.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 05:26:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 12:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
A co tam masz za spadek między 5400-5600, Nm i Ps lekko spadają.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 13:34:29 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Hmmm co do zmiany na V - a nie da się skrzyni ustawić w tryb "4" - wtedy nie zmieni....
U mnie (co prawa mam 4 biegową) mam: PRND321
I jak ustawię np 2 to używa 1-2, a jak 3 to 1-2-3, dla 1 blokuje na stałe jedynkę...
Tak tylko pytam, to brzmi za łatwo, a ja automata nie hamowałem - powiedzieli mi właśnie, że stary tip może tego nie wytrzymać.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 13:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
W polifcie wybierak jest inny, zamiast numerków ma S.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 13:49:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Stukowce milczą - na 020 nie cofa, dokładnie cztery zera. Zdarzało się jak zalewałem tam kiedyś sporadycznie PB95 na Lukoil (było po drodze) i wówczas czuć było na wyższych obrotach że słabnie. Teraz leję w sumie tylko Verva98 albo VPN+100. Ogólnie na Vervie odczuwam najlepszą pracę silnika ale to subiektywne pewnie.

Patrzę na miejsca w których przełączają się fazy dolotu (eska ma 2 fazy) i analizując to : http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 18752.html można stwierdzić, że wówczas skraca się dolot (widać to w bloku 095).

Czyli jest tak :
- przekręcasz kluczyk pod zapłon, jeżeli jest podciśnienie w akumulatorach - zassie obie gruszki wysterowując N156 - dolot się wydłuża
- odpalasz - jeżeli nie zassało wcześniej to zassie teraz
- dajesz w palnik i gdzieś w okolicach 4200-4800 otworzy się klapka w filtrze powietrza wysterowana N331 - zależne od mapy w ECU obciążenia i rpm
- dajesz dalej - 5800rpm gruszki powinny być odpuszczone i klapy siłą sprężyn osadzonych na wałkach cofnięte się do położenia pierwotnego czyli krótki dolot

Być może gdzieś tam otworzyło klapkę w airboxie i zassało gorące powietrze z komory silnika a może gruszkom było się ciężko cofnąć (aczkolwiek wątpię bo chodzą baaardzo leciutko - bez żadnych oporów - miałem to wszystko rozebrane, przesmarowane itd.)

Pozycja "S" na tipie w polifcie nie robi nic oprócz ustawienia kilku parametrów :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 16:37:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zdrowe wartości dla przepływki w automacie to 265-270. Manual ma nieco większe bo ma inaczej wystrojoną mapę (290-310). Ja swoje Tomkowi już powiedziałem.

Podciągnięcie do 7k dużo w mocy nie zmieni - 10-15KM to jest maks. cieszy fakt, że sama krzywa jest bardzo poprawna względem fabryki. Lekki dołek jaki jest może być wynikiem uślizgu konwertera, spadku napinaczy (tu warto podczas hamowania robić logi).

Reasumując i tak wiem, że to auto będzie miało serie. Też dochodziłem do tego. Fakt, że u mnie remont głowic wiele zrobił aby wykazało 341KM i 419niutków. Ale to już historia... :/

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 17:20:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
W mojej byłej S przepływka pokazała 257.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 17:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
bloku miałeś seryjne katy w swojej esce? drookash po wynikach hamowni widzę, że chyba bez remontu głowic uzyskanie serii z eski jest niemożliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 17:25:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
W obu miałem seryjne katy, seryjny xpipe tylko potem zmiany były na kwas. W srebrnej 4 tłumiki a w czarnej tylko końcowe. Automat nie pokazał serii ale był bliski - 329KM i 407Nm. Manual jak wyżej podałem ale on był po remoncie góry.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 19:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Zrobi się co trzeba będzie... czy to czapki czy inne - będzie zima, będzie czas.

Michał ja nie kwestionuję tego co Ci pokazało na hamowni ale nie ma opcji by bez grzebania w sofcie ORI dedykowany przepływomierz pokazał większe wartości niż każdym innym 340KM silniku AQJ czy ANK bez znaczenia czy manual czy TIP.
W mapach Motroników są zaszyte informacje dla jakiego napięcia/oporności ma sobie ECU dopasować air-flow w g/stroke.
Taka mapa jest w każdym sterowniku - tunerzy podmieniając np. Boscha na Hitachi modyfikują te mapy aby ECU miał wiarygodne info. Prosta modyfikacja takich map pozwala też oszukać ECU że czyta większe wartości a wtedy podleje więcej beny idąc w bezpieczne AFR - w bogatą bo fizycznie powietrza mniej niż czyta. Robi się rich i fura ma więcej mocy :)
Więcej może Spanky powie bo w tym siedzi - w dieslach ta sama zasada jeżeli podmieniasz przepływkę na inną charakterystykę musisz zmodyfikować mapę przepływomierza i tyle...
Proste CHIP-BOXY modyfikują właśnie info z przepływki - oszukują ECU że dostaje więcej powietrza a ten daje więcej ognia.
Bez modyfikacji softu wywalił by błąd gdyż mapa kalibracji nie przewiduje napięcia jakie by oddał mierząc 300g/s - miał być swiecący EPC momentalnie. Znajdę limiter dla 4.2 w eskach - wsady mam.
Daj mi chociaż jedno wiarygodne źródło w którym opisane jest że manual ma większy flow.

Jeśli chcesz poszukaj sobie w sieci o mapach w motronikach Me7.x : MLHFM, MLOFS i dwie wartości które pozwalają wyjść odczytom poza wartość przyjętą za max tak by nie generowało błędu przekroczenia przepływu powietrza : KFMLDMX i MLMAX.

Jak masz dostęp - sprawdź jaki miała numer przepływki, albo jeśli możesz spisz numer sterownika ECU a ja sobie wsad załatwię i popatrzę.

Teraz mała zagwozdka...

Patrząc w ETKA na rok 1999 (o dziwo jest tam ANK) mamy takie numerki przepływek :
ARS 300KM - 077 133 471 G - numer BOSCH 0986280207
ASG 300KM - 077 133 471 J - numer BOSCH 0280218069
AQJ 340KM - 077 133 471 H - numer BOSCH 0986280213
ANK 340KM - 077 133 471 K - numer BOSCH 0280218067

Patrząc natomiast na rok 2003 mamy :
ASG 300KM - 077 133 471 J
ANK 340KM - 077 133 471 J (ten sam numer co ASG !!!)

Ja mam u siebie z końcówką JX - wymieniony w ASO w 2010 roku na część refabrykowaną - czyli po regenerze.
Jak widać ten sam z J na końcu szedł do ASG jak i ANK a są dwie różne moce.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 16.wrz.2016 20:08:05 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 16.wrz.2016 20:01:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To paczaj :D

Obrazek

Zwróć uwagę na obroty :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 17.wrz.2016 18:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
To prawda, że przy wyższych prędkościach automat lepiej ciągnie od manualna?

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 17.wrz.2016 18:17:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Prawda to. Powyżej 140 zaczyna się zbliżać a przy 200 przechodzi. Niestety manual poleci 300...310 a automat 275.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 06:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Bloku... ja obstawiam na 100% że miałeś eskę na koksie...
310 to niektóre RS6 mają problem... serio serio.. a gdzie S6 :)
Okolice 280km/h są już wyczynem dla S6.
Ten odczyt z przepływki, te prędkości - koks był pewnie... tym bardziej, ze miałeś blokadę prędkości zdjętą a z tego co wyczytałem w dokumentach certykifacji auta - każda miała 250km/h max...

Czy szybszy czy nie... komfort podróżowania TIPem szczególnie po mieście jest bezcenny.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 07:10:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.kwi.2015 12:46:37
Posty: 153
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: 80 B2 2.3 7A
Ja się nie zgodzę z tymi 275 w tipie, no chyba, że tak mi licznik, koło przekłamuje ;)

_________________
Audi 80 B2a 1.8 DS->2.2 KV->2.3 7A Historia autka w moich rękach
Audi 80 B3 1.8 PM
Audi A3 8P 2.0TQ
Audi S6 Avant
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 07:26:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
To się pochwal... :D Ja mam sztywną blokadę na 250km/h i wóczas jakieś 5200rpm.

pavel44 napisał(a):
bloku miałeś seryjne katy w swojej esce? drookash po wynikach hamowni widzę, że chyba bez remontu głowic uzyskanie serii z eski jest niemożliwe.


Coś więcej... tak serio bo muszę coś zacząć robić :D A rwanie czapek to ostateczność - wiadomo, koszta itd...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 19.wrz.2016 07:29:20 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 07:38:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Ja nie mam blokady na 250 km/h. Nie sądzę żeby było coś dłubane, bo moc wyszła sporo poniżej serii


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 07:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Znalazłem info, że dokładnie przy 5400rpm przestawia się dolot spowrotem na długi. Muszę sprawdzić więc zaworki od regulacji tego a dokładnie ich ujście do otwartego powietrza (bo zassane czyli zamknięte są od 0 do 5400rpm a odpuszczone gruszki przy 5400rpm).

kocureq a na jaki rynek wyszła twoja S6 ? Tzn... jaki masz w kodzie i naklejki.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 08:15:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.kwi.2015 12:46:37
Posty: 153
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: 80 B2 2.3 7A
Dokręciłem się do 5900 ;) więcej się boję

_________________
Audi 80 B2a 1.8 DS->2.2 KV->2.3 7A Historia autka w moich rękach
Audi 80 B3 1.8 PM
Audi A3 8P 2.0TQ
Audi S6 Avant
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 09:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Nie ściemniaj mi tu :) Daj cyferkę... 2xx ?
Hmm... jest całkiem możliwe, że eski przedlift nie miały blokady (były na Motroniku ME7.1) a polifty szły z ME7.1.1 czyli na 4 lambdy i lekko inny komp.
Ktoś wie od czego zależała ta blokada na 250 ? Homologacja ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Sztuki pod lupę - pytania do właścicieli S6
PostNapisane: 19.wrz.2016 10:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.kwi.2015 12:46:37
Posty: 153
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: 80 B2 2.3 7A
Tomku cyferki wysłałem na p.w. dodam tylko, że kagańca żadnego nie uświadczyłem... ;)

_________________
Audi 80 B2a 1.8 DS->2.2 KV->2.3 7A Historia autka w moich rękach
Audi 80 B3 1.8 PM
Audi A3 8P 2.0TQ
Audi S6 Avant
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: