.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.sty.2025 11:54:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak sie sprawdza poziom oleju w skrzyni automatycznej?
PostNapisane: 25.sie.2005 23:51:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
To po pierwsze i czy w automacie w S6 4,2 z 1995 roku jest filtr? W ASO powiedzieli że nie ma fltra i zmienia się tylko olej.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 00:00:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A nie masz dodatkowego bagnetu pod maską??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 00:16:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
GrzesB napisał(a):
A nie masz dodatkowego bagnetu pod maską??
:peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 00:20:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
jak automat to ma bagnet pod maską, idac tropem dalej... na pewno tez jest filtr w skrzyni, skoro w T4 aut jest to w S6 tym bardziej ;-)
olej sprawdzasz na cieplo :!:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 00:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dobra powiem bo zaraz zaczna fachowcy z "S" klikać krótko.... masz mieć MAX na pracujacum silniku po przejechaniu 15km. A co do filtra to zapraszam tu http://olczak.home.pl/vademecum/index.html

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 09:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Nie mam drugiego bagnetu pod maską. Gdyby tam był to bym nie zadawał takich pytań. Dzięki za link bardzo praktyczny. :D

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 15:41:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Bez filtra i bagnetu :?: A moze masz trzy pedaly :diabel:

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 19:37:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
dobro&zło napisał(a):
Nie mam drugiego bagnetu pod maską.
Masz i to ok 30 cm od bagnetu oleju silnika w strone podszybia , byc moze ktos go złamał i go poprostu go nie widac.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 20:46:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Jak ma sie sytuacja w A8 TDI Tiptronic co ile nalezy wymieniac olej i jak sprawdzac jego stan

Pawel

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2005 11:31:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
a na temat sprawdzania oleju w automacie DCF ktos cos moze powiedziec?
tez nie ma bagnetu i ne dlatego, ze ktos go zlamal:)

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2005 12:38:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
W nowszych skrzyniach automatycznych produkowanych po roku 92 nie ma bagnetów do kontroli poziomu ATF gdyż napęd zmianowy i osiowy pracuje na tym samym płynie i bagnet jest potrzebny tylko serwisantowi w momencie wymiany płynu. Bagnety były np w B3 skrzyniach 3 biegowych gdzie napęg zmianowy był napełniany ATF 220, a ociowy ATF 90 na coś tam. Podczas rozszczelnienia między tymi dwoma przekłądniami napęd zmianowy zasysał płyn z napędu osiowego co skutkowało przyrostem poziomu płynu na miarce i wskazywało na konieczność doszczelnienia tych elementów. Skutek zatarcie napędu osiowego częste zjawisko w VW.
Jak wygląda miarka do mojej skrzyni http://colbas.webpark.pl/miarka_atf.jpg

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2005 21:02:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
@ dobro&zło
Wynika z tego, że posiadasz skrzynię o symbolu:CST, a silnik: AEC 213KW.
W tym modelu skrzyni jest tzw. filtr siatkowy olejowy o nr fabrycznym:018 325 433 B który kosztuje 200-300zł, i nie wiem co ile go się wymienia.
Nie znajduje się on w samej skrzyni, a w skrzyni rozdzielaczowej.
A co do oleju to do tej skrzyni włazi go ogółem 9,7 ltr.
Oczywiście oleju ATF którego litr kosztuje około 70-80zł.
Sprawdzić stan oleju to nie wiem kto może, Ja sprawdzam w serwisie raz na 60 tys., ponieważ w mojej skrzyni tylko się uzupełnia i niewymienia się żadnych filtrów.
A i tobie proponowałbym pojechać do sewisu , sprawdzić i uzupełnić.
Dużo taniej.
Chyba że po sprawdzeniu stanu oleju stwierdzą, że wyjątkowy syf, to wtedy trzeba się zastanowić co dalej zrobić.
Moja skrzynia to oczywiście Tiptronic 5-biegowy i trochę młodsza, ale też w połączeniu z motorem 4,2 tylko trochę mocniejszym.

Do wszystkich Klubowiczów -
podawajcie na przyszłość dokładniejsze dane o skrzyni i silnikach, itp.
w zależności oczywiście z czym macie problem.
W niektórych przypadkach pomocny może być nawet nr VIN.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2005 19:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
dzięki darm
dane mojego silnika się zgadzają ilość oleju z grubsza też ale mam jeszcze jedno pytanie jaki ATF tam się wlewa jak masz jakąś starą butelkę po oleju to mi napisz jaka firma i oznaczenie. aaa i ten filtr gdzie się znajduje dokładnie?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2005 22:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
pablos napisał(a):
sprawdzania oleju w automacie DCF ktos cos moze powiedziec

Typ handlowy:4A50Y8 avant lub 4A20Y8 sedan
skrz. 4-bieg. aut. DCF
pojemność oleju 7,0 l
filtr siatkowy oleju o nr. fabr. 01F 325 433
Olej, Filtr jak i ekspoloatacja jak w wyjaśnieniach poniżej dla skrz. CST.
dobro&zlo napisał(a):
jaka firma i oznaczenie. aaa i ten filtr gdzie się znajduje dokładnie?

Do skrzyn CST, producent zaleca Dexron II.
W serwisie leją firmy Castrol(ale marka może być dowolna jakiej ufasz - Valvoline,Shell itd.) ATF Dexron III, ale nie zawsze dobrze że tak robią. Moim zdaniem najważniejsze jest zdanie producenta.
A najprawdopodobniej wchodzi do niej 3litry, ale to muszę sprawdzić, bo wydaje mi się dziwne, ponieważ całego oleju w niej jest znacznie więcej.
Z doświadczenia wiem, że skrzynie chodzą tak samo na DEXRON II i DEXRON III. Starsze AUDI też nie "gardzą" III-ką. Jeżeli producent zaleca DEXRON III to lepiej się tego trzymać, gdyż na pewno są ku temu powody. Jeżeli zaleca Dexron II można zastosować III bez stresu. Stosowanie w skrzyniach o większym przebiegu Dexron II ma sens wtedy, gdy taki olej zawsze był w nich stosowany. W takich skrzyniach nie polecam zmian oleju z Dexron II na III i odwrotnie. Problemy przy zmianach typu oleju z reguły polegają na wypłukiwaniu cząsteczek, które w starym oleju pozostawały na elementach metalowych i aluminiowych. Oleje nowej generacji posiadają większe możliwości wypłukiwania zanieczyszczeń i uwalniają czasami takie ilości rozmaitego szlamu, że po wymianie olej staje się czasami bardziej brudny niż przed wymianą. Najlepiej zawsze trzymać się jednej marki i typu oleju. Po naprawie (fachowej) lub regeneracji skrzyni (czyli po dokładnym wyczyszczeniu wnętrza) można olej zmienić na inny i przy takim pozostać do kolejnej ewentualnej naprawy.
Ale nowszy jest Dexron III i skrzynie na nim dzialają wysmienicie. O ewentualnych
skutkach ubocznych, słyszałem ale to były wyjątkowe przypadki gdzie nie można było potwierdzić, bezpośredniej winy oleju.
Co do wymiany oleju, to wymienia się bezwarunkowo, co 60 tys. lub 48 m-cy, a sprawdza stan co 30 tys. lub 12 m-cy i ewentualnie uzupełnia.
Filtr siatkowy się wymienia razem z wymianą oleju.
Dane te dotyczą skrzyń:
dobro&zło - typ. CST
Pablos - typ. DCF
Tedi - typ. CUW
Lokalizacja Filtra oraz inne porady: Patrz niżej na Posta Zappa

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Ostatnio edytowano 07.wrz.2005 10:53:57 przez darm, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2005 22:54:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Niejeste pewien ale z tego rocznika bo to ja mam też ten rocznik to do mojej jest olej firmowy ATF Esso EGL 71 141 i nie we wszystkich skrzyniach jest bagnet do sprawdzania oleju jest od tego nakrętka pod spodem w skrzyni i tam się sprawdza olej na rozgrzanym silniku do 30C tylko czeba uwarzać zeby nie odkręcic korka spustowego przez pomyłkę.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 01:12:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Tedi napisał(a):
jest olej firmowy ATF Esso EGL 71 141

Dokładnie ten olej ATF Esso EGL 71 141, wg. producenta (nie serwisu, ponieważ oni leją co mają, i pomimo wymiany u nich, nie licz na to, że uznali by ci gwarancję której udzielają, na materiały i robociznę, w razie awari 10-letniej skrzyni, by mieli tysiąc powodów żeby się wypiąć)powinien być stosowany do najmocniejszych skrzyń połączonych z motorami 4,2 tj. do A8 4,2 od `94-`02, oraz S8 4,2 od `97-`03. I nie występuje w skrzyniach z innymi motorami niż 4,2 i to dopiero od motoru 300 konnego wzwyż i tylko w A8/S8. Sądzę, że na konstrukcję skrzyń jak i zastosowany olej ma wpływ masa tych pojazdów. I to jest pewne i sprawdzone.
Co do zastosowania tego oleju mogą być konsekwencje, albo żadnych.
W każdym razie do twojej skrzyni typ: CUW idzie zwykły VW ATF.
Ponieważ jest on tańszy, to mogą go wcale nie mieć, a tylko ten jak wyżej.
Jeżeli wierzyć to tylko zaleceniom producenta, nigdy serwisu.
Takie jest moje zdanie. I dlatego jeszcze żyje.
Ale czytajcie ten post, biorąc pod uwagę, inne moje posty tutaj, jak
i post Zappa poniżej.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Ostatnio edytowano 07.wrz.2005 10:49:57 przez darm, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2005 09:38:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2005 19:19:38
Posty: 101
Lokalizacja: OP
Ponownie napiszę moje zdanie nt. skrzyń.

1) pojemnośc oleju to ponad 9 ltr, ale nie jesteś w stanie spuścić wszystkiego przy wymianie - z doświadczenia 4-5 ltr.

2) serwis leje olej w butelce Audi (70-80pln/ltr) - i nie spotkałem nikogo kto z całą pewnością mógłby podać co jest w środku. Dla każdego obserwatora podstawową widoczną różnicą jest ewidentnie inny kolor - żółtawy (olejowy ;) ) - w przeciwieństwie do całej reszty ogólnie dostępnych czerwonych ATF.

3) Ponieważ 1)jw. to nie ryzykowałbym uzupełniania olejem że tak określę "czerwonym" oleju "żółtego". Co innego gdy rozbierzesz skrzynię i usuniesz wszelkie ślady poprzedniego oleju - wtedy mógłbyś próbować zamienników.
Gdzieś na forum był post kolegi który zalał czymś ogólnym skrzynię przy tzw. wymianie - kiepski koniec niestety. :(

4) Ponieważ także nie wierzę serwisom, to filtr wymieniam - razem z olejem co 90tkm - filtr do dostania poza serwisem.
Z nieocenionego audipages.com nowy vs. stary: - przykładowy, bo filtry różnią się kształtem zależnie od skrzyni:
Obrazek
i wnętrze miski z magnesami i opiłkami: (moja wyglądała identycznie)
Obrazek
Jeżeli ten widok nie przekona nikogo do zmieniania filtra i czyszczenia miski, to trudno.

5) Poziom sprawdzasz na działającym silniku, zmieniając kolejno pozycje wybierania, gdy temp. oleju wynosi ok. 30-45 st. - do sprawdzenia samodzielnie np. VAG-COM'em: lejesz aż zacznie się przelewać. Można też przyjąć w przybliżeniu, że gdy jest całkowicie ostygnięty to po ok. 15min. pracy ma 45 C.

_________________
There is no such thing as good deal at the dealer.
------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 11:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 10:28:39
Posty: 5
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
mały v8 napisał(a):
dobro&zło napisał(a):
Nie mam drugiego bagnetu pod maską.
Masz i to ok 30 cm od bagnetu oleju silnika w strone podszybia , byc moze ktos go złamał i go poprostu go nie widac.

Mam Audi V8 z 93r. i w tej odległości jest czerwony korek który przypomina bagnet oleju w skrzyni ale po wyjęciu żadnej miarki nie ma

_________________
Audi V8 4.2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 09:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2004 13:38:26
Posty: 111
Lokalizacja: wawa
maciej.s napisał(a):
mały v8 napisał(a):
dobro&zło napisał(a):
Nie mam drugiego bagnetu pod maską.
Masz i to ok 30 cm od bagnetu oleju silnika w strone podszybia , byc moze ktos go złamał i go poprostu go nie widac.

Mam Audi V8 z 93r. i w tej odległości jest czerwony korek który przypomina bagnet oleju w skrzyni ale po wyjęciu żadnej miarki nie ma

cześć. U mnie tez nie ma jest zaslepka srwisowa(TAKI CZERWONY KORECZEK ŻEBY SOBIE SAMEMU NIE SPRAWDZIC TYLKO PEWNIE JECHAC DO SERWISU !!!! ) z nazwą oleju . Kubuś ostatnio mówił ze kupował bagnet w ASO kosztacja 70 pln.

_________________
było audi 100 c4 avant 2,8v6 Aut
czekam na lepsza cene Q7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2005 09:59:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
@ Darm

może i mi coś podpowiesz :-)

nadszedł czas serwisu mojej skrzyni - A6 C4 2,5 TDi 1996/1997
który dextron tam zalać?
ile litrów oleju tam wejdzie w przypadku wymiany statycznej a ile w przypadku dynamicznej?
ile czasu trwa wymiana dynamiczna?

wybieram się wkrótce do mechanika i muszę mieć opdświeżone te dane w pamięci :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: