.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 16:30:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [BMW E39 530iA '01] Brak prądu
PostNapisane: 14.lis.2016 08:47:13 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Witam, mam pewien problem:
Wracałem samochodem z długiego weekendu, 20 km od domu taka akcja: zatrzymujemy się na chwilę na parkingu, gaszę silnik.
Mamy ruszać, przekręcam kluczyk, na chwilę pojawiają się kontrolki (jak zawsze) dosłownie na 0,5s, potem wszystkie totalnie znikają.
Rozrusznik nie kręci.
Jak włożę kluczyk i ledwo co go przekręcę widać tą kontrolkę od air-bag-u (żarzy się słabo).
Jak dam na zapłon to bardzo słabo żarzy się od oleju.
Jak chcę odpalić nic.
Zero prądu: nie ma żarówek wewnątrz, podświetlania PRND na skrzyni, podsufitki, nie da się otworzyć bagażnika - ZERO prądu.
Kolega z kablami - podłączamy się pod maską (Passat B5 1.9TDI).
Kontrolki wracają, są podsufitki, otwiera się bagażnik, podświetla się PRND.
Na próbie odpalenia tylko takie strzelanie, trykanie (chyba za słaby AKU w 1.9TDI), więc nic.
Hol i 20 km do domu na N.
Podejrzenie na alternator lub padniętą celę w AKU (BMW kupione w czerwcu, AKU nie tykany, może i 15 lat ma?).
Miałem padniętą celę w A8 i napięcie było wtedy 6V.
Wchodzę do bagażnika (dzisiaj przed chwilą) i napięcie na AKU w E39 jest 12,3V WTF?

Dlaczego więc nie podświetlają się kontrolki?
Jakby była padnięta cela byłoby duuuuuużo mniej.
Padnięty alternator nie przeszkadzałby podświetlić kontrolki, podsufitki, otworzyć centralkę jak AKU ma 12,3V....
Jakby był przerwany obwód np to kontrolka AIR-BAG czy ciśnienia oleju by się nawet nie żarzyła, o i w czasie jazdy na holu totalnie bez prądu kontrolka skrzyni migała (N z PRND migało).

Ktoś podpowie co może być?
Chciałem już przekładać AKU z Audi A8 - ale teraz nie widzę sensu: w E39 ma 12,3V w A8 ma 12,4V ...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [BMW E39 530iA '01] Brak prądu
PostNapisane: 14.lis.2016 09:49:00 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
A sprawdziłeś napięcie przy kluczyku przekręconym na zapłon? Teraz jak w "spoczynku" zmierzyłeś te 12,3?

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [BMW E39 530iA '01] Brak prądu
PostNapisane: 14.lis.2016 10:41:47 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tak, ale jajca wyszyły bo....
Już wyjmowałem akumulator a tu na chwilę zapaliły się podsufitki.
Co się okazuje klema była niedokręcona po prostu LOL.
Wsio hula bez żadnych innych napraw - podokręcałem wszelkie mocowania i klemy.
Po prostu pech i tyle, do aku nie było nigdy za mojej kadencji zaglądane.
Temat do zamknięcia.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [BMW E39 530iA '01] Brak prądu
PostNapisane: 14.lis.2016 11:59:53 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
O to miałem spytać w drugiej kolejności, ale jak widać... trzeba było od tego zacząć. Byłem pewien że to sprawdziłeś jako pierwsze, jeszcze wczoraj, zanim zdecydowałeś się na hol...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [BMW E39 530iA '01] Brak prądu
PostNapisane: 14.lis.2016 12:21:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No cóż wczoraj nie miałem opcji dostania się do bagażnika.
Dwoje dzieci na tylnej kanapie (jedno śpi) i 300 kg wałówy ze wsi - czytaj załadowane wszystko pod korek.
Stawialiśmy celę w AKU lub alternator.
Dzisiaj odpinając klemę by wyjąć AKU z BMW się okazało że była luźna.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [BMW E39 530iA '01] Brak prądu
PostNapisane: 14.lis.2016 15:03:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
miałem dokładnie taki sam przypadek w e39, tyle że jakieś 2/3 dni po zakupie :-D

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: