.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 00:21:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S2 2.2t 20V]chce slyszec turbine!!!!!!
PostNapisane: 07.gru.2003 01:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 17:42:33
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
mam audi s2.Jest taki motyw ze chcialbym zeby turbinka dawala sie bardziej uslyszec,tzn niby jest takie syczenie przy 6 -7 tys ale to nie to.chcialbym takie fajne syczenie jak np. na fast and furious,przy zmianie biegow lub nawet na postoju przy gazowaniu.Jest wogole taka mozliwosc?Jak to zrobic?

_________________
chyba ponownie S2...tym razem na serio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 01:13:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
to robi zawor upustowy powietrza doladowanego ... na seryjnym programie i turbinie to szkoda zachodu ... spadna ci osiagi ... chodzi o to ze po zamknieciu przepustnicy turbina caly czas jeszcze pompuje ... sila bezwladnosci wirnika .... i zeby nie wydmuchalo przepustnic to to cisnienie jest wyuwalane z porotem przed turbine ... jezeli chcialbys to uslyszec to wystaczy zdiac wezyk ktorym to cisnienie wraca do dolotu ... albo wymienic zaworek na BOV ...czyli taki ktory wypyuszcza to cisnienie do atmosfery...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 01:24:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 17:42:33
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
czyli najpierw nalezaloby wlozyc chipa?tak wogole ile to moze kosztowac i gdzie najlepiej to robic?dzieki za wczesniejsza wyczerpujaca odpowiedz:))

_________________
chyba ponownie S2...tym razem na serio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 01:40:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
w tej chwili turbina pompuje 0,7 - 0,8 bara ... chipem podniesiesz cisnienie do 1.1 bara max ... wiecej turbina nie da rady .... to ci da jakies 270 KM ... wtedy juz bez przerabiania zaworka bedziesz ja slyszal ... ale taniej napewno wyszloby zrobic cos z tym zaworkiem .... chip ... taki gotowiec ... kosztuje okolo 1500-2000 pln ... jakbys chcial naprawde podejsc powanie do tematu modyfikacji to proponowalbym komputer programowalny czyli na przyklad Unichip ... o wiele lepiej daje sobie rade z dopasowaniem parametrow pracy silnika ... wiadomo kazdy silnik jest inaczej zuzyty ... taki chipo gotowiec zaklada nastawy dla jakiegos tam konkretnego egzemplarza ... w innym aucie moze nie dac juz tyle co zalozyl producent ... poza tym chip gotowiec nie da ci wiecej nic jest zapisane w programie i nie mozna tego zmienic ... Unichipa mozesz do woli programowac z PCta jak tylko cos zmodyfikujesz w silniku ... napewno jest to bardziej rozwojowe ale koszt urzadzenia to kolo 4000 pln ... sa oczywiscie drozsze rozwiazania ale wszystko rozbija sie o kase i o pytanie :" czy mi akurat to jest akurat tak bardzo i niezbednie potrzebne a czego nie zrobi sprzet o polowe tanszy " :) ... no i ostatnia sprawa ... wytrzymalosc starych silnikow przy podnoszeniu mocy spada ... szczgolnie jezeli liczymy na przyrosty rzedu 100 %

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 09:33:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 11:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 17:42:33
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
hmm...teraz juz nie wiem.Co byscie zrobili na moim miejscu,tzn.jak zwiekszyc moc tak do np.300 km,bez jakis wielkich wydatkow.Co oprocz chipa?Turbine nową.?

_________________
chyba ponownie S2...tym razem na serio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 12:07:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
DeS napisał(a):
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.


to moze dowiedz sie szczegolow bo to co piszesz troche sie kupy nie trzyma ...


a co do 300 KM to juz nie jest to takie tanie jak sam chip bo musisz przede wszystkim wymienic turbine .. o ile dobrze pamietam to najtansza to K26 ... poza tym trzeba juz wymienic kolektor wydechowy, intercooler ... wywalenie seryjnego wydechu i wstawienie czegos o wiekszej srednicy tez byloby bardzo wskazane ... takim popularnym zestawem do robienia mocy w okolicach 320 KM jest pakiet z Audi RS2 .. czyli wymieniasz turbo , kolekttory ssacy i wydechowy , wtryski (wymieniajac je masz juz spory zapas nawet pod 400 KM) Intercooler ... jeszcze jedna rzecz ktora predzej czy pozniej musisz wymienic to MAP sensor ...czujnik cisnienia w kolektorze ... seryjny jest do 1 bara ... zalozenie MAPa z S4 da ci zapas do 1,5 bara ale z kolei jak zalozysz turbo o wiekszej srednicy to spadnie cisnienie przy jednoczesnym zachowaniu ilosci powietrza tloczonego do cylindrow ..tak wiec troche kombinacji z tym jest ... a i tak wszystko zaczyna sie i konczyu na zasobnosci portfela :D ... najlepiej powiedza ci o tym Leo czy Volki

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 12:52:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hans napisał(a):
DeS napisał(a):
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.


to moze dowiedz sie szczegolow bo to co piszesz troche sie kupy nie trzyma ...


a co do 300 KM to juz nie jest to takie tanie jak sam chip bo musisz przede wszystkim wymienic turbine .. o ile dobrze pamietam to najtansza to K26 ... poza tym trzeba juz wymienic kolektor wydechowy, intercooler ... wywalenie seryjnego wydechu i wstawienie czegos o wiekszej srednicy tez byloby bardzo wskazane ... takim popularnym zestawem do robienia mocy w okolicach 320 KM jest pakiet z Audi RS2 .. czyli wymieniasz turbo , kolekttory ssacy i wydechowy , wtryski (wymieniajac je masz juz spory zapas nawet pod 400 KM) Intercooler ... jeszcze jedna rzecz ktora predzej czy pozniej musisz wymienic to MAP sensor ...czujnik cisnienia w kolektorze ... seryjny jest do 1 bara ... zalozenie MAPa z S4 da ci zapas do 1,5 bara ale z kolei jak zalozysz turbo o wiekszej srednicy to spadnie cisnienie przy jednoczesnym zachowaniu ilosci powietrza tloczonego do cylindrow ..tak wiec troche kombinacji z tym jest ... a i tak wszystko zaczyna sie i konczyu na zasobnosci portfela :D ... najlepiej powiedza ci o tym Leo czy Volki


Hans, Ty brutalu :D

Kostos, żeby słyszeć turbinę trzeba mieć zainstalowany BOV a nie DV jak jest oryginalnie w S2. Jest jedno ważne przeciwskazanie wywalania powietrza w atmosferę zamiast spowrotem do obiegu: komputer sygnalizuje błędy. Zainstaluj jak chcesz zawór DV jakiegoś renomowanego producenta, zamiast oryginalnego, wtedy będzie lepiej słyszalny, ale napewno nie tak, jak w 1.8T. Silnik w S2 ma zarówno MAP i MAF i jeżeli któreś z wartości zczytanych się nie zgadzają wobec siebie elektronika daje tryb awaryjny z miejsca. To tak, jakbyś miał dziurę w dolocie.

pod 300 KM zestaw wygląda tak:

turbina k26 jakaś
elektronika odpowiednia
map sensor (jeżeli masz silnik ABY to odpada bo tam w serii jest 1.5 bar)
jeśli chcesz to intercooler
cały wydech

i finito...

Jeżeli chcesz się w to bawić , najpierw sprawdź silnik, czy jest dobry jeszcze na takie zabawy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 12:55:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
DeS napisał(a):
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.


DeS zrób proszę dla mnie kilka zdjęć fury Alberta, chodzi mi o mechanikę, PLIISSSS

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 13:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 17:42:33
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
czyli zrobic zamiane tego DV na BOV?No tak ale ,gdzie takie cos dostac,na pewno nie w kazdym sklepie z czesciami..?Wogole jak mam powiedziec o co mi chodzi,wiecie ja jestem raczej laikiem w tych sprawach .Wiec mam isc i poprosic o zawor BOV a gosciu bedzie wiedziec o co chodzi?Tak troche z innej beczki,wczoraj spadl pierwszy snieg i chcialem troche bokiem powchodzic ale w zyciu wczesniej quattro na niegu nie jezdzilem,no i sie rozczarowalem bo chyba nie umiem tego robic.Baczka to jeszcze krecilem jak na maksa kierownice w bok zrobilem i but.Niech mi ktos powie jak sie slizgac na sniegu przy guatrto?troche glupie pytanie,ale wybaczcie:)wruuuuummm ppssssssttttttttt

_________________
chyba ponownie S2...tym razem na serio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 14:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 17:42:33
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=18238080 ,co o tym myslicie?Pewnie lipa co?

_________________
chyba ponownie S2...tym razem na serio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 15:03:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
co do BOV czy DV to sa to zawory upustowe powietrza doladowanego ... BOV to zawor zewnetrzny a DV do zawor wewnetrny ... a tak jak pisal Leo ... zainstalowanie BOVa w seryjnym silniku moze spowodowac bledy w komputerze ... dlatego szukaj innego DV ...glosniejszego ... eventualnie jezeli zastosujesz inny komputer moze sie okazac ze juz zastosowanie BOVa nie bedzie powodowalo bledow ..


co do quattro ... masz do dyspozycji tyle mocy ze kazdy luk pokonuujac na jedynce i przy wdepnieciu do dechy powinienes przechodzic bokiem ... staraj sie unikac gazowania na maxymalnie skreconych kolach bo rozwalisz pompe wspomagania ... najlepiej przyjedz na zlot ... tutaj bedziesz mial miejsce i mozliwosci podszkolenia sie w jezdzeniu quattro :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 15:41:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Niestety... Alberta nie było - nie mam ani informacji ani zdjątek - maybe next time. :|

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 15:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a jak wyszły pomiary mocy???

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 15:54:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
Leo , poczekaj .. .spot pewnie jeszcze trwa ... a relacja pewnie bedzie na glownym :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 16:04:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Leo napisał(a):
a jak wyszły pomiary mocy???


Jak będą wykresy to napewno je wkleimy :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 16:24:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 17:42:33
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
gdzie sa te zaworki?w ktorym miejscu?w silniku oczywiscie?

_________________
chyba ponownie S2...tym razem na serio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 16:36:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
zawor jest umieszczony pomiedzy pasem przednim a turbina u jest porzymocowany do 2 wezy gumowych , trzeci cieniutki idzie do kolektora za przepustnice ...nr czesci to 034 145 710 A

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 17:34:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hans napisał(a):
zawor jest umieszczony pomiedzy pasem przednim a turbina u jest porzymocowany do 2 wezy gumowych , trzeci cieniutki idzie do kolektora za przepustnice ...nr czesci to 034 145 710 A


... i jest plastikowy. Podstawową przeróbką jest jego wymiana na taki z TT 225 PS.

A syczącego BOVa nie założysz bez odpowiedniej elektroniki.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2003 19:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 17:42:33
Posty: 41
Lokalizacja: Sieradz
pytalem sie wczesniej co myslicie o takiej ofercie na allegro,odpiszcie mi czy moge takie cos zalozyc,w sumie jest niedrogie a niby dobre.adres dalem troche wczesniej.No i co z tym zaworkiem wrescie zrobic ?Ostateczna decyzja,mam kupic taki z TT 225 PS?Jesli tak to ok,i jeszcze jedno zajebiscie wazne pytanie :skad ja to wezme?Gdzie mam to kupic?
Z inne j beczki,czy stozek ma wplyw na ten dzwiek?Nie mam stozka ale chce kupic ,jest taki za 240 zl z jakas izolacja aluminiową,ale oprocz jego wlozenia mam jakies dodatkowe rzeczy tam robic,jakies przewody,węzyki czy cos takiego?

_________________
chyba ponownie S2...tym razem na serio


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: