.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 00:03:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 13.sie.2016 07:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
Olej jest na nim więc pewnie już dziurawy. Nie chłodzi tylko grzeje tym samym. Prosilbym o link i o towar warty zakupu. 550 nissen koszt by mnie wyniósł. Warto nie.warto czy za podobną cenę w Aso już będzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 13.sie.2016 09:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
O w huy leżę :peace: . Żartujesz czy tak na poważnie piszesz ?

Turbine masz do wymiany nie kuler.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 13.sie.2016 11:16:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
mały v8 napisał(a):
O w huy leżę :peace: . Żartujesz czy tak na poważnie piszesz ?

Turbine masz do wymiany nie kuler.



Dokładnie tak. Turbulum przepuszcza na panewkach. IC powinien być sucy w środku jak i cały dolot. Dopuszczalne są lekkie ślady oleju, ale nie jego wylewanie z Icka

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 13.sie.2016 13:11:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zanim cokolwiek zrobisz zrób logi dynamiczne z 010 i 011. Wtedy napiszemy co i jak z układem doładowania. Olejem w ic bym się nie przejmował o ile nie ubywa go więcej niż 1 l. na 10 kkm.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 13.sie.2016 14:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
Jestem ugadany na diagnozę turbiny aczkolwiek byłem na wczoraj. Nie wyszło i dopiero na przyszły tydzień w piątek wymiana IC jednakże nie jest to ilość oleju ze to się leje kapie czy wprost mówiąc ucieka z samego IC. Wąż ostatnio wymieniony wyglądał po demontażu jak balon od tego oleju spuchniety. Jednym słowem mówiąc demontaż Turbo regeneracja. Zrobię logi dostęp do komputer potrzebny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 13.sie.2016 16:29:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Chłopie co Ty pleciesz. Olej w chłodnicy, wziął się z tego, że turbo jest wydarte i puszcza olej który powinien je smarować do układu dolotowego. Chłodnicę trzeba wyjąć, wylać olej wypłukać do skutku benzyną, i założyc z powrotem, natomiast turbosprężarkę wymienić/zregenerować.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 14.sie.2016 09:56:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
mały v8 napisał(a):
Chłopie co Ty pleciesz. Olej w chłodnicy, wziął się z tego, że turbo jest wydarte i puszcza olej który powinien je smarować do układu dolotowego. Chłodnicę trzeba wyjąć, wylać olej wypłukać do skutku benzyną, i założyc z powrotem, natomiast turbosprężarkę wymienić/zregenerować.



Mały, gość ma kasę to wymienia dobre na dobre :peace: :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 14.sie.2016 11:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
Byłoby fajnie gdyby ktoś kto zna się na tym podał mi listę osprzętu turbiny tj wężyki jakie zamowic zawór n75 i n18. Auto musi jeździć. maly v8 dostał listę serwisów które zwiedzilem więc trochę na próżno jechać fachurze ufać w ciemno znowu dla mnie a chcę turbine regenerować na częściach garreta piaskowac kupić zawór n75 wymienić wężyki i przewody turbiny i n18 od egr wymienić jeszcze. IC jest tylko lekko pochlapane więc płukanie tylko n75 odcina turbine na wysokich obrotach pewnie kierownice zapieczone i gruszka chodzi tak sobie jakby nie chciała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 14.sie.2016 16:09:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 GF
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1434
Coding: 00002
Shop #: WSC 23582
WAUZZZ4B32N063609 AUZ7Z0A1958668
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 06455
Shop #: WSC 00011
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 AA
Component: A6-Klimavollautomat 0105
Coding: 00103
Shop #: WSC 02325
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4B0 920 933 G
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D09
Coding: 00040
Shop #: WSC 00186
WAUZZZ4B32N063609 AUZ7Z0A1958668
1 Fault Found:
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D35
Coding: 06721
Shop #: WSC 02325
9 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01560 - Passenger Door
59-00 - Can't Unlock
01561 - Left Rear Door
59-00 - Can't Unlock
01562 - Right Rear Door
59-00 - Can't Unlock
01559 - Drivers Door
61-00 - Won't De-Safe
01560 - Passenger Door
61-00 - Won't De-Safe
01561 - Left Rear Door
61-00 - Won't De-Safe
01562 - Right Rear Door
61-00 - Won't De-Safe

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio
Controller: 4B0 035 186 G
Component: concert II GRO 0006
Coding: 00011
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
49-00 - No Communications

End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Więcej w innej formie nie wkleję. vagcom.pl wykazuje że jest edytowany plik vcs. także tylko w ten sposób


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 16.sie.2016 10:57:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ale już tutaj była sprawa wyjasniona
viewtopic.php?f=27&t=138884

ze spręzarka dokonala zywota...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 16.sie.2016 16:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
ale temat na wstępie dotyczył wyłącznie kulera....bynajmniej nie widzę problemu jeśli i kuler mokry to wina turbina :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 19.sie.2016 12:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
mały v8 napisał(a):
. Chłodnicę trzeba wyjąć, wylać olej wypłukać do skutku benzyną, i założyc z powrotem, natomiast turbosprężarkę wymienić/zregenerować.

Więc tak chłopaki powiedzieli wprost chłodnica nowa albo zakładamy ta co jest bo nie będziemy się bawić w żadne płukanie ona jest na 100% dziurawa.
Więc tylko turbine mają wymontować i tyle na wtorek będzie po regeneracji najszybszy termin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 22.sie.2016 19:39:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Petro26 napisał(a):
mały v8 napisał(a):
. Chłodnicę trzeba wyjąć, wylać olej wypłukać do skutku benzyną, i założyc z powrotem, natomiast turbosprężarkę wymienić/zregenerować.

Więc tak chłopaki powiedzieli wprost chłodnica nowa albo zakładamy ta co jest bo nie będziemy się bawić w żadne płukanie ona jest na 100% dziurawa.
Więc tylko turbine mają wymontować i tyle na wtorek będzie po regeneracji najszybszy termin.

:D :D :D
"17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation"
Overboost i ic do wymiany ...
"Chłopacy" czasem nie od "młodych wilków" ... ? :):
Ale mi się humor poprawił do snu ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 22.sie.2016 20:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Baskecior napisał(a):
Petro26 napisał(a):
mały v8 napisał(a):
. Chłodnicę trzeba wyjąć, wylać olej wypłukać do skutku benzyną, i założyc z powrotem, natomiast turbosprężarkę wymienić/zregenerować.

Więc tak chłopaki powiedzieli wprost chłodnica nowa albo zakładamy ta co jest bo nie będziemy się bawić w żadne płukanie ona jest na 100% dziurawa.
Więc tylko turbine mają wymontować i tyle na wtorek będzie po regeneracji najszybszy termin.

:D :D :D
"17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation"
Overboost i ic do wymiany ...
"Chłopacy" czasem nie od "młodych wilków" ... ? :):
Ale mi się humor poprawił do snu ;)



Tak akademicko to możliwa sytuacja ;) . Turbo się zapiekło, ładowało ile wlezie aż w końcu rozerwało pewnie już leciwego i skorodowanego icka :): , a w sterowniku został błąd z przeładowania.

p.s. Baskecior masz jaja żeby wymagać od kolegi logów dynamicznych z rozklekotaną turbą. Mógłby się nie zatrzymać :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 22.sie.2016 20:16:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
No nieeeeeee ... :D
Jaja trza mieć zawsze w otoczeniu moszny ;)
Błąd z przeładowania został od obsranego N75 lub zapieczonego wg (choć to ostatnie jest tak prawdopodobne jak zwiększenie liczby samolotów na łódzkim lotnisku) ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 1,9TDI Intercooler turbo-wymiana
PostNapisane: 26.sie.2016 17:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2015 22:55:56
Posty: 306
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A6C5 1,9TDI 130KM 02'
Witam po długiej nieobecności. Sierpień praktycznie bez samochodu. Wykaz zabiegów
1. Turbina nowa zregenerowana Garret i Mellet części wszystkie poza obudową :) - wykresy wyważenia i pomiary ciśnieniowe + gwarancja na wszystko
2. IC nowiutki (IC wymieniony ponieważ stary zobaczyłem a połowa żeberek była po prostu zaklejona już tym olejem nagarem i wszystkim co się zebrało a z odwrotnej strony była kałuża oleju czarnego jak noc i nie zastanawiałem się nawet nad płukaniem tylko nowy 512zł z rabatem)
3. Wąż podciśnieniowy nowiutki, kruciec nowy, poduszka pod silnikiem przy okazji dokręcona
4. Filtry: oleju paliwa powietrza i kabinowy
5. Nowy świeży olej przy czym sama płukanka zrobiona full-syntetykiem również ( pewnie większość uzna że nie warto zwykły 0w40 etc. ale jestem innego zdania za 5l 209zł płaciłem )wszystko markowe oryginalne z inter-carsu i aso ( faktury na wszystko gwarancje również + rabaty od chłopaków są). Z planowanego na początek 1000zł wyszło przeszło 2x więcej z rabatami już ale nie ma nawet porównania z tym co było przed a jest teraz.
6. Auto zbiera się zdrowo żwawo, nie ma kompletnie świstu na turbinie która znacznie ciszej chodzi, sam silnik chodzi dużooo ciszej aniżeli wcześniej.
Powiem tak mechanicy pytali czy robiłem mapowanie silnika ze względu na to iż na 130 KM to jest "szatan" ( tak to ujęli)- robili parę razy jazdy próbne, dodatkowo dzwonią pół godziny po odebraniu auta czy wszystko w porządku i nic nie dzieje się.
7. Jestem więcej niż zadowolony mimo że prawie swojej karty w portfelu nie widzę tak "wyschła" w tym miesiącu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: