Zrobi się co trzeba będzie... czy to czapki czy inne - będzie zima, będzie czas.
Michał ja nie kwestionuję tego co Ci pokazało na hamowni ale nie ma opcji by bez grzebania w sofcie ORI dedykowany przepływomierz pokazał większe wartości niż każdym innym 340KM silniku AQJ czy ANK bez znaczenia czy manual czy TIP.
W mapach Motroników są zaszyte informacje dla jakiego napięcia/oporności ma sobie ECU dopasować air-flow w g/stroke.
Taka mapa jest w każdym sterowniku - tunerzy podmieniając np. Boscha na Hitachi modyfikują te mapy aby ECU miał wiarygodne info. Prosta modyfikacja takich map pozwala też oszukać ECU że czyta większe wartości a wtedy podleje więcej beny idąc w bezpieczne AFR - w bogatą bo fizycznie powietrza mniej niż czyta. Robi się rich i fura ma więcej mocy
Więcej może Spanky powie bo w tym siedzi - w dieslach ta sama zasada jeżeli podmieniasz przepływkę na inną charakterystykę musisz zmodyfikować mapę przepływomierza i tyle...
Proste CHIP-BOXY modyfikują właśnie info z przepływki - oszukują ECU że dostaje więcej powietrza a ten daje więcej ognia.
Bez modyfikacji softu wywalił by błąd gdyż mapa kalibracji nie przewiduje napięcia jakie by oddał mierząc 300g/s - miał być swiecący EPC momentalnie. Znajdę limiter dla 4.2 w eskach - wsady mam.
Daj mi chociaż jedno wiarygodne źródło w którym opisane jest że manual ma większy flow.
Jeśli chcesz poszukaj sobie w sieci o mapach w motronikach Me7.x : MLHFM, MLOFS i dwie wartości które pozwalają wyjść odczytom poza wartość przyjętą za max tak by nie generowało błędu przekroczenia przepływu powietrza : KFMLDMX i MLMAX.
Jak masz dostęp - sprawdź jaki miała numer przepływki, albo jeśli możesz spisz numer sterownika ECU a ja sobie wsad załatwię i popatrzę.
Teraz mała zagwozdka...
Patrząc w ETKA na rok 1999 (o dziwo jest tam ANK) mamy takie numerki przepływek :
ARS 300KM - 077 133 471 G - numer BOSCH 0986280207
ASG 300KM - 077 133 471 J - numer BOSCH 0280218069
AQJ 340KM - 077 133 471 H - numer BOSCH 0986280213
ANK 340KM - 077 133 471 K - numer BOSCH 0280218067
Patrząc natomiast na rok 2003 mamy :
ASG 300KM - 077 133 471 J
ANK 340KM - 077 133 471 J (ten sam numer co ASG !!!)
Ja mam u siebie z końcówką JX - wymieniony w ASO w 2010 roku na część refabrykowaną - czyli po regenerze.
Jak widać ten sam z J na końcu szedł do ASG jak i ANK a są dwie różne moce.