanie w skrzyniach o większym przebiegu Dexron II ma sens wtedy, gdy taki olej zawsze był w nich stosowany. W takich skrzyniach nie polecam zmian oleju z Dexron II na III i odwrotnie. Problemy przy zmianach typu oleju z reguły polegają na wypłukiwaniu cząsteczek, które w starym oleju pozostawały na elementach metalowych i aluminiowych. Oleje nowej generacji posiadają większe możliwości wypłukiwania zanieczyszczeń i uwalniają czasami takie ilości rozmaitego szlamu, że po wymianie olej staje się czasami bardziej brudny niż przed wymianą. Najlepiej zawsze trzymać się jednej marki i typu oleju. Po naprawie (fachowej) lub regeneracji skrzyni (czyli po dokładnym wyczyszczeniu wnętrza) można olej zmienić na inny i przy takim pozostać do kolejnej ewentualnej naprawy.
Ale nowszy jest Dexron III i skrzynie na nim dzialają wysmienicie. O ewentualnych
skutkach ubocznych, słyszałem ale to były wyjątkowe przypadki gdzie nie można było potwierdzić, bezpośredniej winy oleju.
Co do wymiany oleju, to wymienia się bezwarunkowo, co 60 tys. lub 48 m-cy, a sprawdza stan co 30 tys. lub 12 m-cy i ewentualnie uzupełnia.
Filtr siatkowy się wymienia razem z wymianą oleju.
Dane te dotyczą skrzyń:
dobro&zło - typ. CST
Pablos - typ. DCF
Tedi - typ. CUW
Lokalizacja Filtra oraz inne porady: Patrz niżej na Posta
Zappa