.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 08:40:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 11:07:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2013 11:28:52
Posty: 68
Witam, na początku powiem że miałem A6 C4 2.5TDI, teraz mam A6 C5 2.5tdi 2002rok i niby z nim wszystko ok, mam go wyrobilnego i w dobrym stanie, ale mam ochotę zmienić na jakąś benzynę najlepiej z Quattro i teraz mam dylemat na jaką, docelowo będzie w niej siedział gaz... Wybrałem:
-1.8T słabo dostępne, łatwe do chipa, spalanie dobre i z niemiec można sprowadzić bo jest niska akcyza
-2.4 v6 pancerna jednostka ale niestety mulasta...
--3.0 v6 bardzo duża dostępność tych samochodów do ceny która chce dać czyli około 17-18tys ale wszyscy gadają że jednostka bardzo słaba, co w niej nie tak?
-2.7biturbo - za moje pieniądze obawiam się że nie dostanę zadbanego egzemplarza

Pisałem szczerze że najbardziej skłaniam się do 3l v6, moc wystarczająca jak dla mnie, spalanie na poziomie 17l po mieście wydaje się być akceptowalne i nie ma turbin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 11:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak 2.4 mulasta to zostaje Ci 2.7TT, 3.0 jak się posypie to jest finansowo katastrofa, 2.7 ma więcej osprzętu ale słupek niezniszczalny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 11:38:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2013 11:28:52
Posty: 68
A 3.0 v6 jakieś ma wady konstrukcyjne że piszesz "jak się posypie"? Co w nim może się posypać jak to nie ma żadnego osprzętu? 2.7biturbo raczej tak jak mowie nie dostanę za 17tysi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 11:46:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
blok może pęknąć

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 12:03:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2013 11:28:52
Posty: 68
We wszystkich czy jest jakaś wadliwy seria?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 12:21:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
generalnie 3.0 potrzebuje kogoś kto się na nim zna, umie zrobić diagnostykę, sprawdzić ustawienie rozrządu, działanie nastawników, które są trochę inne niż w innych V6 i w razie awarii bardzo drogie jeśli mowa o nowych a są 4szt, używki można kupić za 300zł, używane silniki kosztują od 4000zł, często siadają uszczelki pod głowicami, bloki lubią pękać ale to wszystko reakcja łańcuchowa, wszystko inne poza R4 i 2.4 V6 w A6/C5 będzie generować większe koszty serwisowania i naprawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 13:14:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2013 11:28:52
Posty: 68
Wiesz teoretycznie mam 2.5TDI którego koszty utrzymania podejrzewam są na poziomie własnie 2.7BTurbo, sam już nie wiem co zrobić ale z tego co napisałeś to żeby cieszyć się tym 3.0 to wystarczy kupić zadbany egzemplarz a o to może być ciężko jak się domyślam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 13:29:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie wiem jak w C5 ale np w A4 B6 zawsze 3.0 miałeś kilka szt na sprzedaż na dzień dzisiejszy jest 80 aukcji, trafia się czasem zdrowy ASN ale to albo ma zajechanego multitronica albo po strzale itp, najgorsze to te błyszczące pucowane, w przypadku tego silnika samo przejechanie się autem to za mało, musisz mieć kogoś kto sprawdzi w jakim stanie są fazatory


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 16:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Ja bym cierpliwie szukał 1.8T, lekko dłubnął i jeździł. Petardy nie szukasz,a moim zdaniem taki wystarczy i przynajmniej względny spokój przy eksploatacji. Miałem swego czasu na oku A6C5 1.8T quattro, dumalem,dumalem, a trzeba było kupować.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 17:54:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2013 11:28:52
Posty: 68
Znaleźć 1.8t w Quattro to jak znaleźć uczciwego polityka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 03.lut.2017 19:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
rafal1435 napisał(a):
Znaleźć 1.8t w Quattro to jak znaleźć uczciwego polityka :D

Nie przesadzaj, z politykiem niewykonalne :peace:. Autko można trafić, tylko wymaga to cierpliwości...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 09:05:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
3.0 jest znacznie drozsze w serwisie niz v6 tdi. Jak znajdziesz zdrowego to ok, bedzie sluzyl dlugo. Wazne aby byl w quattro lub oska manual.

Potwierdze slowa juz tu napisane. Diagnostyka i fachowa reka to podstawa bo inaczej ASN jest skarbonka bez dna...jak nie nastawniki to cewki, jak nie cewki to SAI. A wszystko dlatego ze wkladal ktos tam rece co sie nie zna bo silnik sam w sobie bardzo nowoczesny na owczesne czasy.

Wytapatane szajsungiem A5

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 10:16:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
bloku napisał(a):
bo silnik sam w sobie bardzo nowoczesny na owczesne czasy.


I to jest jego największy problem, po tylu latach nie ma bata, żeby ta jego "nowoczesność" się nie wysrała. Jak dla mnie za duże ryzyko w stosunku do ceny zakupu, w razie awarii (choćby nastawników) koszty naprawy będą zbliżać się do wartości auta. Już lepiej kupić 2.7T, owszem też ma się co popsuć (chodzi mi tu o osprzęt), ale specjalistów co obsługują te motory w Polsce nie brakuje, do tego frajda z jazdy jest nieporównywalnie większa aniżeli 3.0, o podatności na jakiekolwiek "tuningi" już nie wspomnę.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 10:34:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2013 11:28:52
Posty: 68
Zostaje mi w takim razie 2.7T - tu na pewno fun z jazdy ale po mieście pewnie z 25l wciągnie... Głos rozsądku i 2.4 v6 ale to wybór raczej dla dziadka... No i 1.8T i mod ale tutaj znowu nie dostanę quattro+automat a przynajmniej nie widzę takiego połączenia
Te 2.7T mnie kusi ale podobno najmniejsza pierdola to wyciąganie całego silnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 11:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
rafal1435 napisał(a):
Te 2.7T mnie kusi ale podobno najmniejsza pierdola to wyciąganie całego silnika...


ale takie rzeczy to w s4 b5, w c5 turbiny bez ruszania motoru wyciągają więc nie powinno być tak tragicznie

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 11:38:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
rafal1435 napisał(a):
Zostaje mi w takim razie 2.7T - tu na pewno fun z jazdy ale po mieście pewnie z 25l wciągnie... Głos rozsądku i 2.4 v6 ale to wybór raczej dla dziadka... No i 1.8T i mod ale tutaj znowu nie dostanę quattro+automat a przynajmniej nie widzę takiego połączenia
Te 2.7T mnie kusi ale podobno najmniejsza pierdola to wyciąganie całego silnika...


bierzesz pod uwagę 1.8T a piszesz, że 2.4 mulasty, a w jeździ miejskiej odczucia są zgoła inne bo inna charakterystyka silników zupełnie a wszystko inne będzie generować koszty chyba, że weźmiesz przed lifta to masz jeszcze 2.8, do pierdoły raczej silnika wyciągać nie trzeba, jak chcesz ruszyć sprężarki albo zrobić uszczelnienie to pewnie trza ruszyć, te K03 wytrzymują sporo, używki w bdb stanie po 700-800zł a nowe pewnie mniej kosztują niż 4xfazator do ASNa, napinacze w 2.7 to koszt 600złx2 za nowe z ASO a poza pękniętym czy wytartym ślizgiem nic się z tym nie dzieje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 12:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
rafal1435 napisał(a):
Zostaje mi w takim razie 2.7T - tu na pewno fun z jazdy ale po mieście pewnie z 25l wciągnie... Głos rozsądku i 2.4 v6 ale to wybór raczej dla dziadka... No i 1.8T i mod ale tutaj znowu nie dostanę quattro+automat a przynajmniej nie widzę takiego połączenia
Te 2.7T mnie kusi ale podobno najmniejsza pierdola to wyciąganie całego silnika...


Nie trzeba żadnego silnika wyciągać, spalanie 25l to przy ostrym bucie może spali, mi paliła 13-14l w Łodzi, normalna jazda. W trasie ten silnik nie jest oszczędny w ogóle, przy 140 ok 12l z tego co pamiętam.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 12:47:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
2rafal7 napisał(a):
rafal1435 napisał(a):
Zostaje mi w takim razie 2.7T - tu na pewno fun z jazdy ale po mieście pewnie z 25l wciągnie... Głos rozsądku i 2.4 v6 ale to wybór raczej dla dziadka... No i 1.8T i mod ale tutaj znowu nie dostanę quattro+automat a przynajmniej nie widzę takiego połączenia
Te 2.7T mnie kusi ale podobno najmniejsza pierdola to wyciąganie całego silnika...


Nie trzeba żadnego silnika wyciągać, spalanie 25l to przy ostrym bucie może spali, mi paliła 13-14l w Łodzi, normalna jazda. W trasie ten silnik nie jest oszczędny w ogóle, przy 140 ok 12l z tego co pamiętam.


przy takiej prędkości tyle samo pali B6 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 13:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2013 11:28:52
Posty: 68
hubos21 napisał(a):
rafal1435 napisał(a):
Zostaje mi w takim razie 2.7T - tu na pewno fun z jazdy ale po mieście pewnie z 25l wciągnie... Głos rozsądku i 2.4 v6 ale to wybór raczej dla dziadka... No i 1.8T i mod ale tutaj znowu nie dostanę quattro+automat a przynajmniej nie widzę takiego połączenia
Te 2.7T mnie kusi ale podobno najmniejsza pierdola to wyciąganie całego silnika...


bierzesz pod uwagę 1.8T a piszesz, że 2.4 mulasty, a w jeździ miejskiej odczucia są zgoła inne bo inna charakterystyka silników zupełnie a wszystko inne będzie generować koszty chyba, że weźmiesz przed lifta to masz jeszcze 2.8, do pierdoły raczej silnika wyciągać nie trzeba, jak chcesz ruszyć sprężarki albo zrobić uszczelnienie to pewnie trza ruszyć, te K03 wytrzymują sporo, używki w bdb stanie po 700-800zł a nowe pewnie mniej kosztują niż 4xfazator do ASNa, napinacze w 2.7 to koszt 600złx2 za nowe z ASO a poza pękniętym czy wytartym ślizgiem nic się z tym nie dzieje

Z tym ze jak masz mało mocy w 1.8T to za 2tys zrobisz kolejne 50KM a w 2.4 jesteś brzydko mówiąc udupiony. Chyba muszę pojeździć i się przejechać każdym z nich chociaż coraz bardziej jestem przekonany do 2.7T, 12l gazu na trasie to malutko. Mój muł bagienny pali 6.5-7l przy 100km/h czyli więcej niż te 2.7T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 3.0 v6 A6 C5
PostNapisane: 04.lut.2017 13:17:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
LPG spali z 2L więcej ale to 4zł na każde 100km więc przy całości różnica żadna, ten 1.8T ma być z quattro i tipem to bym chyba wolał jeździć dalej 2.5 bo z dołu fajnie się zbiera i w automacie fajnie się tym wyprzedza mimo wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: