.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 23:17:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 01.lut.2017 09:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
http://www.ate-hamulce.pl/www/download/ ... tilube.pdf

Czyli jest do wszystkiego :)
Całych tloczków nie masz co śmarować. Posmaruj delikatnie uszczelkę tłoczka tą wewnętrzną by się wślizgnąć mógł i tyle. TRW daje czasami w komplecie taki czerwony smar - to jest typowe do prowadnic, a na plastilube składałem kilka kompletów zacisków w w/w sposób i nic się nie dzieje. Płyn hamulcowy ma w sobie tyle środka smarnego ile ma mieć by tłoczki nie tarły.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 01.lut.2017 10:50:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
drookash napisał(a):
http://www.ate-hamulce.pl/www/download/ate_pl_pl/allgemein/50_kommunikation/download/ulo_ate_plastilube.pdf

Czyli jest do wszystkiego :)
Całych tloczków nie masz co śmarować. Posmaruj delikatnie uszczelkę tłoczka tą wewnętrzną by się wślizgnąć mógł i tyle. TRW daje czasami w komplecie taki czerwony smar - to jest typowe do prowadnic, a na plastilube składałem kilka kompletów zacisków w w/w sposób i nic się nie dzieje. Płyn hamulcowy ma w sobie tyle środka smarnego ile ma mieć by tłoczki nie tarły.


może teraz robią jeden do wszystkiego, na samym płynie jak ktoś umiejętnie złoży też będzie OK, taka mała tubka z allegro za 4zł starczyła na dwa tylne zaciski i jeszcze zostało :D kupowałem prowadnice tylnych zacisków TRW to w komplecie też był jakiś biały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 02.lut.2017 20:55:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
zacząłem wszystko składać , i kilka uwag się nazbierało :

najoptymalniejszym zestawem do regeneracji naszych zacisków jest taki oto zestaw jak poniżej -cena około 42 zł . Jednakże ma on jedną wadę , gumka , która osłania śrubę prowadnicy na jarzmie nie pasuje do naszego auta , i musimy ją wymienić . Ja , jako , że kupowałem zestaw uszczelek w zakładzie regenerującym zaciski , sprzedający wymienił mi je bez problemu , na takie na jakie powinny być . Różnice widać na zdjęciach .

Obrazek

Osłona piasty , jarzmo , prowadnice, jak i sam zacisk będą pomalowane na taki kolorek :

Obrazek

zacisk czyścimy z syfu , co do zacisku , to zastanawiam się , czy hamerite , którym pomalowałem resztę rzeczy , .. przyjmie się . Czy muszę jednak kupić farbę ameliniową ... :):

Obrazek

Do wkręcania tłoczka zrobiłem sobie taki przyrząd , czyli szeroka podkładka , po bokach nawiercone otwory , wbiłem ząbki , od góry nakrętka 17 , i wszystko obwspawałem . Tłoczek początkowo można wkręcić żabką , ale przy końcu wkręcania , gdy zbliżamy się końca łatwo jest ją tą żabką uszkodzić tę nową uszczelkę .


Obrazek

Obrazek


Następnie , aby rozebrać zacisk , wyciągnąć ten regulator od hamulca ręcznego ... , to też trzeba się nagimnastykować ... , ten pierścień siegiera pasownie siedzi w tej szczelinie . Z włożeniem też jest problem .... ale warto tę uszczelkę wymienić .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 02.lut.2017 22:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ośka od regulatora jest OK czy "nadgryziona"? do regeneracji tylnych zacisków są zestawy z TRW ale one obejmują tylko osłonę przeciwkurzową tłoczka i uszczelniacz, te z autofrena osłony szybko puchną i robią się twarde, ja tłoczki wkręcam kluczem od kątówki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 03.lut.2017 18:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
ośka od regulatora jest OK czy "nadgryziona"? do regeneracji tylnych zacisków są zestawy z TRW ale one obejmują tylko osłonę przeciwkurzową tłoczka i uszczelniacz, te z autofrena osłony szybko puchną i robią się twarde, ja tłoczki wkręcam kluczem od kątówki




Ośka od regulatora jest w idealnym stanie , aż się sam zdziwiłem . Wystarczyło ją tylko szmatką przetrzeć , i nówka sztuka ... , zero jakichkolwiek minimalnych wżer itp. Az się sam zdziwiłem , bo zazwyczaj na tej ośce robią się konkretne wżery , i potrafi olej ciec przez nie . Zobaczymy ile u mnie te uszczelki wytrzymają , aczkolwiek po zdemontowaniu tych starych , .. jak je oceniłem to też nie było się do czego przyczepić .
Mam do Kolegi pytanie , bo chciałbym zweryfikować poprawność działania zacisku . A mianowicie :

Tłoczek został wkręcony w zacisk do krańcowej pozycji . Na ośkę regulatora hamulca ręcznego nałożyłem tę dźwigienkę , i zacząłem ją naciągać stymulując zaciąganie hamulca ręcznego . W wyniku tego tłoczek zaczął się wysuwać na swój dystans roboczy hmm jakieś 4 mm , i wracał do pozycji pierwotnej - chował się z powrotem w korpusie zacisku . I teraz ... nie wiem czemu , ale na niektórych filmach z instruktażu regeneracji zacisku , gdy pompowało się tłoczek tą dźwigienką od hamulca ręcznego , to można było całkowicie wypchnąć tłoczek z zacisku . U mnie on wracał z powrotem . Czy w tłoczku , tam gdzie się wkręca ten gwint-ślimak od regulatora hamulca ręcznego jest jakieś sprzęgiełko ??
Następnie , czy wysuwanie się tłoczka , czyli odkręcanie się tłoczka z tego gwintu - ślimaka od regulatora hamulca ręcznego jest spowodowane ciśnieniem płynu hydraulicznego podczas naciskania pedału hamulca . Bo to tak by mi wyglądało na chłopski rozum .
Obrazek

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 04.lut.2017 07:53:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Daj sobie spokój z regeneracja. Przerabiałem to. Za pół roku znowu się rozleci. Kup nowe zaciski. Ja dałem chyba coś koło 600 zł za dwa i mam spokoj

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 04.lut.2017 13:00:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Zmieniałem ostatnio osłony i uszczelniacze u siebie i tłoczek też się wysuwał i chował jak ruszałem dźwigienką. Regeneracja byłaby lepsza gdyby np cały zestaw był lepszej jakości, TRW producent tych zacisków w zestawach daje tylko uszczelniacze tłoczka i osłony przeciwkurzowe, cena zestawu 40zł na dwa zaciski i to sobie można zmienić przy wymianie klocków, jakby co to mam dwa tylne zaciski z "małyszówki" nie wiem czy do C5 pasują, Niemiec założył nowe z tyłu i się wałki wysypały, zaciski ledwo się przykurzyły, stan idealny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 04.lut.2017 13:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
jmm napisał(a):
Daj sobie spokój z regeneracja. Przerabiałem to. Za pół roku znowu się rozleci. Kup nowe zaciski. Ja dałem chyba coś koło 600 zł za dwa i mam spokoj



Kolego , ten zacisk nie sprawiał mi problemów . ale doszło do pewnej sytuacji , ... gdzie jakby to powiedzieć ... tak zjechałem klocki ... , że jeden wyleciał sobie z zacisku .. a drugi był już bez okładziny :):
Tłoczek wysunął się tak mocno , że ta uszczelka przeciwkurczowa wyskoczyła z rantów , i odsłoniła tłoczek . Na pierwszy rzut oka myślałem że się podarła , i dlatego zawczasu kupiłem zestaw uszczelek . Po ściągnięciu zacisku na upartego mógłbym tylko wkręcić tłoczek do środka , i machnąć ręką . Ale jak już kupiłem zestaw uszczelek , to szkoda było by nie wymienić , i tak samo naszła mnie chęć na pomalowanie zacisków w kolor . Ten kolor co widać na zdjęciach jest bardzo podobny do koloru mego auta .... , także sobie spokojnie dłubię ... :peace:
Następnie , tam nie co się co popsuć , ... chyba że uszkodzi się korpus zacisku .. to wtedy owszem , szukasz nowego ... ale wydawać 600 zł , jak można to zrobić za hmm 150 zł to czysta rozrzutność .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 04.lut.2017 13:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
Zmieniałem ostatnio osłony i uszczelniacze u siebie i tłoczek też się wysuwał i chował jak ruszałem dźwigienką. Regeneracja byłaby lepsza gdyby np cały zestaw był lepszej jakości, TRW producent tych zacisków w zestawach daje tylko uszczelniacze tłoczka i osłony przeciwkurzowe, cena zestawu 40zł na dwa zaciski i to sobie można zmienić przy wymianie klocków, jakby co to mam dwa tylne zaciski z "małyszówki" nie wiem czy do C5 pasują, Niemiec założył nowe z tyłu i się wałki wysypały, zaciski ledwo się przykurzyły, stan idealny



Ja mam u siebie zaciski Lucas'a , i raczej wszystko z nimi jest w porządku . Zapytałem o działanie tego ręcznego , bo zauważyłem jakąś rozbieżność na materiałach filmowych , stąd wzięło się moje zaciekawienie . Od razu rozglądam się za tarczami i klockami na tył ... wypatrzyłem w całkiem fajnej cenie Polskie mikody , i chyba na nie się skuszę . Dziś chyba będę malował zacisk , podeschnie sobię i za dwa dni go montuje . Następnie druga strona do zrobienia .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 04.lut.2017 13:44:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ośka cała to zacisk będzie działał, jak są wżery to może cieknąc po dźwigienką ale w tych zaciskach prędzej dźwigienki staną :D

Luki147 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Zmieniałem ostatnio osłony i uszczelniacze u siebie i tłoczek też się wysuwał i chował jak ruszałem dźwigienką. Regeneracja byłaby lepsza gdyby np cały zestaw był lepszej jakości, TRW producent tych zacisków w zestawach daje tylko uszczelniacze tłoczka i osłony przeciwkurzowe, cena zestawu 40zł na dwa zaciski i to sobie można zmienić przy wymianie klocków, jakby co to mam dwa tylne zaciski z "małyszówki" nie wiem czy do C5 pasują, Niemiec założył nowe z tyłu i się wałki wysypały, zaciski ledwo się przykurzyły, stan idealny



Ja mam u siebie zaciski Lucas'a , i raczej wszystko z nimi jest w porządku . Zapytałem o działanie tego ręcznego , bo zauważyłem jakąś rozbieżność na materiałach filmowych , stąd wzięło się moje zaciekawienie . Od razu rozglądam się za tarczami i klockami na tył ... wypatrzyłem w całkiem fajnej cenie Polskie mikody , i chyba na nie się skuszę . Dziś chyba będę malował zacisk , podeschnie sobię i za dwa dni go montuje . Następnie druga strona do zrobienia .


nie każdemu chce się dłubać tyle :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 04.lut.2017 14:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
ośka cała to zacisk będzie działał, jak są wżery to może cieknąc po dźwigienką ale w tych zaciskach prędzej dźwigienki staną :D

Luki147 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Zmieniałem ostatnio osłony i uszczelniacze u siebie i tłoczek też się wysuwał i chował jak ruszałem dźwigienką. Regeneracja byłaby lepsza gdyby np cały zestaw był lepszej jakości, TRW producent tych zacisków w zestawach daje tylko uszczelniacze tłoczka i osłony przeciwkurzowe, cena zestawu 40zł na dwa zaciski i to sobie można zmienić przy wymianie klocków, jakby co to mam dwa tylne zaciski z "małyszówki" nie wiem czy do C5 pasują, Niemiec założył nowe z tyłu i się wałki wysypały, zaciski ledwo się przykurzyły, stan idealny



Ja mam u siebie zaciski Lucas'a , i raczej wszystko z nimi jest w porządku . Zapytałem o działanie tego ręcznego , bo zauważyłem jakąś rozbieżność na materiałach filmowych , stąd wzięło się moje zaciekawienie . Od razu rozglądam się za tarczami i klockami na tył ... wypatrzyłem w całkiem fajnej cenie Polskie mikody , i chyba na nie się skuszę . Dziś chyba będę malował zacisk , podeschnie sobię i za dwa dni go montuje . Następnie druga strona do zrobienia .


nie każdemu chce się dłubać tyle :D



Najfajniejsze jest to , że ten regulator można kupić w zakładzie który regeneruje zaciski , a jeszcze lepsze , to to , że sam ten regulator idzie kupić na części ..., bo jest on rozbieralny , .. i tę samą ośkę , która koroduje , też idzie kupić osobno . Wiadomo , jak ktoś może sobie kasą na lewo , i prawo rozrzucać .. to jego fantazja :):

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja tylnych zacisków (a6c5 Q)
PostNapisane: 04.lut.2017 14:48:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wrzucałem Ci wcześniej przecież linka do części tylnego zacisku http://www.auto-kozak.pl/regeneracja-zaciskow/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: