hans napisał(a):
DeS napisał(a):
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.
to moze dowiedz sie szczegolow bo to co piszesz troche sie kupy nie trzyma ...
a co do 300 KM to juz nie jest to takie tanie jak sam chip bo musisz przede wszystkim wymienic turbine .. o ile dobrze pamietam to najtansza to K26 ... poza tym trzeba juz wymienic kolektor wydechowy, intercooler ... wywalenie seryjnego wydechu i wstawienie czegos o wiekszej srednicy tez byloby bardzo wskazane ... takim popularnym zestawem do robienia mocy w okolicach 320 KM jest pakiet z Audi RS2 .. czyli wymieniasz turbo , kolekttory ssacy i wydechowy , wtryski (wymieniajac je masz juz spory zapas nawet pod 400 KM) Intercooler ... jeszcze jedna rzecz ktora predzej czy pozniej musisz wymienic to MAP sensor ...czujnik cisnienia w kolektorze ... seryjny jest do 1 bara ... zalozenie MAPa z S4 da ci zapas do 1,5 bara ale z kolei jak zalozysz turbo o wiekszej srednicy to spadnie cisnienie przy jednoczesnym zachowaniu ilosci powietrza tloczonego do cylindrow ..tak wiec troche kombinacji z tym jest ... a i tak wszystko zaczyna sie i konczyu na zasobnosci portfela
... najlepiej powiedza ci o tym Leo czy Volki
Hans, Ty brutalu
Kostos, żeby słyszeć turbinę trzeba mieć zainstalowany BOV a nie DV jak jest oryginalnie w S2. Jest jedno ważne przeciwskazanie wywalania powietrza w atmosferę zamiast spowrotem do obiegu: komputer sygnalizuje błędy. Zainstaluj jak chcesz zawór DV jakiegoś renomowanego producenta, zamiast oryginalnego, wtedy będzie lepiej słyszalny, ale napewno nie tak, jak w 1.8T. Silnik w S2 ma zarówno MAP i MAF i jeżeli któreś z wartości zczytanych się nie zgadzają wobec siebie elektronika daje tryb awaryjny z miejsca. To tak, jakbyś miał dziurę w dolocie.
pod 300 KM zestaw wygląda tak:
turbina k26 jakaś
elektronika odpowiednia
map sensor (jeżeli masz silnik ABY to odpada bo tam w serii jest 1.5 bar)
jeśli chcesz to intercooler
cały wydech
i finito...
Jeżeli chcesz się w to bawić , najpierw sprawdź silnik, czy jest dobry jeszcze na takie zabawy.