.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 08:12:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jakości
PostNapisane: 01.lis.2016 15:40:05 
Witam Szanowne grono specjalistów,
Sprawę mam następującego typu...:
Jak każdemu z nas czasem i mi zdarza się coś tam w zawieszeniu wymienić... mam w zwyczaju wkładać do swoich aut części dobrej jakości dlatego też zazwyczaj decyduję się na zamienniki lemfordera. Latem w X5 wymieniałem łącznik stabilizatora i zwyczajowo dumny kazałem włożyć lemfordera ;) W zeszłym tygodniu pojechałem swoim autem na niemiecki przegląd (tu mam auto zarejestrowane) i podczas badania wyszło, że mam już nadwyrężone tylne górne wahacze. Specjalnie użyłem słowa nadwyrężone bo w Polsce dostałbym ten przegląd z wynikiem wzorowym :D w każdym razie niemiec mówi, te części są do wymiany poza tym auto jak to się mówi lala ;)
Szybki telefon do znajomka, który prowadzi niezależny serwis opla (ale robi też inne auta) mówi mi, że meyle może mieć po 82eur, ale niema czasu do połowy miesiąca. Wieć stwierdziłem, że ogarne to gdzie indziej. Zakupiłem wahacze lemfordera po 250zł za sztukę i w piątek mam termin na wymianę. Także niby wszystko super. Zadzwonił dziś do mnie ten znajomy i pyta co i jak więc mu melduje, że kupiłem lemfordera i w piątek wymieniam, on na to do mnie, że lemforder to kibel :galy: że to to samo co febi :galy: i ogólnie tylko Meyle...

Hmmm i tu jest moje pytanie do Was: Co Wy na to?? Ma chłop racje czy bajdurzy bo ma układ z przedstawicielem Meyle??


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 16:46:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
E tam, to wszystko jeden chuy, mechanik miał upust gdzieś w punkcie, dostawał fakturę proforma i wpiedziela Ci taki kit bo nieraz na części można więcej jak na robocie przyciąć, a ty masz teraz mokre sny :D . Niech zakłada i nie gada.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 16:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Lem idzie do Audi w fabryce... kropka :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 17:10:07 
Spoko mały, nie mam mokrych snów ;) zacząłem się poprostu zastanawiać i tyle. Tym bardziej, że mam do niego jakie takie zaufanie bo trochę już razem pracujemy i chłop ma spore doświadczenie i tytuł inżyniera, a nie jakiegoś tam byle mechanika po szkole samochodowej.
Z drugiej strony jak mówisz jeden chuy to może trzeba było kupić jakieś belgijskie po 150zł za sztukę :diabel:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 17:46:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
tomeksopot napisał(a):
chłop ma spore doświadczenie i tytuł inżyniera, a nie jakiegoś tam byle mechanika po szkole samochodowej.


No właśnie doświadczenie z tytułem inżyniera nie idzie w parze w przypadku mechanika. Bo niestety parę ładnych lat praktyki stracił na głupotach, poza tym dobry inżynier nie zmienia wahaczy w starych beemkach :D


tomeksopot napisał(a):
Z drugiej strony jak mówisz jeden chuy to może trzeba było kupić jakieś belgijskie po 150zł za sztukę :diabel:


Nie wykluczone. Teraz prawie wszystko jest robione w chinach , tylko nazwy przy pakowaniu ustalają, i lepiej kupić coś małej firmy która próbuje się wybić na rynku dbając przy tym i jakość i trwałość, jak masowo klepniętą markową część na dalekim wschodzie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 19:19:04 
mały v8 napisał(a):
poza tym dobry inżynier nie zmienia wahaczy w starych beemkach


on ma od tego ludzi sam się nie babra... bo nie po to się uczył ;)

mały v8 napisał(a):
lepiej kupić coś małej firmy która próbuje się wybić na rynku dbając przy tym i jakość i trwałość,


no właśnie... tylko czy warto eksperymentować?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 20:02:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
ja wymieniałem w starej b5 na lemy i do dziś dnia (6 rok) latają i nic sie nie dzieje (nalot ok. 60 - 70 tys)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 22:11:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Po 10 latach pracy w hurtowni motoryzacyjnej moje wnioski wyglądają następująco: lemforder, trw, swag, meyle są ok. Jezeli febi to tylko amortyzatory febi bilstein.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 01.lis.2016 22:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z własnych doświadczeń. Lemforder nigdy mnie nie zawiódł. Wiem że Audi stosuje go na pierwszy montaż.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 02.lis.2016 07:49:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Wsadziłem Lema do A8, na razie spokój.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 02.lis.2016 07:53:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
To właśnie napisałem.
Żeby było śmieszniej dolny prosty dolny w naszych starych furmankach z okolic 2000r ma znaczek TRW i logo Audi.
Kupując dziś ten sam wahacz lema też znajdziesz znaczek TRW na nim. Widocznie Lem proste brał z TRW :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 02.lis.2016 13:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
A ja powiem tak: to co się łatwo i szybko wymienia dostaje najtańsze graty np Kraft...
To co może unieruchomić auto, lub uszkodzić silnik - dostaje lepsze graty np Conti, nigdy najdroższych...
Metoda sprawdza się w autach, które robią ok stówki rocznie...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 02.lis.2016 14:29:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dodam, że wszystkie moje auta mają od ponad 13 lat montowane podzespoły Lemfordera lub oryginały (tył w quattro) i nie zdarzyło się aby "chwilę po" coś padło.
Tak odkopując notatki - zawias w Caddym robiony w 2008 roku - od tego momentu wymieniłem rok temu 2 końcówki drążka.
W czerwonej B5 q zawias doprowadzony do porządku w 2002 roku (2 banany i chyba 2 stabilizatory) - do dziś cisza.
W A80 świeżo sprowadzonej wymieniłem 2 napierd... końcówki drążka - nie ma zmiłuj i dostała Lemfordera.

Sądzę iż wszystkie wymienione marki w nazwie tematu są z najwyższej półki - TRW stosowałem przed laty i nie mam zastrzeżeń o Meyle z kolei z zasłyszanych opinii - tez ok.
Jedno czego odradzam z własnych doświadczeń w zawieszeniu to Febi :!!:

Z kolei w tematach około rozrządowo/rolkowo/paskowo/łozyskowych - INA - rolki-paski /Bosch-paski/SKF-łożyska.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 03.lis.2016 20:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Do tak ciężkiego wozu jak X5 najlepiej pakować jakiegoś lema/trw, w autach typu a4 b5/b6 itp imho nie warto, master sporty wytrzymują spokojnie 40tkm, więc jaki tu sens kupować lema za 1500zł?

Teraz wszystko schodzi na psy, nie ważne czy lem czy trw, nawet jak byś kupił ori część w pudełku audi/vw czy bmw to i tak nie wytrzyma tyle co ta montowana 15 lat temu, ja w swojej C5 zrobiłem na ori wahaczach z zawiasem 1BE i felgami 17" (zima i lato) 200tkm, 90% przebiegu to miasto i żadnego stukania z wahaczy nie było, teraz to jest nie do pomyślenia :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 03.lis.2016 23:33:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Słabo ...
W mojej ex AFNq avant - 330 km na ori zawiasie - 1BA.
W obecnej AFNq sedan 320 kkm na ori zawiasie - 1BE.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 03.lis.2016 23:40:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
2rafal7 napisał(a):
Do tak ciężkiego wozu jak X5 najlepiej pakować jakiegoś lema/trw, w autach typu a4 b5/b6 itp imho nie warto, master sporty wytrzymują spokojnie 40tkm, więc jaki tu sens kupować lema za 1500zł?

Teraz wszystko schodzi na psy, nie ważne czy lem czy trw, nawet jak byś kupił ori część w pudełku audi/vw czy bmw to i tak nie wytrzyma tyle co ta montowana 15 lat temu, ja w swojej C5 zrobiłem na ori wahaczach z zawiasem 1BE i felgami 17" (zima i lato) 200tkm, 90% przebiegu to miasto i żadnego stukania z wahaczy nie było, teraz to jest nie do pomyślenia :)


Szczerze to dziękuje co czwartą wymiane oleju zmieniać zawias. Mam zaufanego fachure od zawieszeń i gdy słysze albo czuję, że coś nie tak, jadę do niego i wymieniam tylko te elementy zawiasu, które są zużyte. I przez to nie czuje, że lem albo trw są droższe. A i wiem, że jeżdżę na podzespołach lepszej jakości niż master sporty czy inne tego typu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 05.lis.2016 18:15:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Baskecior napisał(a):
Słabo ...
W mojej ex AFNq avant - 330 km na ori zawiasie - 1BA.
W obecnej AFNq sedan 320 kkm na ori zawiasie - 1BE.


Napisałem, że nie było żadnego luzu przy 200tkm, czyli do momentu aż mi dmuchnęli furacza, pewnie zawiecha jeszcze by polatała. Czy Twoje auta były używane od nowości po dziurawych jak ser Łódzkich drogach, czy były przywiezione z zachodu? pewnie to drugie, więc nie ma co się dziwić, że tyle wytrzymały. U mnie biorąc pod uwagę zawias 1BE, felgi lato/zima 17" i 90% przebiegu od nowości po Łodzi to i tak według mnie jest rewelacyjny wynik, jedynie co to dwa razy wymieniałem końcówki drążków i raz całe drążki.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lemforder,Meyle,TRW, a może febi...luźna pogawędka o jak
PostNapisane: 05.lis.2016 19:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
master sporty zależy jak trafisz, u mnie jeden wytrzymał 10k drugi jeźdz narazie jakieś 25k a zamiast tamtego kupiłem meyle zobaczymy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: