.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:38:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 23.lis.2016 18:38:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Witajcie ;)

Czy któryś z was miał styczność z wymianą amorków z tyłu ?
Quattro to Quattro i szukałem jak głupi, nawet po Allegro i nic... Kończy się na dedyku do pojemności 3.0

Czyli.
Kod:
http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-tyl-audi-a6-c5-quattro-z-spor-i5063022330.html
http://allegro.pl/amortyzator-bilstein-b4-audi-a6-c5-quattro-i6579930568.html


Itd Itd...

Czy może te od np 2.8 podejdą do 4.2... Teoretycznie utwardzenie podejrzewam podobne, Quattro to Quattro, tyle że różnica silników.


Tyle że nie chce Bubla zrobić...
Btw, Nie chce ktoś kupić kompletu amortyzatorów nowych tył moroe, za śmieszne pieniądze :) Bez Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 23.lis.2016 20:51:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jedyne dostepne sa Sachs Advance ktore szly w serii. Dostepne na zamownie w ASO. Cena zwala z nog. Poza tym tylko Bilstein B8 lub Koni.

wytapatane zenkiem 551ML

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 23.lis.2016 22:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
A poratowalbys linkami ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 23.lis.2016 22:28:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Linkami nic nie zrobisz. Musisz podzwonić po hurtach i ASO. Ewnetualnie polecam Venom24.pl - maja różne zawiasy do różnych aut.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 24.lis.2016 09:52:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Cenka w ASO to około 800-900pln/szt.
Bilstein B8 spokojnie na tył będzie OK. Ja mialem B14 coilover i było twardo... męsko twardo ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 24.lis.2016 10:29:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
drookash napisał(a):
Cenka w ASO to około 800-900pln/szt.
Bilstein B8 spokojnie na tył będzie OK. Ja mialem B14 coilover i było twardo... męsko twardo ;)


730 zł w ASO, robocizna 350 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 24.lis.2016 10:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
bloku napisał(a):
Jedyne dostepne sa Sachs Advance ktore szly w serii. Dostepne na zamownie w ASO. Cena zwala z nog. Poza tym tylko Bilstein B8 lub Koni.

wytapatane zenkiem 551ML


A Bilstein b4 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 25.lis.2016 15:15:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Masz sedan czy avant? Ja do avanta bez problemu znalazłem sachsy o numerach takich jak w aso.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 25.lis.2016 16:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Avant... a bylbys mily podac ich numery ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 25.lis.2016 23:31:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Sachs typu 1bd. Orginał 650 w aso. W hurtowni za ok 300 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.lis.2016 19:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2014 09:30:27
Posty: 16
adriseko i co założyłeś? Ja do zawieszenia 1BD założyłem B6 i jest ok...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.lis.2016 19:53:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Gdzie dorwałeś B6 do eSkowego zawiasu?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.lis.2016 22:28:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2014 09:30:27
Posty: 16
Mam założone dokładnie te https://bilsteinpolska.pl/sklep/amortyz ... 17993.html czyli niby do 4.2... wiem że do S6 mówią o zakładaniu B8 ale do 1BD niema to sensu bo B8 zakłada się do obniżonych pojazdów a B6 do seryjnych ale eski na zawieszeniu 1BD jest obniżona rzekomo tylko o 1 czy 2 cm więc zdecydowałem się na B6... z tego co się dowiedziałem to B6 od B8 różnią się tylko długością skoku w sensie tej chromowanej rury a nie twardością więc zamówiłem jeżdżę już około roku i nic się z nimi nie dzieje nie pociekły samochód jest stabilny na szybkich zakrętach a jednocześnie nie jest za niski... jak z przodu mi się uszkodzą seryjne to na bank zamówię B6 na przód...
Kolejna zaletą jak dla mnie jest to że bilsteiny da się regenerować... jak dobrze pamiętam to za połowę ceny nowych można zregenerować swoje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.lis.2016 22:36:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tu nie chodzi tylko o wysokość sprężyn ale też o masy pojazdu i nacisk na oś. Stąd moje pytanie bo nie spotkałem się z B6 do A6/S6 V8. Ciekaw jestem jak długo pożyją...

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.lis.2016 22:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2014 09:30:27
Posty: 16
Uważasz że a6 c5 4.2 jest lżejsze od s6 c5? W katalogu na tej stronie https://www2.bilstein.com/en/products-and-services/ po wybraniu S6 C5 wyskakują 4 możliwości ... ja wybrałem B6 i jest ok za to kolega z innego forum założył B8 i jest niezadowolony bo coś mu tłucze ... moim zdaniem to przez to że B8 zakłada się do samochodów obniżonych a S6 na 1BD można powiedzieć że takie nie jest ;) Może to krótszy skok amora B8 się odzywa bo przecież sprężyna została seryjna... a ja mam B6 i nic mi nie stuka ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.lis.2016 23:02:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Mają sporo błędów. Zwróć uwagę, że w katalogu podają Audi A6 Quattro 3,7 gdzie takiego nie było. Podali jeden amorek dla wszystkich silników od 1,8T R4 aż po V8...nie zdziwiło Cię to?

B8 to typowo sportowy amorek do cywilnych aut. Do S6 zakłada się Sachsy ADV tak jak fabryka nakazała. Ani Bilstein a tym bardziej Monroe nie przewidzieli dla A6/S6 V8 seryjnych amorków - zrobili tylko "sportowe".

Ja się nie spotkałem z niczym innym w zamienniku a szukałem sporo. Kolega co kupił ode mnie srebrne S6 założył KONI V1 ale cena wyższa niż Sachs.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.lis.2016 23:22:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2014 09:30:27
Posty: 16
Na innym forum jest też temat odnośnie KONI V1 i też stukają ale temat umarł wiec w sumie niewiadomo co było przyczyną czy amor czy coś innego... Niebawem mam badanie techniczne to przyjrzę się moim jak tam ich skuteczność... wylać nie wylały, zrobiły już z 20tys. km i jeśli chodzi o komfort jazdy to polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 30.lis.2016 22:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Zbój napisał(a):
adriseko i co założyłeś? Ja do zawieszenia 1BD założyłem B6 i jest ok...


Na razie wyhamowałem z Amorkami, dlatego że spadło trochę śniegu, zrobiłem pełen skręt i usłyszałem strzały jak z kałasznikowa, do tego sobie radośnie podskakiwała jakbym miał kwadratowe koło założone

Okazało się że przegub jest w takim stanie, że wielu użytkowników z Forum by mnie za to zwyzywało

Ba... okazało się że jest w takim stanie że jedyne co planuje zrobić to jechać prosto do mechanika z tym, bo zacząłem się bać ruszać Audiczkę


Kolejna sprawa, zastanawiam się....
b4/b6/b8 z bila...

B4 do seryjnych A6... wejdą bez problemu do mnie, ale kwestia rożnicy, bo wymieniam jedną stronę
B8 ... Waham się, bo jak bydle jest twarde, to będzie różnica, jedna strona miększa, druga twardsza...
Może jednak B6

Po za tym, nie jestem zwolennikiem CEGŁY, Wiem że to Auto Sportowe, ale Mieszkam w takim mieście że nie mam ochoty przypominać sobie złotych czasów Cinquociento, gdzie utrzymanie kierownicy na wybojach graniczyło z cudem



Bloku:
Coś jest w tym co piszesz... bo nikt nie kupuje np 1.8T do szaleństw, tylko jako zwyczajne cywilne auto i raczej nikt by nie kupił tego kiedyś jeżeli miało by zawieszenie jak S-ka, bo nie oszukujmy się, to zawieszenie jest Twarde jak sam... no właśnie.

Więc te amortyzatory dedykowane pod "wszystko" mogą być takim Między między... Za twarde do 1.8, za miękkie do 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 01.gru.2016 06:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Nie wymieniaj amortyzatora tylko z jednej strony, to proszenie się o wypadek, auto ci będzie różnie reagować w zakrętach.


Ostatnio edytowano 01.gru.2016 08:06:57 przez kocureq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 01.gru.2016 07:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2016 10:11:21
Posty: 61
b6 i b8 mają tą samą charakterystykę z tym, że b6 jest dedykowane do seryjnej sprężyny, a b8 do krótszej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: